آیا فرصت جدیدی برای افزایش قیمت طلا وجود خواهد داشت؟

[ad_1]

بازار طلا هفته گذشته با شکستی بیش از 1830 دلار شکستی غافلگیرکننده داشت و این هفته برای شکستن روند قیمتی بالا یا قیمت ثابت این فلز گرانبها، تعیین کننده خواهد بود.

به گزارش ایسنا، طلا در روز جمعه با کاهش 10.80 دلاری یا 0.6 درصدی به 8 1831.80 دلار در هر اونس رسید، اما در طول هفته 0.8 درصد افزایش یافت که دومین افزایش قیمت در تاریخ بود. این فلز برای هفته های متوالی گرانبها بود.

فرانک چالی، استراتژیست ارشد بازار RGO Futures به کیت‌کانیوز گفت: «با سقوط بازار سهام و ارزهای دیجیتال، پول باید به جای دیگری برود. طلا هفته گذشته در بازارهای ضعیف سهام افزایش یافت. قیمت بیت کوین نیز به شدت کاهش یافت. قیمت کف طلا. سوال اینجاست که آیا قیمت طلا کاهش می‌یابد و در محدوده ثابت تا 1900 دلار باقی می‌ماند؟ این فلز گرانبها باید بالای سطح 1830 دلار بسته شود و قبل از حرکت به بالای سطح 50 1850 این سطح را حفظ کند.

اورت میلمن، کارشناس فلزات گرانبها در Ginsville Queens می گوید: «حرکت طلا باعث شگفتی برخی از تحلیلگران شد، زیرا به سرعت اتفاق افتاد. بازار طلا چند ماهی است که در شرایط محدود و نزولی قرار دارد. افزایش قیمت نفت و تقاضای خرده فروشی قوی نیز به افزایش قیمت طلا کمک کرده است. افزایش قیمت نفت هزینه استخراج طلا را افزایش می دهد. ممکن است محدودیت های بیشتری در روند استخراج طلا وجود داشته باشد. تقاضای واقعی طلا نیز قوی است. ضرابخانه آمریکا بیشترین فروش طلا را در 12 سال گذشته تجربه کرده است و ضرابخانه پرث استرالیا رکورد فروش 10 ساله را شکسته است. سرمایه گذاران متوسط ​​در حال خرید طلا با سریع ترین روند در 10 سال گذشته هستند.

همه نگاه ها به نشست سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا است که بعد از ظهر چهارشنبه به پایان می رسد. چالی پیش بینی کرد که فدرال رزرو ایالات متحده به حمایت از تشدید سیاست های پولی که منجر به سقوط بازار سهام ایالات متحده می شود، ادامه خواهد داد. ممکن است بهبود قابل توجهی در قیمت در بازار سهام رخ دهد. عملکرد طلا در این هفته به کاهش بازارهای سهام و توزیع مجدد سرمایه در فلزات گرانبها بستگی دارد. نقره نیز ممکن است در خط مقدم افزایش قیمت باشد. وی افزود: اگر از سطح 50 1850 بالاتر برود، راه را برای رسیدن طلا به 70 1870 تا 1880 دلار و در نهایت به سطح 1900 هموار می کند.

مهمترین رویداد هفته، نشست سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده است که پس از کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، برگزار می شود. تحلیلگران انتظار دارند نشانه های بیشتری از دور اول افزایش نرخ بهره در ماه مارس و شفافیت بیشتر در مورد تعدیل محرک فدرال رزرو وجود داشته باشد. بازارها در حال حاضر روی چهار دور افزایش نرخ بهره آمریکا در سال 2022 حساب می کنند.

پل اشورث، اقتصاددان ارشد کپیتال گفت: اکنون که اوج فوران Omicron در ایالات متحده سپری شده است، نمی‌توان فدرال رزرو را از تشدید سیاست‌های پولی باز داشت، به‌ویژه پس از انتشار اخباری مبنی بر تسریع رشد دستمزدها در این هفته. . اقتصاد ..

جیمز نایتلی، اقتصاددان ارشد بین‌المللی در مؤسسه‌های مالی ING، گفت: «این خطر وجود دارد که فدرال رزرو ایالات متحده نقش جدی‌تری در سیاست‌های پولی ایفا کند و تعدیل‌های فوری در برنامه خرید اوراق قرضه خود را اعلام کند».

به گزارش کیتکونیوز، دیگر داده های کلیدی اقتصادی منتشر شده در این هفته شامل اعتماد مصرف کننده CB در روز سه شنبه، تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم، متقاضیان بیمه بیکاری و سفارشات کالاهای بادوام در روز پنجشنبه و شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا در روز جمعه است.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما