اسرار خانگی؛ برنج آب پز را ذخیره کنید

[ad_1]

برترین ها: ممکن است متوجه شوید که برنج شما خیلی نرم یا به اصطلاح برش خورده است، همانطور که میهمان وعده داده است. در این موارد، اگر وقت کافی دارید، می توانید سریع برنج جدید درست کنید یا با آن یک غذای جدید درست کنید (برنج شبات، سوپ، سوپ، شیر برنج، کاکائو و …). اما وقتی مهمان دارید و وقت کافی برای درست کردن برنج دیگر ندارید، قطعاً به دلیل پخته بودن برنج شما ناراحت و ناراحت خواهید شد.

متأسفانه وقتی برنج زیاد پخته می شود، قابل ترمیم نیست، اما با اقداماتی می توان برنج را بهتر و عاقلانه تر نشان داد. در ادامه می توانید 10 راهکار ذکر شده در سایت دلبرانه برای بهبود برنج پخته شده را مطالعه کنید تا در مواقع ضروری مفید واقع شود.

اسرار خانگی؛  با برنج شفتا چه کنم؟

1. برنج را زیاد هم نزنید

به یاد داشته باشید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که نبینید برنج چقدر نرم و لطیف شده است، بلکه برنج را با قاشق تفت دهید و هم بزنید، زیرا این کار باعث خراب شدن دانه های برنج و دانه بندی برنج می شود.

2. برنج را بردارید و روی آب سرد بریزید

اگر برنج هنوز آب دارد اما نرم شده است (حالا برنج کته یا فلوم) سریع آن را در فلوم خالی کنید و با آب سرد یا آب یخ بشویید. این کار لعاب اضافی برنج را از بین می برد در حالی که آب سرد برنج را نرم می کند.

اسرار خانگی؛  با برنج شفتا چه کنم؟

3. در ته قابلمه قرار دهید

اگر برنج پخته است حتما آن را ته قابلمه قرار دهید (مثلاً از ته دیگ نان یا سیب زمینی استفاده کنید) سعی کنید یک قابلمه درجه یک درست کنید. به این ترتیب اگر برنج کمتر بخورد (چون نرم و خمیری است) می تواند از ته دیگ کنار غذا استفاده کند. علاوه بر این، ته دیگ طلایی و جذاب، کمی حواس مهمانان را از نرم شدن برنج منحرف می کند.

4. برنج را چرب کنید

برای سلامتی و رژیم غذایی معمولا نمی توان برنج را در روغن اضافه کرد، اما وقتی برنج پخته شد باید روغن یا کره به آن اضافه کرد. تنگ هنگامی که برنج نرم شده ظاهر برنج شما را بهبود می بخشد، این کمک زیادی می کند، پس حتما این کار را انجام دهید. حتی اگر برنج شما کمی غلیظ تر از حد معمول باشد. اما مواظب باشید روغن را وقتی داغ است نسوزانید چون وقتی داخل برنج می ریزید بوی بدی می دهد.

اسرار خانگی؛  با برنج شفتا چه کنم؟

5. به برنج آب اضافه نکنید

برخی افراد عادت دارند برنج را با اضافه کردن کمی آب (معمولاً نصف لیوان) دم بکشند. بعد از پختن برنج این کار را نکنید. چون حالا میخوایم آب اضافی برنج رو برداریم تا خمیر بیشتر نشه توش آب نریزیم!

6. در قابلمه را باز بگذارید

بله، به نظر می رسد که BT برای من مناسب نیست. توجه داشته باشید که وقتی برنج در قابلمه به جوش آمد و بسته شد، بخار آب به صورت قطرات آب به برنج برمی گردد و نرم و پف دار می شود. سپس در قابلمه را باز یا نیمه باز نگه دارید تا آب آن تا آخرین قطره تبخیر شود. نگران پخته شدن برنج نباشید، زیرا برنج شما از قبل بسیار پخته شده است!

7. از داروهای استنشاقی استفاده نکنید

همانطور که در بالا اشاره کردید استفاده از کتری به معنای دم کشیدن برنج است اما حالا که می خواهید آب برنج را تبخیر کنید بهتر است نه تنها از کتری استفاده کنید بلکه به قابلمه نگاه نکنید و آب آن کاملا تبخیر شود.

اسرار خانگی؛  با برنج شفتا چه کنم؟

8. شعله را بالا ببرید

با بالا رفتن شعله، آب اضافی برنج تبخیر شده، کمی خشک شده و ظاهر برنج را بهتر می کند. اما مراقب باشید برنج نسوزد. به این ترتیب برنج دودی با بوی سوختگی دریافت خواهید کرد و مشکلتان دو چندان می شود.

9. وقتی برنج آماده شد آن را خاموش کنید و بگذارید کمی خنک شود

نمی گویم برنج سرد و منجمد سرو شود، اما کافی است برنج را چند لحظه تبخیر کنید تا کمی نرم شود.

10. برنج را در قالب سرو کنید

همانطور که می دانید برای سرو برنج در قالب باید کمی برنج نرم بیرون بیاورید تا بتوانید برنج را در قالب (قالب های گرد، دل گل و …) بریزید.

اسرار خانگی؛  با برنج شفتا چه کنم؟

اگر تجربه ای در حفظ برنج بیات دارید، آن را با ما در میان بگذارید.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما