به خصوص هزینه های وزرا از جیب بازنشستگان؟

[ad_1]

حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم که زمانی در توییتی مبنی بر ایجاد 10 هزار تومان کار می‌گفت، اکنون نامه‌ای از مدیر شبکه سوم سیما که اکنون معاون وزیر است آغاز کرده است. ، که زمانی دانشگاهی در دانشگاه امام صادق بود. شش میلیارد تومان برای مسابقه «میدون» باید پرداخت شود.

به گزارش شرق، میدون مسابقه کاریابی با هدف مشاوره و حمایت از کسب و کارهای نوپا و همان برنامه ای است که عبدالملکی قبل از حضور در دولت ابراهیم رئیسی در آن شرکت داشت و به عنوان قاضی شناخته شد. به همین دلیل علی فرقی مدیر شبکه سه (که جنجال برکناری عادل فردوسی پور از شبکه سه را به راه انداخت) در نامه ای از وزیر خواست تا برای ساخت و تولید 780 قسمت مدونا 48 میلیارد تومان اعتبار اختصاص دهد. مسابقه ای که شش میلیارد به تصویب عبدالملکی رسیده است.

نامه در ابتدا مورد سوال قرار گرفت و علیرضا بیگی، یکی از اعضای کمیسیون داخلی و شورای پارلمان، گفت که اگر هدیه 6 میلیاردی عبدالملک به این مراسم مناسب باشد، مجلس و دادستان می توانند وارد شوند. اما دستیار وزیر در توییتی این نامه را تایید کرد و حالا برخی از نمایندگان برای برکناری وی به دلیل عملکرد ضعیف خود اقدام خواهند کرد، زیرا وزیر جوان از ابتدا مخالفت های شدیدی در مجلس داشت که او و برنامه هایش را به درستی نمی دید. هنوز مشخص نیست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کدام ردیف اقتصادی حقوق می گیرد، اما این وزارتخانه دارای نهادهایی مانند «کالیان»، «شستره»، «تامین اجتماعی» و «دش» است. صندوق بازنشستگی. و در زیرمجموعه آن «صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی» قرار دارد و اگر از این شش میلیارد تومان تأمین می شد حق بسیاری از مردم اجحاف می شد. در همین حال، اعضای بازنشسته سازمان تامین اجتماعی، زیرمجموعه این وزارتخانه عریض و طویل، در اعتراض به بی توجهی خود به حقوق بازنشستگی، معیشتی و مطالبات، مقابل ساختمان پارلمان در بحرین تجمع کردند و سخنانی به محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس پرداختند. به مشکلات آنها رسیدگی کنید.

بدن محیطی

«سازمان تأمین اجتماعی» سازمان مهمی است که افراد زیادی مستقیماً با آن سروکار دارند و البته به دلیل حجم بالای پول و درآمد رد و بدل شده همواره مورد توجه دولت قرار دارد. یکی از چهره های کلیدی که تاکنون رهبری این سازمان را برعهده داشته و جنجال به پا کرده است، «قاضی سعید مرتضوی» معروف است که در دولت احمدی نژاد به این سازمان پیوست و در سازمان دیگری کار می کرد.

اسفند 90 دو سال از آغاز به کار دولت دوم احمدی نژاد می گذشت که مرتضوی از رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رئیس صندوق تامین اجتماعی شد. اما مجلس به دولت اعتراض کرد و تصمیم گرفت وزیر کار را که به نفع آنها رای داده بود برکنار کند و گفت که این انتصاب خلاف منافع ملی است. چون مرتضوی در زمان وکیل تهران پرونده کهریجک داشت که هنوز مفتوح بود. احمد توکلی و حداد عادل به مرتضوی قول دادند که برای حذف استیضاح از دستور کار مجلس از ریاست جمهوری کناره گیری کند اما او به قول خود عمل نکرد و در سازمان پولساز ماندگار شد.

مجلس به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و دیوان حکم به برکناری مرتضوی داد. دولت احمدی نژاد اما در دادگاه اعلام کرد که صلاحیت ندارد و با اصلاح قانون خود، اصلاح صندوق تامین اجتماعی، تغییر سازمان، انتصاب اعضای سازمان تامین اجتماعی از وزارت خارج و به او واگذار شد. اولین. معاون رئيس جمهور. در نهایت عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر وقت استیضاح شد که در آن احمدی نژاد ویدئویی از دیدار سعید مرتضوی و فاضل لاریجانی را پخش کرد که «یکشنبه سیاه» در مجلس بود. پس از آن مرتضوی در آوین بازداشت و به مدت 24 ساعت مورد بازجویی قرار گرفت، اما فردای آن روز به تامین اجتماعی بازگشت. سپس نام بابک جنجانی و موافقت 138 شرکت مهم تامین اجتماعی مطرح شد. مجلس از سازمان تامین اجتماعی تحقیق و تفحص کرد و بابک زنجانی در آذرماه 92 متهم شد که بخشی از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی کارخانه شستا را به مبلغ یک سوم 50 هزار میلیارد تومان فروخته و تنها 17 هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است. به عنوان چک تضمینی خریداری شده است.

گزارش تحقیق و تفحص سازمان تامین اجتماعی 5 صفحه و حاوی بیش از 4000 صفحه سند بود. در پایان آمده است: به نمایندگان ابلاغ نشده است. در این گزارش به تخلفات شرکت های سرمایه گذاری مسکن ایران، شرکت شستا، املاک سازمان تامین اجتماعی، موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه و بانک رفاه کارگران اشاره شده و به این موضوع اشاره ای نشده است. لازم به ذکر است که حتی پرونده های معاونت فنی نیز به کارشناسان دیوان عدالت اداری و مراجع ذیربط ارجاع نشده است.

گزارش تحقیق و تفحص در مجلس هشتم قرائت نشد اما مجلس نهم طرح تحقیق و تفحص از سازمان را ارائه کرد و گزارش تخلف سازمان تامین اجتماعی و سعید مرتضوی در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفت. پس از آن بود که رد پای «قاضی حداد» و «علی اکبر حیدری فر» همدست مرتضوی در پرونده کهریجک آشکار شد. هر یک از آنها مبلغ 501 میلیون ریال برای کار تحقیقاتی در مورد لایحه قانون جدید سازمان های تامین اجتماعی دریافت کردند. همچنین صحبت از اهدای سکه طلا و کارت هدیه به نمایندگان شد. صالح نیکبخت، وکیل وقت، به شارک می گوید: «اگر این افراد کارمند بودند، به غیر از حقوق کارمندان، حقوق دیگری دریافت نمی کردند، در غیر این صورت، باید مشخص شود که این افراد در چه قراردادی کار می کردند. سازمان.” آیا باید بررسی شود و آیا قوانین مربوط به انجام آن رعایت شده است؟”

مرتضوی در آن زمان توسط کارگران یک شرکت تولیدی در چابهار و دو وکیل به اتهام تجاوز، مصادره غیرقانونی و خیانت در امانت محاکمه می شد. پیمان حاج محمود عطار، وکیل دادگستری گفت: همه کسانی که حق بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی می پردازند می توانند از مرتضوی رئیس سابق این سازمان به اتهام اختلاس و سوء استفاده از اموال دولتی، خیانت در امانت و ارتشا شکایت کنند. . بر اساس گزارش سال 91 بیش از 61 میلیارد ریال براساس فهرست هزینه های دریافتی از صندوق مالی سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است که حدود 21.8 میلیارد ریال آن توسط مدیران و اعضای هیات مدیره مختلف تحت عناوین مختلف به کارکنان پرداخت شده است. و هزینه بسیار کمی برای درمان بیمه شده پرداخت می شود. هیات مدیره صندوق تامین اجتماعی نیز مبالغ هنگفتی بابت پاداش به یکدیگر پرداخت کردند.

در مرداد ماه سال 91 دیوان عدالت اداری با صدور حکمی مبنی بر ابطال انتصاب سعید مرتضوی به عنوان سرپرست صندوق، این رأی را غیرقابل تجدیدنظر و قطعی اعلام کرد. مرتضوی از این سازمان جدا نشد، اما در همان روزهای ابتدایی دولت حسن روحانی، علی ربیع دستور داد تا صمدالله فیروجی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس صندوق تامین اجتماعی منصوب شود.

بازگشت به زمین؟

به این روزها برگردیم؛ باز هم نام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزرای آن در راس اخبار قرار گرفته و بازنشستگان به عملکرد آنها معترض هستند. برخی از نمایندگان اکنون در صدد استیضاح حجت الله عبدالملکی هستند. جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به خبرنگار ایلنا گفت: 32 امضا جمع آوری و طرح استیضاح وزیر را اعلام کنند. «با توجه به اینکه وزارت کار یک وزارتخانه بسیار وزین و مهم است، غیرقابل قبول است.

وی گفت: اگر برای استیضاح بیاید قطعا مجلس با استیضاح موافقت می کند و برکنار می شود. او ظرف چند ماه نشان داده بود که ظرفیت اداره این وزارتخانه مهم را ندارد و ضعف مدیریتی در این وزارتخانه وجود دارد. خانواده، باند، جناح بندی و جذب ناکارآمد برای این وزارتخانه مشکل بزرگی ایجاد کرد. آنها نمی خواستند این کار را انجام دهند که منجر به سوال از برخی نمایندگان و استیضاح آنها شد.

چند روز پیش فایل صوتی و متنی از جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس با وزیر تعاون، کار و رفاه منتشر شد که در آن برخی از نمایندگان درباره تخلفات صریح و متعدد وزرا صحبت کردند. جدی ترین نماینده فلاورجان حجت الاسلام ناصر موسویلراگانی بود. او نمی خواست انتقادات را به صحن علنی مجلس بکشاند و پرونده به کمیسیون ختم شود، اما با آن مخالفت کرد.

وی خطاب به حجت عبدالملکی گفت: نیروهایی که شما به وزارت آورده اید فقط دو سال طول می کشد تا راهروهای وزارتخانه را یاد بگیرند، من به همه نمایندگان مردم در صحن علنی مجلس می گویم که در شرکت ها چه اتفاقی افتاده است. بی تجربگی به همه سهمیه دادی و وزارت را بین دوستانت مثل غنائم جنگی تقسیم کردی.بعضی از این افراد رد شدند به صلاح نظام نیست پس الان اینجایی چون نمیتوانی این کار را بکن. “شما یک والدین را برای آنها استخدام کرده اید.”

موسویلرگانی در قسمت دوم این نشست درباره عملکرد وزرا بیان کرد: من می گویم از بیرون و بدون پیشینه افرادی را وارد کردند و به کار خود افتخار می کند که نیروی کم تجربه ای را از خارج از وزارتخانه وارد کرد. . برای قضاوت در یک مسابقه میدانی من آن روز گفتم شما اشتباه می کنید، الان اشتباه می کنید و به مردم توهین می کنید و می گویید من مسئول کار نیستم».

باید دید ماجرای وزیر دیده شده در تلویزیون به کجا ختم می شود. ادامه خدمت یا بازگشت به جدول ارجاع در شبکه سوم تلویزیون.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما