آخرین روز زندگی شما چه روزی است؟

[ad_1]

فرارو- البته هنوز فرضیه های احتمالی درباره چگونگی انقراض دایناسورها وجود دارد، اما دیرینه شناسان اخیرا به بررسی فسیل هایی که در ایالت داکوتای شمالی آمریکا کشف شده است، به جزئیاتی از آخرین روز زندگی دایناسورها پیش از سیارک هایی که به آن قراضه می شوند، دست پیدا می کنند که نشان می دهد این است. رخداد در فصل بهار رخ داده است.

به گزارش فارارو ، این اطلاعات توسط یک تیم بین المللی از پژوهشگران پس از بررسی مقاطع نازک، اسکن های پرتو ایکس سنکروترون با مشاهده بالا و سوابق ایزوتوپ استخوان ماهیانی که کمتر از 60 دقیقه پس از برخورد سیارک مرده بودند، به دست آمد. این جذاب ترین تیم امروز جهان است. طبیعت منتشر کرده اند.

مطالعات دانشگاه اوپسالا در سوئد، دانشگاه Vrije (VU) در آمستردام، دانشگاه Vrije در بروکسل (VUB) و مرکز تابش سنکروترون اروپا (ESRF) در فرانسه که در این تحقیق مشارکت دارند، برای یافتن علت انقره ناسورها به محل خاص به فرد تانیس در داکوتای شمالی (ایلات متحده) روی آوردند. در این مکان علمی با بررسی پارو ماهی ها و ماهیان خاویاری فسیل شده متوجه شدند که این جانداران قربانیان مستقیماً با شهاب سنگ Chicxulub بودند، اما نکته جالبتر این بود که دیرنه شناسان شناسایی کردند آخرین روز حیات دایناسورها را نیز مشخص کردند.

آخرین روز زندگی شما چه روزی است؟

این معنای واقعی سوزاندن آثار بد روانی در ذهن است. این معنای واقعی سوزاندن آثار بد روانی در ذهن و قلب است. همین مورد در مورد اضطرار در مورد صرف ساعت‌ها صرف غذا نیز صدق می‌کند. سخت ترین ها. داده های اشعه ایکس سنکروترون، که همه را برای کاوش قرار می دهد، بررسی می کند که کروی های ضرب های فیلتر شده هنوز در آبشش هایشان گیر کرده اند و حتی بافت های نرم هم حفظ شده اند.

اخترشناس نیز همین تصمیم را گرفت تا آخرین فصل کتاب را بازسازی کند. صوفی ساناز از علمای اوسل و ESRF می گوید: جرون ون، نویسنده ارشد این پژوهش و استاد دانشگاه VU در آمستردام، میگوید: حلقه های رشد بازیابی شده نه تنها تاریخ زندگی ماهی ها را ثبت کردند، بلکه آخرین فصل دوره کرتاسه و بنابراین فصلی را که در آن انقراض فاجعه بار رخ داد، ثبت کردند.

رک سیری دیگر نیز از ریق توزیع، در مورد مرده، مرده، مرده، مرده، مرده، مرده، مرده، مرده، مرده، مرده، مرده مرده، مرده، مرده، مرده، مرده. دنیس ووتن از دانشگاه اوپسالا می‌گوید که این موارد در حال افزایش هستند، اما هنوز در طول سال مرد به او می‌رسند. یکی از پروماهی‌های مطالعه مورد آنالیز ایزوتوپ کربن پایدار قارار گرفت تا در دسترس بودن یزوپلانکتون، غذای اسلی این ماهی ها به سورت فسلی در نوسان بون بین بهر و سبان.

سوزان وردگال وارمردام از دانشگاه VU آمستردام نیز توضیح می دهد: «این افزایش موقت زئوپلانکتون بلعیده شده، اسکلت شکارچی خود را با ایزوتوپ کربن سنگینتر 13C نسبت به ایزوتوپ کربن سبکتر 12C غنی کرد.» ملانی دورین از دانشگاه اوپسالا و VU آمستردام و نویسنده اصلی این مطالعه استنباط می‌کند: «سیگنال ایزوتوپ کربن در طول رکورد رشد این ماهی پارویی را جبران می‌کند که فصل تغذیه هنوز به اوج نرسیده است و بنابراین نتیجه آن در فصل بهار رخ داده است.»

انقراض دسته جمعی پایان دوره کرتاسه، یکی از بزرگترین انقراضها در تاریخ حیات کره زمین است که نابودی همه دایناسورهای غیر پرنده، پتروسورها، آمونیتها و بیشتر خزندگان دریایی بود، در حالی که پستانداران، پرندگان، کروکودیلها و لاک پشتها از این نابودی جان می گیرند. سالم به در ببرند. از جمله شروع چرخه‌های تولید مثل رخ داده است. همچنین از آنجایی که پاییز نیمکره جنوبی با بهار در نیمکره شمالی مصادف است، روند آماده سازی برای اسپری کردن زمستان ممکن است از موجودات نیمکره جنوبی در برابر این رویداد محافظت کند.

ملانی دورین از این داده ها نتیجه می گیرد: «این یافته بسیار مهم به کشف این که چرا اکثر دایناسورها از میان رفتند در حالی که پرندگان و پستانداران اولیه موفق به فرار از انقراض شدند، کمک می کند.» در مورد این تحقیق در کتاب ما بیشتر بیاموزید. “کلید موفقیت در بهار این است که یاد بگیریم چگونه بهترین در جهان باشیم.”

منبع: scitechdaily

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما