گمرک: ثبت تلفن همراه نمی تواند کاملاً آنلاین باشد. ما تا حد امکان فروش گذرنامه را متوقف خواهیم کرد

[ad_1]

سید روح الله لطیفی ، سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ، گفت که روند ثبت نام به دلیل اهمیت احراز هویت حضوری هرگز به صورت آنلاین نخواهد بود و او در تلاش است تا روند تأیید مجوز مسافران گمرک را تسریع کند.

لطیفی با تأکید بر اینکه ثبت نام روی کاغذ انجام نمی شود ، به دیجیاتو گفت: “هنگامی که مسافران وارد می شوند ، فقط توسط کارشناس گمرک گواهینامه دریافت می کنند و مراحل باقی مانده برای اتصال به سیستم همتا و ناجا و سایر سیستم های مرتبط وجود دارد. انجام شد.”

سخنگوی سفارشی گفت: “در شرایط فعلی ، به محض ورود IMEI تلفن همراه و احراز هویت به صورت شخصی ،” این فرایند زمان بسیار کمی از مسافران می گیرد و در زمان بسیار کوتاهی انجام می شود. “البته ، به منظور توقف این روند و جلوگیری از هرگونه وقفه ، تصمیم گرفته شد تا بر اساس این فرمان ، مکانیزم دیگری در گمرک برای تأیید مجوز مسافران ایجاد شود.”

وی اعلام کرد که سیستم دیگری در آینده نزدیک راه اندازی می شود تا از اتلاف وقت و ثبات در فرآیند صدور گواهینامه جلوگیری شود.

ثبت احراز هویت به صورت آنلاین اجازه نمی دهد

سخنگوی گمرک با تأکید بر اینکه هیچ گاه صددرصد ثبت نام آنلاین نخواهد بود ، گفت: موضوع احراز هویت مسافر تنها با نگاه به مسافر امکان پذیر است.

به گفته وی ، این امکان وجود دارد که در آینده سیستمی نصب شود تا مسافران IMEI به موبایل خود دسترسی داشته باشند و در بدو ورود به کشور ، IMEI تأیید شده و با دستگاه وارد شده در کشور مطابقت داشته باشد. ، و همچنین احراز هویت.

وی گفت: “تجربه نشان داده است که حذف کامل کنترل نقاط دسترسی منجر به سوء استفاده از برخی اطلاعات مسافران می شود.” آنها بیش از 5 میلیون دستگاه بودند. جالب اینجاست که در سال 1998 هیچ کنترلی در نقطه ورود وجود نداشت. »

به گفته وی ، این نشان می دهد که برخی از آنها از حقوق مسافران سوء استفاده می کنند ، که فقط سالی یکبار شامل می شود. بنابراین ، برای محافظت از این حق مسافران ، طبیعی است که برخی از مراحل را به صورت جداگانه انجام دهید: “البته ، کنترل گذرنامه نیز می تواند به صورت آنلاین انجام شود ، اما همچنین می تواند به صورت جداگانه برای مدیریت بهتر و جلوگیری از نقض کنترل گذرنامه انجام شود. قوانین. “”

تلاش برای جلوگیری از فروش گذرنامه

در هر صورت ، تلفن همراه نیز یک شی است و مراحل کنترل آن نیز در گمرک انجام می شود ». لطیفی تاکید کرد که به هر حال این روند باید انجام شود.

وی گفت: “گاهی اوقات این احتمال وجود دارد که اتصال به چندین سیستم ، سیستم اصلی گمرک را مختل کند.” “برای رسیدگی به این مشکل ، سیستم دیگری به عنوان سایت بیان موبایل مستقل در آینده نزدیک نصب شد.”

لطیفی در مورد افزایش فروش پاسپورت اخیر گفت: “دلیلی وجود دارد که گمرک اصرار به احراز هویت حضوری و کنترل در مبادی ورودی داشته باشد.”

وی با اشاره به اینکه مسافران نمی توانند بخوانند ، به دیجیاتو گفت: “با وجود برنامه ای بسیار بلندپروازانه برای کنترل این مشکل ، باز هم امکان فروش گذرنامه وجود دارد.” اما ما سعی می کنیم چنین مشکلاتی را به حداقل و نزدیک به صفر برسانیم. “

به گفته وی ، گذرنامه در حضور گمرک فروخته نمی شود ، بنابراین این سازمان از جزئیات آن اطلاع ندارد. اما نهادهای اداری متعهد هستند که اقدامات لازم را برای کنترل و از بین بردن هرگونه تخلف از قانون همزمان با تسهیل ورود و خروج انجام دهند. “

پیش از این ، حمیدرضا دهقانی نیا ، سخنگوی ستاد مرکزی در پاسخ به مهلت وزیر دارایی مبنی بر غیبت در روند ثبت نام برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، سوابق موضوع را روشن کرد و هرگونه پیشنهاد برای کاهش روند ثبت نام در مبادی ورودی کشور را اعلام کرد. . ، برای جلوگیری از نقض حقوق مسافران واقعی ، استقبال می کنیم.

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور