آیا گیاهان سرپوشیده واقعاً بر سلامتی تأثیر می گذارند؟

[ad_1]

گیاهان سرپوشیده فضای دلپذیری را در اطراف ایجاد می کنند و به نظر می رسد عشق به گل در روزهای قرنطینه افزایش یافته است.

بهبود حافظه و بهبود بهره وری و کیفیت هوا در خانه یا محل کار از اثرات بهداشتی نگهداری گیاهان سرپوشیده است.

اما آیا گیاهان داخلی باعث بهبود محیط خانه و محل کار می شوند؟

بیشتر ما می دانیم که آلودگی هوای ناشی از ترافیک برای سلامتی ما مضر است، اما واقعیت این است که آلودگی هوای داخل خانه به همان اندازه در خانه و محل کار مضر است.

آلودگی هوای داخل خانه باعث بروز بیماری های مختلفی مانند آسم، تنگی نفس، ورم ملتحمه (التهاب پوشش داخلی پلک ها) یا ملتحمه و اگزما می شود.

آیا گیاهان آپارتمانی بر سلامتی تأثیر می گذارند؟

تحقیقات نشان داده است که گیاهان به سلامتی، بهبود خلق و خو و بهبود بهره وری و حافظه کمک می کنند.

محققان دریافته‌اند که بیشتر آلاینده‌های هوای داخلی، ترکیبات آلی فرار یا فرار هستند که در کپسول‌های آتش‌نشانی، اسپری‌های آئروسل یا نازل‌های اسپری و پاک‌کننده‌ها یافت می‌شوند. یکی از این ترکیبات لیمونن است که بوی مطبوع لیمو را خواهید شناخت. متاسفانه این ماده در ترکیب با ازن موجود در هوا ماده شیمیایی خطرناکی به نام فرمالدئید تولید می کند.

یکی دیگر از محتوای بالای مواد آلی که باعث ایجاد مشکل می شود دی اکسید کربن است که تمرکز و توانایی تصمیم گیری را کاهش می دهد. تهویه مناسب این اثر را به حداقل می رساند، اما گیاهان سرپوشیده یک راه شگفت آور خوب و طبیعی برای تصفیه هوا در مکان هایی که تهویه به راحتی امکان پذیر نیست فراهم می کنند.

راه حل سبز؟

این ایده که گیاهان داخلی به بهبود کیفیت هوای داخل خانه کمک می کنند با یک داستان جالب شروع شد.

در سال 1989، ناسا اعلام کرد که گیاهان سرپوشیده به طور قابل توجهی ترکیبات آلی فرار و دی اکسید کربن را در ظروف در بسته کاهش می دهند، اما این در خانه ها و محل کار ثابت نشده است. این منجر به موجی از تحقیقات در مورد توانایی گیاهان در جذب مواد شیمیایی شد و از آن زمان تحقیقات بیشتر بر روی اثرات گیاهان در یک محیط واقعی تر، در محیط موجودات انسانی متمرکز شده است. برای مثال در یک تحقیق در 60 اداره و محل کار درخت کاشته شد و میزان ترکیبات آلی فرار در این محیط حدود 50 تا 75 درصد کاهش یافت.

آیا گیاهان آپارتمانی بر سلامتی تأثیر می گذارند؟

مطالعه دیگری در نروژ تأثیر قرار دادن گیاهان در محل کار و بخش رادیولوژی بیمارستان را بررسی کرد و دریافت که قرار دادن تعداد زیادی از گیاهان آپارتمانی در محل کار باعث کاهش سرفه، سردرد و خستگی می شود.

استرس کمتر و بهره وری بیشتر

گیاهان سرپوشیده نه تنها به سلامت جسمی بلکه به سلامت روان شما نیز کمک می کنند. اگر از دوستداران گیاهان هستید، به خوبی از اثرات آرام بخش طبیعت و تنفس عمیق آگاه هستید و این در مطالعات مختلف ثابت شده است. تحقیقات نشان می دهد که گیاهان به سلامت شما کمک می کنند، خلق و خوی شما را بهبود می بخشند و حافظه و بهره وری شما را بهبود می بخشند. در یک مطالعه، آنها دریافتند که کارمندانی که نمای گیاهی در مقابل خود داشتند، در آزمون تمرکز ویژه ۱۹ درصد عملکرد خوبی داشتند.

گیاهان چگونه به شما کمک می کنند؟

دکتر انجمن علمی سلطنتی باغبانی. تیانا بلانوسا راه هایی را برای گیاهان برای بهبود کیفیت هوا بررسی می کند. آنها توضیح می دهند که گیاهان روش های مختلفی برای حذف آلاینده های هوا دارند. در زیر هر برگ، سوراخ هایی به نام استوما یا سوراخ های هوا وجود دارد که هوا را جذب کرده و بخار آب را آزاد می کند. بنابراین ترکیبات آلی موجود در هوا حذف می شوند و بخار آب رطوبت بیشتری را در هوای اطراف ایجاد می کند. روش دیگر دفع آلاینده های گیاهی از طریق خاک است که در آن میکروارگانیسم های خاک ترکیبات آلی را تجزیه می کنند.

کدام گیاه را انتخاب کنیم؟

در پاسخ به این سوال که کدام گیاه در این زمینه مفیدتر است، دکتر. Blanosa گفت: “ما دریافتیم که گیاهانی که سریعتر رشد می کنند و به آب بیشتری نیاز دارند و گیاهان فعال فیزیکی مفیدتر هستند. Poto درست است.”

آیا گیاهان آپارتمانی بر سلامتی تأثیر می گذارند؟

گیاهانی که نیاز به مراقبت و توجه کمتری دارند، در حذف آلاینده ها از محیط کار کمتری دارند. گیاهانی که دارای برگ‌های آبدار یا گوشتی هستند به راحتی نگهداری می‌شوند، اما تأثیر فیزیکی کمی بر آلاینده‌های محیطی دارند. به نام بلانوسا.

اگرچه این گیاهان خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و محیط اطراف شما را زیبا می کند و نیاز به مراقبت زیادی ندارد، اما در آلودگی هوای داخل خانه نیز تاثیری ندارد. مطالعات نشان می دهد گیاهانی که به نور زیادی نیاز دارند و فتوسنتز بیشتری را جذب می کنند و سریعتر رشد می کنند، بیشترین تأثیر را بر آلاینده های هوای داخل خانه دارند.

“برای بهترین نتیجه، چند گیاه نگهداری کنید. برای یک اتاق کوچک، توصیه می کنیم حداقل پنج یا شش گیاه را نگهداری کنید تا بر میزان دی اکسید کربن و دی اکسید نیتروژن تاثیر بگذارد.” به نام بلانوسا.

مراقب آنها باشید تا بتوانند از شما مراقبت کنند

دکتر. Blanosa می گوید مراقبت از گیاهان بسیار مهم است تا بهترین تأثیر را بر هوا و رطوبت ساختمان داشته باشند. گیاهان برای عملکرد طبیعی خود به نور نیاز دارند و فعالیت آنها به آنها امکان تبادل گازهای بیشتری را می دهد. هرچه بیشتر آنها را آشکار کنیم، برای ما کارآمدتر خواهند بود.» مطمئن شوید که گیاه کم آب یا غوطه ور نیست.

بنابراین اگر می خواهید بهره وری و تمرکز بیشتری داشته باشید و هوای اتاقتان تازه و تمیز باشد، وارد کردن کمی طبیعت به محیط خود بد نیست. به یاد داشته باشید که اگر به دنبال بهترین پاک کننده آلاینده هوا هستید، نوع مناسب گیاهان را انتخاب کنید و در روشن ترین قسمت اتاق قرار دهید و از نور و آب کافی مطمئن شوید. مهربانی و مراقبت از آنها بدون شک نتیجه خواهد داد.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما