گونه های جدیدی از دایناسورهای گردن دراز را کشف کنید

[ad_1]

در رفتن در یک کشف جدید هیجان انگیز، دیرینه شناسان با بررسی فسیل های دایناسورهایی که حدود 30 سال پیش در چین پیدا شده بودند، گونه جدیدی از دایناسور سروپود گردن دراز را شناسایی کردند.

به گزارش فرارو، به گفته دانشمندان، این گونه جدید از دایناسورهای گردن دراز حدود 155 میلیون سال پیش، در دوره ژوراسیک پسین، روی زمین زندگی می کردند. تحقیقات طول این گونه جدید را با نام علمی نشان می دهد روملیوپاچاس تورپاننسیس به نام، به بیش از 25 متر (82 فوت) رسیده است.

عضوی از خانواده دایناسورها است Mamenchisauridae، گروهی از سروپایان (علفخواران گردن دراز) دایناسورها بودند که از دوره ژوراسیک و کرتاسه اولیه در دشت های وسیع آسیا و آفریقا زندگی می کردند. پروفسور پل بارت، دیرینه شناس در دپارتمان علوم زمین در دانشگاه کالج لندن و دپارتمان علوم زمین در دانشگاه کالج لندن، می گوید: «این دایناسورها مهره های اضافی در اطراف گردن خود داشتند که آنها را طولانی تر از همتایان خود می کرد. علاوه بر این، مهره های گردن حیوان بلندتر است. ما نمی دانیم که چرا بدن حیوان دچار چنین تغییری شده است، اما ممکن است به دلیل سازگاری با نیازهای تغذیه ای آن باشد.

گونه های جدیدی از دایناسورهای گردن دراز را کشف کنید

این فسیل ها در حوضه چمن در منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ چین پیدا شده است. پروفسور بارت گفت: «دایناسور Romeliopacus terpenesis در اصل به‌عنوان گونه‌ای دیگر از دایناسورها به نام Hadisaurus sinozaponorum توصیف می‌شد، اما ویژگی‌های زیادی دارد که در هیچ سروپای دیگری یافت نمی‌شود.» به عنوان مثال، دیگر سوروپودهای شناخته شده در این عصر احتمالاً بزرگترین دستان این گونه را دارند.”

این بدان معنی است که دایناسور در مقایسه با سایر ساروپودهایی که در کنار آن زندگی می کردند واقعاً قدرتمند بود. علاوه بر این، دو استخوان بلند Romelopaxus terpenesis دارای استخوان های بسیار قوی در داخل بودند. پروفسور بارت می گوید: “ما فکر می کنیم یک برآمدگی بزرگ و غیرعادی در بالای استخوان گردن حیوان وجود دارد که اندام جلویی را خم می کند، به طوری که اندام جلویی معمولاً کمی خمیده می شود، نه صاف.” ما فکر می کنیم این بدان معناست که اندام جلویی نه تنها حیوان را بالا نگه می دارد، بلکه کارهای جالب دیگری نیز با آن انجام می دهد.

منبع: اخبار علمی

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما