کشف دو مجسمه بزرگ ابوالهول در مصر

[ad_1]

در رفتن به گفته وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، باستان شناسان در مصر دو مجسمه بزرگ پادشاه آمنهوتپ سوم را از سنگ آهک سنگ آهک کشف کردند که شباهت زیادی به ابوالهول دارد.

طبق گزارشات فرارو، این کشف توسط یک پروژه باستان شناسی مشترک مصر و آلمان انجام شد که هنوز هم وجود دارد. در این کشف، دو مجسمه ابوالهول در ارتفاع حدود 5 فوت (5 متر) پیدا شد که برای پادشاه امین هوتاپ سوم، پادشاه سلسله هجدهم، که پادشاهی او از حدود 5 قبل از میلاد تا 5 قبل از میلاد ادامه داشت، ساخته شده بود. این پادشاه به خاطر صلح و رفاهی که در زمان سلطنت او وجود داشت و همچنین پادشاه جدید، توت عنخ آمون، شهرت داشت.

وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر اعلام کرد که این تیم ابوالهول را در پایتخت باستانی تبس (اقصار امروزی) در معبد پادشاه امین هوتاپ سوم کشف کردند که توسط مصریان باستان به عنوان “میلیون ها سال” نامگذاری شده بود. مجسمه های ابوالهول، مانند این فرعون های بزرگ، با نام کلوویس یا مجسمه های بزرگ از حالت واقعی شناخته می شوند. به گزارش المانیتور، این ماموریت باستان شناسی – پروژه حفاظت از معبد کلوویس ممنون و آمنوتوپ سوم که در سال پنجم آغاز شد – همچنین خرابه های ستون ها و دیوارها را در محل استراحت معبدی که اسطوره شناسان مصری از آن بازدید می کنند، کشف کرد. مناظر تشریفاتی آنها بود.

مصطفی وزیری، رئیس شورای عالی آثار باستانی مصر در بیانیه‌ای گفت که حکاکی‌های مصر باستان دو مجسمه عظیم آمی‌نوتاپ سوم را به شکل تسبیح، ریش سلطنتی و ریش نشان می‌دهد. در یک بازسازی، کتیبه‌هایی بر روی سینه در یکی از مجسمه‌های مجسمه‌سازی که روی آن کتیبه «معشوق آموناری» که به امینوتوپ سوم اشاره دارد، یافت شد. هوریگ سروزیان، باستان شناس مصری و رئیس تیم باستان شناسی نیز به مانیتور گفت:

کشف دو مجسمه بزرگ ابوالهول در مصر

در این مأموریت، سه مجسمه نیز یافت می‌شود که توسط الهه قدرتمند Sakhmet (همچنین با املای Sekhmet) که به صورت سر شیر بر روی بدن یک زن به تصویر کشیده شده است، به خوبی حفظ شده‌اند. مجسمه های سنگی موجود در محوطه به عنوان پراستایل شناخته می شوند. سروزیان به مانیتور گفت: «در پاراستایل، قطعات تازه کشف شده صحنه های جالب و چشمگیر مذهب حبساد را برجسته می کنند. قانون اساسی در واقع جشن آمینوتوپ سوم بود که سه سال پس از روی کار آمدن دولت برگزار شد و پس از آن هر سه سال یک بار تکرار می شود.

عبدالرحیم ریحان، مدیر کل تحقیقات، مطالعات باستان شناسی وزارت گردشگری و باستان شناسی مصر نیز در جشنواره سد هاب گفت: تصاویر این جشن نمادی از قدرت کامل پادشاه بر تاج و تخت است، در حالی که جمعیت اطراف او شادی می کردند و منتظر سخنرانی شیوا و همراه با آن نوید پادشاهی «سال های فراوان رفاه و شکوه» بودند. رحیم ریحان می افزاید، در اوج جشنواره، توانایی فرعون برای نشان دادن توانایی بدنی خود در مسیر مسابقه.

باستان شناسان هنوز در تلاش برای جمع آوری شواهد کافی قبل از رسیدن به نتایج نهایی در مورد مکان پروژه هستند. پس از بررسی سایت، تیم تصمیم می‌گیرد تا خرابه‌ها را جستجو کند، سپس قصد دارد تمام محوطه‌های باستان‌شناسی تازه ثبت‌شده را در مکان‌های اصلی خود در خود معبد قرار دهد. سروریان گفت: در نهایت این تیم قصد دارد این سایت را به حالت اولیه بازگرداند و آن را به بهترین شکل ممکن ساخته و به موقع شکوه اولیه آن را به منصه ظهور برساند. به عبارت دیگر، هدف اصلی این گروه از تلاش ها و تعمیرات، بازگرداندن این مکان آرامگاه به شکل اولیه بوده و قصد بر این است که تمامی آثار کشف شده در این محوطه اعم از مجسمه های موجود در این مکان و در محل اصلی آن. ، احیا شده اند.تا جایی که امکان داشت شکل اولیه بازسازی شد.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی گرفی-فرارو

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما