آمریکا: ایران باید خویشتن داری کند!

[ad_1]

سخنگوی وزارت امور خارجه به سوالات خبرنگاران درباره پیشرفت مذاکرات وین برای احیای توافق هسته ای و نقش آمریکا در آن پاسخ داد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که چه پیشرفتی در ازسرگیری مذاکرات هسته ای وین حاصل شده است، گفت. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در وین درباره وجوهی که از بانک‌های کره‌ای ایرانی دریغ شده است، دیدار خواهد کرد. او در حال حاضر در وین، ایران است. دور هشتم استراحت کوتاهی داشت. مذاکرات در 3 ژانویه از سر گرفته شد و ادامه دارد. آنچه اکنون می توان گفت این است که پیشرفت نسبتا کمی در مذاکرات هفته گذشته حاصل شد. امیدوارم بتوانیم این هفته از آن حمایت کنیم و ادامه دهیم. واضح است که اگر به توافق زودهنگام بر سر توافق متقابل برای رعایت این توافق دست یابیم، اقدامات ایران که به سرعت در حال رشد است بیشتر از مزایای عدم اشاعه خواهد بود. [توافق هسته ای]کاهش خواهد یافت.

پرایس افزود: ما بارها اعلام کرده ایم که در برجام بازدهی دوجانبه به نفع منافع ملی ماست، زیرا اکنون امروز منافع منع اشاعه برجام بهترین نتایج را از نظر انطباق با منافع ملی ما دارد. این مدت طولانی نخواهد بود، زیرا ایران به فعالیت های هسته ای خود ادامه می دهد و کارایی تضمین بازگرداندن توافق هسته ای را کاهش می دهد. به همین دلیل است که اولویت ما دریافت بازگشت سریع متقابل برای تبعیت از برجام است.

وی درباره موضوع لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران، موضوع اصلی گفت‌وگو در وین را مطرح کرد و گفت: تا زمانی که همه چیز به توافق نرسد، درباره این موضوعات توافقی صورت نمی‌گیرد. بنابراین من نمی خواهم از جایی که اکنون هستیم فراتر بروم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در اوایل دسامبر، پیشرفت هایی در شناسایی موضوعات دشواری که باید مورد مذاکره قرار گیرند، وجود داشت؛ یعنی اینکه چگونه ایران به طور کامل به تعهدات هسته ای خود تحت برجام و لغو تحریم ها پایبند خواهد بود. ساخته شده.

زمانی که ایالات متحده به طور یکجانبه از برجام خارج شد و در نتیجه ایران و همچنین اروپایی ها به تعهدات هسته ای خود بی اعتماد شدند، از ایران خواست در برنامه هسته ای خود خویشتن داری نشان دهد و مذاکرات را در وین از سر گیرد. وی گفت: در غیر این صورت، مزایای عدم اشاعه کاهش می یابد و هیچ راهی واقعی برای بازگشت آمریکا به توافق وجود نخواهد داشت. در این صورت شما پیشرفته هستید [هسته ای]ایران خطر گسترش سلاح های هسته ای را تشدید خواهد کرد و هدف ما این است که از طریق دیپلماسی به این تهدید رسیدگی کنیم و ببینیم که آیا امکان بازگشت دوجانبه به تعهد وجود دارد یا خیر.

در پی اظهارات قبلی وزیر امور خارجه آمریکا در مورد فرصت های محدود برای دستیابی به توافق در وین، قیمت برای پاسخ به این سوال که دولت آمریکا واقعاً چه زمانی به این فرصت پایان می دهد و آیا ایران در این مورد جدی است، افزایش یافت. وی تصریح کرد: وین در مذاکرات درباره حسن نیت مذاکره نمی کند، تصریح کرد: تقویم ها و ساعات مورد بحث ما به زمان بستگی ندارد، بلکه در واقع بر اساس ارزیابی های فنی است. بنابراین بحث وقت گذاشتن و رسیدن به تاریخ از پیش تعیین شده نیست، تاریخ از پیش تعیین شده روزها، هفته ها و ماه ها. زمانی فرا می رسد که کارشناسان ما از وزارت امور خارجه، جامعه اطلاعاتی و سازمان های مختلف به این نتیجه خواهند رسید که مزایای عدم اشاعه بازگشت به آژانس بین المللی انرژی اتمی، همانطور که در ژانویه 2016 اجرا شد، ناشی از برنامه هسته ای ایران است. از دولت قبلی خود امتناع کرد. زمانی فرا خواهد رسید که کارشناسان ما متوجه خواهند شد که پایبندی به برجام به نفع منافع ملی ایالات متحده نیست، زیرا تحولات برنامه هسته ای ایران مزایای عدم اشاعه آژانس بین المللی انرژی اتمی را کاهش داده است.
وی در خصوص نقش ایران در مذاکرات گفت: در رایزنی با اعضای گروه 1+5 که در حال مذاکره مستقیم با ایران هستند، وضعیت را به دقت رصد خواهیم کرد تا ببینیم آیا ایرانی ها در تلاش برای رسیدن به توافق هستند یا خیر. بیشترین.” اینکه آیا بازگشت به اجرای برجام صادقانه و ثابت است و من نمی‌خواهم در این مرحله جانبدارانه باشم.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری اخیر با اشاره به پیشرفت اندکی از سوی مخالفان در اجرای تعهدات خود گفت. ما برای دستیابی به یک توافق خوب و تحقق خواسته ها و منافع مردم ایران در وین هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: پنجره توافق برای همیشه باز نخواهد بود. زمان مهم است و جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه بار سنگین توافقات برجام را متحمل نخواهد شد. برای تلف کردن وقت و انرژی تیم مذاکره کننده ایران و ایران به وین نخواهیم رفت. پیشنهادات ویژه ما روی میز است. طرف های دیگر نیز باید پیشنهادات شفافی ارائه دهند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به توافق خوبی برسیم.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما