آیا واردات خودرو رایگان خواهد بود؟

[ad_1]

در رفتن بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، سال آینده 50 هزار خودروی سواری و 10 هزار دستگاه سنگین معدنی و راهسازی، کامیون، اتوبوس، تریلر و تریلر یخچال دار در داخل و خارج شهر صادر می شود. همچنین کمیسیون درآمد دولت از آزادسازی واردات خودرو را 60 هزار میلیارد تومان برآورد کرده است.

به گزارش فرارو، در حالی که منبع ارز این واردات هنوز مشخص نیست، از سوی دیگر نمایندگان مجلس با پافشاری بر تصمیم قبلی خود در خصوص واردات خودرو، طرح ساماندهی صنعت خودرو را برای بررسی بیشتر به هیات اعزامی ارسال کردند. .

پس از ماه ها فراز و نشیب پس از خروج آمریکا از برجام، واردات خودرو به کشور به طور کامل قطع شد و مقامات وزارت صمت اعلام کردند که این ممنوعیت به دلایل امنیتی بوده است. منابع ارزی کشور در شرایط تحریم.

از آن زمان به بعد همزمان با افزایش نرخ ارز، بازار خودرو نیز با انفجار قیمت های انفجاری مواجه شد و اکنون پس از گذشت نزدیک به چهار سال، شاهد حباب قیمتی عظیم در بازار خودروهای وارداتی هستیم که با وجود این مدت، همچنان بسیار ادامه دارد. گران قیمت در بین خریداران

از سوی دیگر برخی از اعضای هیئت اعزامی به شدت با واردات خودرو مخالف هستند. لزومی ندارد و نباید ارز کشور صرف واردات خودرو شود.

سیگنال های قیمت کمیسیون تلفیق برای بازار؛  آیا قیمت خودروهای لوکس باز هم افزایش می یابد؟آیا واردات خودرو رایگان خواهد بود؟
فربد زوه متخصص صنعت خودرو است گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه واردات خودرو در سال آینده آزاد می شود، گفت: با توجه به کسری جدی بودجه دولت، دولت و مجلس راهی برای آزادسازی واردات خودرو ندارند، به همین دلیل برخی از نمایندگان مجلس، مدیران ارشد دولت در حال بی اثر شدن هستند.

وی افزود: یکی از راه هایی که دولت می تواند بدون ایجاد پول، کسری بودجه خود را تامین کند، گمرک و مالیات است که از واردات خودرو قابل برداشت است، بر این اساس کمیسیون تلفیق واردات خودرو را تایید کرده است، ایراداتی وجود دارد.

اگر طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، 60 هزار دستگاه خودرو وارد شود و دولت 60 هزار میلیارد تومان دریافت کند، قیمت تمام شده هر خودرو بیش از یک و نیم میلیارد تومان خواهد بود، تعداد این گونه خودروها در بازار خواهد بود. بیش از یک و نیم میلیارد تومان است.» در حال حاضر بسیار کم است، اما میزان واردات این گونه خودروهای لوکس همیشه کمتر از 5000 دستگاه در سال بوده است.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: اگر این تعداد خودرو با این درآمد به دست دولت برود قیمت همه آنها بیشتر می شود که به نظر نمی رسد این خودروهای لوکس القاعده را جذب کند، همچنین حدود 70 هزار خودرو وجود دارد. با میانگین 600 میلیون تومان واردات اما بر اساس مصوبه مجلس، اگر قرار بود 50 هزار خودرو سواری وارد شود، درآمد 60 هزار میلیارد تومانی برای دولت قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر واردات به صورت عادی آزاد می شد و اجازه ترخیص تمامی اقشار و سگمنت های وارداتی داده می شد، قیمت خودروهای وارداتی به شدت کاهش پیدا می کرد، امروز حباب های زیادی در این خودروها وجود دارد که به دلیل ممنوعیت و کمبود است، بنابراین اگر واردات در همه رده ها کاهش یابد، بی شک قیمت ها به ویژه در خودروهای شاسی بلند لوکس و همچنین در برخی برندها کاهش می یابد و این مشکل جدی تر شده و قیمت ها به شدت کاهش می یابد.

زوه با تاکید بر اینکه قیمت خودروهای وارداتی در چند سال اخیر حداقل 12 برابر شده است، گفت: به طور قطع نمی‌توان گفت که قیمت‌ها چقدر کاهش می‌یابد، اما قطعا افت قیمت خودروهای وارداتی خواهد بود. قابل توجه.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما