اردوغان از رئیس جمهور اسرائیل برای سفر به آنکارا دعوت کرد

[ad_1]

مقامات رژیم صهیونیستی تایید کردند که اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم پادشاهی، از رجب طیب اردوغان برای سفر به ترکیه دعوت نامه دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا، تلویزیون رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) به نقل از مقامات اسرائیلی اعلام کرد که هرتزوگ طی گفت و گوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای سفر به آنکارا دعوت شده است.

وی در ادامه افزود: تماس ها در خصوص سفر هرتزوگ به ترکیه در مرحله بسیار پیشرفته ای قرار دارد و اکنون زمان مناسبی را برای آن در نظر خواهیم گرفت.

مقامات اسرائیلی می گویند پس از سفر هرتزوگ به ترکیه، انتظار می رود طرف ترکیه ای نیز به سرزمین های اشغالی حرکت کند.

به گزارش اسپوتنیک، در واکنش به پیشنهاد اردوغان برای احداث خط لوله گاز به اروپا از طریق ترکیه، مقامات اسرائیلی به صراحت اعلام کردند که هرگونه پیشرفت با ترکیه به قیمت روابط استراتژیک با یونان و قبرس تمام خواهد شد. از سلطنت اسرائیل. اتفاق نخواهد افتاد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه گفت که برای سفر به ترکیه با اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل در تماس است.

پس از گذشت نزدیک به هفت سال از قطع روابط دیپلماتیک آنکارا و تل آویو، نشانه هایی از بازگشت و از سرگیری روابط دو طرف، همیشه مخفیانه و تلفنی، وجود دارد.

کارشناسان مسائل منطقه معتقدند مهمترین شاخصی که در سال های اخیر رابطه ترکیه و رژیم صهیونیستی را زنده نگه داشته است، دشمنی مشترک آنکارا و تل آویو با دولت سوریه و حزب الله لبنان و در کل جبهه مقاومت اسلامی است. . جنبش حماس به دلیل تمایلات اخوان دو طرف دارد.

در مورد موضوع تلاقی تل آویو و آنکارا باید به این نکته اشاره کرد که حمایت همه جانبه آنها از گروه های تروریستی در سوریه موضوعی کلیدی در سال های اخیر در عدم قطع روابط ترکیه و اسرائیل بوده است.

پیش از این، روزنامه صباح ترکیه در دسامبر سال گذشته به نقل از رجب طیب اردوغان گفت که رئیس جمهور ترکیه “ادامه تماس های اطلاعاتی” با تل آویو آنکارا را تایید کرده و امیدوار است که روابط ترکیه و اسرائیل بهبود یابد.

به گزارش دیلی صباح، اردوغان پس از نماز جمعه به خبرنگاران گفت: روابط ما با اسرائیل در سطح اطلاعاتی ادامه دارد و متوقف نشده است. اکنون مشکل اصلی در مورد افراد بالای هرم است [تل‌آویو]است. اگر با مافوق آنها مشکل نداشتیم، رابطه ما می توانست بهتر باشد.»

وی خاطرنشان کرد: البته ما نمی‌توانیم سیاست‌های اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را بپذیریم و این نقطه اختلاف و خط قرمز ماست، اما می‌خواهیم روابط را بهبود ببخشیم.

شواهد نشان می دهد که روابط ترکیه و اسرائیل هرگز واقعاً تیره نشده است و این در امتیاز آنکارا-تل آویو در مورد سوریه و حمایت کامل آن از تروریست ها و همچنین در جنگ قره باغ مشهود است. رهبران ترکیه هرگز در هیئت مدیره حضور نداشته اند. سوار شدن مجدد به قطار سازش با رژیم صهیونیستی.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما