آنچه تلویزیون های هوشمند در مورد ما می دانند

[ad_1]

فارو- تلویزیون‌های مدرن اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کنند که می‌توان از آنها درآمدزایی کرد. تا چه حد می توان از تماشای تلویزیون های هوشمند جلوگیری کرد؟

به گزارش فرارو، گاردین به نقل از این روزنامه. تماشای تلویزیون ممکن است سرگرم کننده به نظر برسد، اما همه تلویزیون ها هوشمند هستند، آنها می توانند از طریق روتر شما به اینترنت متصل شوند و شما را از طریق آن تماشا کنند.

به محض اینکه تلویزیون خود را روشن می کنید، تلویزیون های هوشمند برندهایی مانند ال جی، سونی و سامسونگ اطلاعات را از خود تلویزیون و همچنین سیستم عامل ها و برنامه ها و سپس از دستگاه های متصل به تلویزیون جمع آوری می کنند. با خود، از جمله Google Chromecast، Apple TV و Amazon Fire Stick ارتباط برقرار کنید.

به گفته رونا فیلدینگ، مدیر حفاظت از داده ها در Miss IG Geek، تلویزیون دیگر وسیله ای برای نمایش محتوا نیست، بلکه یک آینه دو طرفه است که به شما امکان می دهد با شبکه ای از تبلیغ کنندگان و کارگزاران داده در زمان واقعی مشاهده کنید. .

وی افزود: “هدف این است که تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد رفتار جمعیتی، علایق، ترجیحات و ویژگی های خود جمع آوری کنید تا بتوانید از آن برای کسب درآمد از طریق تبلیغات هدفمند استفاده کنید.”

اجتناب از جاسوسی در تلویزیون هوشمند دشوار است. مطالعه محققان دانشگاه شمال شرقی و امپریال کالج لندن نشان داد که داده های تلویزیون ها و دستگاه های هوشمند به تجارت تبلیغاتی گوگل و نتفلیکس ارسال می شود، حتی اگر نتفلیکس وجود نداشته باشد و برنامه های آن را نبیند.

تلویزیون هوشمند شما در مورد شما چه می داند؟

اطلاعاتی که تلویزیون هوشمند شما جمع آوری می کند به سازنده، برند و نسخه آن بستگی دارد. توبی لوئیس، مدیر جهانی تحلیل ریسک Darktrace می گوید: «از لحاظ نظری، اکثر تلویزیون های هوشمند قادر به جمع آوری و استفاده از داده های صوتی و تصویری هستند.

فعال‌سازی صوتی یک ویژگی بالقوه برای جمع‌آوری مقادیر زیادی داده است. میکروفون ها و نرم افزارها به دستورالعمل ها گوش می دهند و می توانند مکالمات و صداهای دیگر را در یک محدوده ضبط کنند. این صداهای ضبط شده را می توان برای تجزیه و تحلیل به اشخاص ثالث ارسال کرد.

نظارت بین دستگاهی موضوع دیگری است. به گفته فیلدینگ، داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق تلویزیون‌های هوشمند زمانی ارزشمندتر هستند که با اطلاعات سایر دستگاه‌های هوشمند مانند تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ و تجهیزات اتوماسیون خانگی ترکیب شوند. وی افزود: “سپس می توانید اطلاعات بیشتری در مورد افراد پیدا کنید: تاریخچه موقعیت جغرافیایی، فعالیت مرورگر وب و اطلاعات رسانه های اجتماعی را می توان به داده های تلویزیون اضافه کرد.”

سپس کوکی ها و ردیاب ها هستند. برنامه‌ها و مرورگرها در تلویزیون‌های هوشمند از فناوری‌های ردیابی کوکی و پیکسل، مانند وب‌سایت‌ها، برای ردیابی، شناسایی و شناسایی پروفایل‌های کاربر استفاده می‌کنند. فیلدینگ هشدار می دهد: «بیشتر برنامه های نصب شده روی تلویزیون هوشمند شما می توانند به شبکه بزرگی از تبلیغ کنندگان و کارگزاران داده دسترسی داشته باشند.

تلویزیون شما با داده ها چه می کند؟

پاسخ روشنی وجود ندارد. لوئیس می گوید که انجام این کار با داده های دقیق دشوار و بسیار مبهم است. وقتی به آنچه تلویزیون هوشمند در شبکه انجام می دهد نگاه می کنیم، مشخص نمی شود که چرا داده های خاص جمع آوری شده و به کجا ارسال می شود.

تفاوت زیادی بین برندگان تلویزیون وجود ندارد. سازندگان ادعا می‌کنند که از اطلاعات شما برای «شخصی‌سازی» و «کیفیت محتوا» استفاده می‌کنند، اما فروش این اطلاعات به اشخاص ناشناس یا تا حدی محرمانه، اشخاص ثالث، شرکت‌های تبلیغاتی یا پخش‌کننده‌ها معمول است.

لوئیس گفت: زمانی که داده ها فروخته می شوند، اطلاعات از کنترل تولیدکننده خارج می شود. بسته به شرایط، قوانین و تنظیمات حریم خصوصی، اغلب مشخص نیست که چه اطلاعاتی بازگردانده می‌شوند و تنظیمات پیش‌فرض پس از توافق با شرایط خریدار می‌تواند بسیار دشوار باشد.

استفاده از سرویس های پخش سریال در تلویزیون های هوشمند راه دیگری برای نشان دادن فراوانی اطلاعات شخصی شماست. برنامه‌هایی مانند Netflix، Amazon Prime و Now TV ادعا می‌کنند که از داده‌ها فقط برای سرویس‌های مهمی مانند ارجاع یا اعتبار استفاده می‌کنند. با این حال، این دستگاه ممکن است حاوی اطلاعاتی مانند شناسه، موقعیت جغرافیایی، نوع مرورگر، آدرس ایمیل و اطلاعات پرداخت باشد.

اگر از طریق مرورگر خود وارد نتفلیکس شوید، می توانید تنظیمات حریم خصوصی خود را تغییر دهید تا میزان داده هایی را که جمع آوری و به اشتراک می گذارید محدود کنید. با این حال، بسیاری از اطلاعاتی که نتفلیکس جمع آوری می کند، مانند برنامه هایی که می بینید و زمانی که آنها را می بینید، نمی توانند توسط شما در سرویس نتفلیکس نادیده گرفته شوند.

تشخیص خودکار محتوا یا ACR چیست؟

یکی از خطرناک‌ترین ویژگی‌هایی که باید در نظر گرفت، تشخیص خودکار محتوای (ACR) است که اغلب از تکنیک‌های تحلیلی برای شناسایی ویدیو و صدای در حال اجرا بر روی تلویزیون استفاده می‌کند و دارای یک پایگاه داده بزرگ برای تعیین آنچه در حال پخش است، دارد. ACR را می توان بر روی هر چیزی که در تلویزیون پخش کرد، از جمله DVD و Blu-ray، سی دی و بازی ها استفاده کرد.

جیک مور، مشاور امنیت سایبری جهانی ESET گفت: «مشاهدات و عادات داده‌های مشتری با تولیدکنندگان به اشتراک گذاشته می‌شود و در نهایت به تبلیغ‌کنندگان فروخته می‌شود تا تبلیغات را به شما نشان دهند. او افزود: «وقتی تلویزیون شما به روتر خانه شما متصل می شود، داده ها از جمله آدرس IP و موقعیت مکانی شما شناسایی می شوند.

لوئیس می گوید در تئوری ACR می تواند برای دسترسی به اطلاعات شخصی استفاده شود. با استفاده از فناوری های تحلیلی، کاربر می تواند اطلاعات مربوط به تشخیص چهره، تحلیل احساسی، گفتار متن و تحلیل محتوا را جمع آوری کند تا تصویر عمیق تری از کاربر ایجاد کند.

لوئیس می گوید ACR از نظر تئوری می تواند برای درک وضعیت سیاسی، قومیت و وضعیت اجتماعی-اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد که به خودی خود خطر سوء استفاده از این اطلاعات و داده ها را افزایش می دهد.

آیا باید از تلویزیون خود به عنوان مرورگر استفاده کنید یا از تلفن هوشمند خود به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون استفاده کنید؟

استفاده از مرورگر در تلویزیون می تواند آسان باشد، اما تلویزیون به یک هدف خوب برای هکرها تبدیل می شود. این به این دلیل است که مرورگر تلویزیون هوشمند شما آنتی ویروس و تنظیمات امنیتی اضافی را روی گوشی هوشمند یا رایانه شما نصب نکرده است.

مهاجمان سایبری می‌توانند ترافیک مرورگر را کنترل کنند و کوکی‌هایی را هک کنند که احراز هویت سرویس‌های آنلاین مانند حساب‌های رسانه‌های اجتماعی یا بانکداری آنلاین را کنترل می‌کنند.»

با این حال، کارشناسان می گویند استفاده از تلفن هوشمند به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون، تصمیم بدی نیست. جیمز گریفیث، بنیانگذار و مدیر عامل Cyber ​​Security Associates می گوید: «به خاطر داشته باشید که اتصال به تلویزیون هوشمند از طریق تلفن می تواند از طریق بلوتوث یا شبکه باشد. “اگر یک تلویزیون هوشمند خراب شود، می توان از آن برای حمله به دستگاه تلفن همراه شما استفاده کرد، اما خطر کمتری دارد و احتمال آن کمتر است.”

از خود در برابر جاسوس تلویزیون هوشمند محافظت کنید

تلویزیون های هوشمند تا زمانی که به اینترنت متصل هستند داده ها را جمع آوری می کنند و شما نمی توانید از آن جلوگیری کنید.

در اینجا چند قدم اساسی وجود دارد که می توانید برای محافظت از خود در برابر جاسوسی در تلویزیون هوشمند خود انجام دهید. ACR را از تنظیمات خاموش کنید، شخصی‌سازی را خاموش کنید، همه ویژگی‌های تبلیغاتی را خاموش کنید و دوربین‌ها یا میکروفون‌ها را روشن یا خاموش کنید.

همچنین مهم است که با تغییر رمز عبور و راه‌اندازی یک شبکه مهمان از محافظت روتر خود اطمینان حاصل کنید. می‌توانید با ردیابی اینترنت و با نادیده گرفتن به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار پس از در دسترس بودن، امنیت دستگاه خود را بهبود بخشید.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما