کیهان نگران بدتر شدن روابط تهران با پکن و مسکو است

[ad_1]

یکی از معاونان وزیر امور خارجه دولت روحانی گفت: در عین حال سفر وزیر امور خارجه کشورمان به چین و اجرای توافق 25 ساله با چین از دستاوردهای بسیار مهم و ارزشمند این سفر است. در یک مصاحبه روزنامه اعتماد غیر قابل تصور است که روابط ایران و چین و همچنین توسعه روابط با این کشور بتواند راه های اقتصادی را برای کشورمان باز کند.

او گفت: «این مضحک است که فکر کنیم در جریان اعتراضات می‌خواهیم جهش قابل توجهی در روابط تجاری خود با چین داشته باشیم. چین برای ما فداکاری نمی کند. چین نمی خواهد با ما قرارداد همکاری 25 ساله امضا کند، اما نه با عربستان سعودی یا قطر یا پاکستان یا هر کشور دیگری… به نظر من سند 25 ساله چین از سند ما شیواتر بود و ما با آن همتراز هستیم. . تمرین. “ما آن صدا را احساس نمی کنیم.”

گفتنی است این روزنامه اخیرا در نامه ای خطاب به رئیس جمهور در آستانه مهم ترین سفر کشورش به روسیه نوشته بود: آیا سردار سلیمانی مورد اصابت قرار گرفته است؟

این روزنامه همچنین نوشت: «آقای ریسی!» به عنوان یک معلم آگاه تاریخ روسیه می گویم: «او از زمان پتر کبیر سیاست خود را در قبال ایران تغییر نداده است».

در شرایطی که دولت سیزدهم توانسته از مسیر اشتباه گذشته حداکثر استفاده را ببرد و از پتانسیل منافع مشترک ایران و کشورهای شرقی در مقابله با چالش های غربی و قدرت های آسیایی استفاده کند. ثابت کنید که «نگاه به شرق» مانند دولت قبل، سیاست خارجی کشور بدیلی برای سیاه نمایی در غرب نیست، بلکه ماهیت ارزشمندی دارد.

در هشت سال گذشته با شعار مذاکره و لغو تحریم ها و روی کار آمدن آمریکا و اروپا، ظرفیت عظیم هشتاد میلیون کشور بدون مذاکرات مثمر ثمر و زیان آور با غربی های پراکنده به هدر رفته است. نابودی اقتصاد و اقتصاد کشور و معیشت مردم، ترس از گشایش اقتصادی و ناکارآمدی تحریم های آمریکا بر روابط راهبردی ایران با شرق، به دنبال تخریب این مسیر و شکل دادن به افکار عمومی بوده است. رویکرد دوراندیشانه ایران؛ و در واقع، این شبکه از شرکای غربی بزرگترین دارایی دولت آمریکا در ایران است.

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما