افراد تحت تعقیب خاورمیانه در لیست وزارت خارجه آمریکا

[ad_1]

فارو- ابوابراهیم الهاشمی القریشی یکی از افراد تحت تعقیب جهان قبل از کشته شدن در حمله شبانه نیروهای ویژه آمریکایی بود. القریشی در سال 2019 پس از کشته شدن ابوبکر البغدادی در عملیاتی مشابه توسط ایالات متحده، رهبر داعش شد.

به گزارش فرارو به نقل از المانیتور. جو بایدن در سخنرانی روز پنجشنبه خود گفت که مرگ القریشی پیامی قدرتمند برای تروریست ها در سراسر جهان بود. گفت ما به دنبالت می آییم و تو را می یابیم.

همزمان با ترور ابوابراهیم الهاشمی القریشی، سرکرده داعش، به دنبال بیشترین افراد تحت تعقیب در لیست وزارت امور خارجه می پردازیم.

ایمن الظواهری: او رهبر فعلی القاعده است. الظواهری در یک خانواده سرشناس مصری به دنیا آمد و در سال 1998 در جهاد اسلامی مصر به القاعده پیوست. قبل از مرگ اسامه بن لادن در سال 2011، او به عنوان یک پزشک خصوصی و نزدیکترین مشاور خود کار می کرد.

دولت ایالات متحده ظواهری را متهم کرده است که قصد دارد یک ناوشکن یو اس اس کول را بمباران کند که در آن 17 ملوان آمریکایی در اکتبر 2000 در یمن کشته شدند. همچنین گفته می شود که او به هماهنگی حملات 11 سپتامبر کمک کرده است و در سال 1998 در ایالات متحده به دلیل نقشش در بمب گذاری سفارتخانه های ایالات متحده در کنیا و تانزانیا متهم شد. شایعات مرگ او در سپتامبر 2021 در یک ویدیوی جدید به مناسبت بیستمین سالگرد حملات تروریستی 11 سپتامبر ظاهر شد. وزارت امور خارجه آمریکا برای اطلاعاتی که منجر به ناپدید شدن ظواهری شود، 25 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

ابومحمد جولانی: او رهبری گروه حیات تحریر الشام را بر عهده دارد که توسط ایالات متحده در فهرست گروه های تروریستی مرتبط با القاعده قرار دارد و کنترل بسیاری از استان ادلب در شمال غربی سوریه را در دست دارد. حیات تحریر الشام شاخه سابق القاعده است که در سوریه به جبهه النصره معروف است و چندین بار تغییر نام داده است. جولانی در سال 2016 روابط خود را با القاعده به طور رسمی قطع کرد و در سال‌های اخیر به دنبال آن بود که هیئت تحریر الشام را یک گروه اسلام‌گرای میانه‌رو در اپوزیسیون سوریه که مخالف رژیم اسد است، معرفی کند.

خالد بطرفی: او پس از ترور قاسم الریمی رهبر سابق القاعده از فوریه 2020 بر القاعده در شبه جزیره عربستان حکومت می کند و به عنوان “امیر القاعده” در منطقه شناخته می شود. قاسم الریمی در حمله هوایی نیروهای آمریکایی کشته شد. او قبلا به عنوان یک قاضی مذهبی و یکی از عوامل ارشد القاعده خدمت می کرد و در یک ویدئو در سال 2018 خواستار خشونت علیه یهودیان و ایالات متحده شد. گزارش فوریه 2021 سازمان ملل به دروغ ادعا کرد که او چند ماه قبل از انتشار این گزارش در استان مهره در شرق یمن بازداشت شده است.

عبدالرحمن مغربی: او یکی از رهبران القاعده است و دولت آمریکا مدعی است که در ایران مستقر است. او در مراکش متولد شد و داماد ظواهری است. وزارت امور خارجه او را مدیر قدیمی رسانه القاعده، الشهاب نامید.

ساختمان ابراهیم: او که به ابوایمن المصری معروف است، یکی از رهبران ارشد القاعده و یکی از بنیانگذاران این گروه است. به گفته وزارت خارجه آمریکا، او رئیس امنیتی این گروه بود و عملیات نظامی و امنیتی القاعده در شبه جزیره عربستان را رهبری می کرد.

سلیم جمیل عیاش: او یکی از اعضای ارشد سابق حزب الله لبنان است که گفته می شود نقش کلیدی در ترور رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان در سال 2005 داشته است. به گفته وزارت امور خارجه، عایش یکی از اعضای ارشد جوخه ترور 121 این گروه (ادعای وزارت خارجه) بود که دستورات مستقیمی از حسن نصرالله دبیرکل حزب الله دریافت می کرد. در سال 2020، یک دادگاه بین المللی او را به دلیل نقش داشتن در بمب گذاری در کامیونی که حریری و 21 نفر دیگر را کشتند، غیابی به جرم تروریسم و ​​قتل محکوم کرد. دولت ایالات متحده همچنین مدعی شده است که آیاش در تلاش برای آسیب رساندن به پرسنل نظامی ایالات متحده دست داشته است.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما