بازار سهام در پایان سال 1400 چگونه خواهد بود؟

[ad_1]

در رفتن بورس تهران در هفته ای که گذشت با رشد همراه بود و بازار سهام پس از رکود چند ماهه روزهای خوبی را سپری کرد، اما فراز و نشیب ها باعث شده تا بازار سودی نداشته باشد. ، کارشناسان معتقدند در چنین بازاری در صورت حضور سرمایه گذاران با استراتژی مناسب می توانند سود خوبی کسب کنند.

به گزارش فرارو، مهدی افضلیان کارشناس بورس اوراق بهادار را تا پایان سال پیش بینی می کند. در رفتن وی گفت: در پایان سال با بازار صعودی مواجه خواهیم بود اما این به معنای رشد سریع و سریع بورس نیست، بلکه در این صورت بورس به آرامی و پیوسته رو به بالا رشد خواهد کرد. با استفاده از تحلیل بازار سهام و علم کلی و سود کرد.

کارشناسان بورس با اشاره به اینکه در صورت عدم تغییر و مداخله مجدد در بازار، بازار سهام به رشد خود ادامه می دهد، خاطرنشان می کند: اگر روند کلی بازار دنبال شود، قطعا خریداران سهام گذشته را خریداری خواهند کرد، اما بورس همچنان ادامه دارد. فاقد منابع مالی است اما با توجه به ارزش سهام، با نقدینگی برابر موجود، بازار سهام سبز شد، اما اگر ناظران بورس دوباره تلاش کردند روند معاملات را مختل کنند، بترسید و فشار را می‌فروشیم.

پیش بینی بازار سهام برای پایان سال
حمیدرضا افشار کارشناس بورس در گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه پس از بهبود وضعیت خوردگی در سه ماه اخیر، بورس از هفته گذشته روند صعودی داشته است، گفت: علت این روند را می توان در چند عامل خلاصه کرد، نخست اینکه در روزهای منتهی به پایان اصلاحات، ذینفعان آسیب دیده از عملکرد وزرای دارایی ناراضی بودند.

وی افزود: در این زمینه کمپین استیضاح وی در فضای مجازی به راه افتاد و حتی برخی نمایندگان در این پرونده همکاری کردند. که در بودجه سال 1401 گنجانده شد و بازار سهام از روز دوم این اتفاق شروع به صعود کرد.

افشار گفت: در چنین فضایی رفتار هیجانی بورس و عرضه های آبشاری بورس کمرنگ شده و این موضوع نشانه های زیادی را به دنبال داشته است.

وی افزود: سوم اینکه در بحث گشایش و نظارت بر کد بازیگران بورس به ویژه تغییرات فرابورس و کاهش سفتی، کد واقعی که نقدینگی زیادی دارد به بازار بازگردد. ” بازار را تسهیل کرد. چهارم، اخبار مثبتی که طی دو روز اخیر از مذاکرات برجام شنیده شد، علیرغم اینکه شاخص کل در محدوده یک میلیون و 400 هزار واحدی قرار داشت، بازار را تحت فشار گذاشت و به ویژه در روز سه شنبه، معاملات زیادی در جریان بود. روان دنبال کنید

این کارشناس بورس افزود: بنابراین می توان پیش بینی کرد که این روند در هفته آینده نیز ادامه داشته باشد، در صورت احیای برجام، صنعت خودرو و بانک سود زیادی خواهند برد و حتی اگر دلار تا 25 هزار تومان هم باشد، می توانند پیشتاز بازار شوند. اما با توجه به اینکه نشانه های بازار با قیمت 24 میلیون و 25 هزار تومان معامله می شوند، خطری برای بورس ایجاد نمی کند، بنابراین کاهش قیمت دلار در بازار آزاد ممکن است به روند رشد بورس لطمه ای وارد نکند.

وی خاطرنشان کرد: این چهار عامل متغیرهای اصلی در هفته اخیر بورس بودند، اما برای ادامه این رشد باید اعتماد به بازار بازگردد چرا که نقدینگی در سایه اعتماد بازار و عدم اطمینان باقی مانده است. بورس اگر این امر محقق شود و نقدینگی کافی وارد بورس شود، مسلماً ممکن است فراز و نشیب های بورس تا شب عید ادامه داشته باشد، اما این روند شتاب نخواهد گرفت، بلکه ادامه خواهد داشت. سطح معاملات روزانه باید به چهار هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

افشار افزود: بنابراین در صورت بازگشت هرچه بیشتر نقدینگی بورس و تحقق وعده های دولتمردان مبنی بر حمایت از بازار، بورس تا پایان سال به روند مطلوب خود ادامه می دهد و در صورتی که سرمایه گذاران با سیاست های خرد و خرد و سیاست گذاری خرد و خرد را در پیش بگیرند. برنامه ریزی.” با حضور در بازار و سرمایه گذاری می توانند بازدهی منصفانه و خوبی را برای بقیه دوره کسب کنند. ضربه زدن.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما