اولین تعریف درست از یکپارچگی دستگاه

[ad_1]

در این مراسم کارشناسان حوزه های مختلف از جمله فناوری، ورزش و سرگرمی به همراه امیرعباس گلاب خواننده محبوب گرد هم آمدند تا توضیحات کاملی را برای مخاطبان ایرانی ارائه کنند. برای دیدن آن می توانید به این لینک مراجعه کنید.

اما قابلیت Huawei Super Device چیست؟ یا هوآوی چه ویژگی های خاصی را به کاربران درون اکوسیستم ارائه می دهد؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ما همراه باشید.

معرفی

برای زندگی در دنیای آینده، باید بتوانیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم. اگرچه مفهوم اینترنت اشیاء تا پیاده سازی کامل راه درازی در پیش دارد، اما در مقیاس وسیع هنوز نیاز به یک پلت فرم ارتباطی کامل وجود دارد.

گوشی ها، تبلت ها، تلویزیون ها، ساعت ها، بلندگوها و بسیاری از وسایل هوشمند دیگر در زندگی شما وجود دارند که قابلیت اتصال به اینترنت و سایر دستگاه ها را دارند. اما به یک ایده هماهنگ نیاز است تا بستری فراهم شود که قابلیت های این دستگاه ها را تنظیم و شکل دهد.

پلتفرمی که برای اولین بار قصد معرفی سیستم عامل هارمونی و ویژگی Super Device را دارد، یک نوع آزمایشی و واقعا کاربردی را می توان اولین تلاش واقعی در این زمینه دانست که می تواند بستری واقعی برای ارتباط موثر دستگاه ها ایجاد کند.

دستگاه فوق العاده چه ویژگی3چیزی ارائه می دهد3آهسته. تدریجی؟

به زبان ساده، ویژگی Super Device به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد، در صورت پشتیبانی، از قابلیت‌های یکدیگر برای برقراری ارتباط موثر با یکدیگر استفاده کنند که می‌تواند به صورت بی‌سیم یا بی‌سیم پیکربندی شود.

در واقع، با یک دستگاه فوق العاده، نیازی به استفاده از دستگاهی که ایجاد کرده اید برای هر عملیاتی ندارید. این فناوری برای ایجاد یک پلتفرم یکپارچه در نظر گرفته شده است.

به عنوان مثال، با یک دستگاه فوق العاده، دستگاهی مانند تلفن هوشمند را می توان به مانیتور دسکتاپ شما متصل کرد، صدای خروجی آن می تواند از طریق یک بلندگوی هوشمند پخش شود، تماس تصویری را در تلویزیون هوشمند فعال کند یا اعلان تماس های دریافتی را بر روی ساعت هوشمند کاربر نمایش دهد. حتی با کنترل اگر روی سه پایه نصب شود، می تواند به دستور کاربر در جهت عقربه های ساعت عکس بگیرد.

تمام موارد فوق با ایجاد یک زبان واحد برای این دستگاه ها قابل دستیابی است که در وهله اول یک سیستم عامل هماهنگ و در سطح فرعی خود، امکانات، شرایط فوق العاده دستگاه را فراهم کرده و این بستر ارتباطی را ایجاد می کند.

اولین تعریف درست از یکپارچگی دستگاه

قابلیت دیگری که در این پیکربندی در اختیار کاربر قرار می گیرد، امکان استفاده از نرم افزار بین پلتفرم های مختلف است. به عنوان مثال در لپ تاپ ویندوزی می توانید نرم افزار اندروید نصب شده روی گوشی هوشمند را اجرا و استفاده کنید. همچنین امکان انتقال فایل و اطلاعات بدون واسطه وجود دارد.

علاوه بر موارد فوق، کاربر می تواند برنامه ها یا به اصطلاح توابع در حال اجرا بر روی دستگاه دیگری را در بستر Super Device مشاهده کرده و در صورت تمایل از طریق دستگاه دیگری به کار خود ادامه دهد.

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مفید، امکان اشتراک گذاری منابع است. به عنوان مثال، مجموعه دستگاه شما ممکن است حاوی چندین لپ تاپ یا تبلت با محتوای متفاوت باشد. در این حالت، با استفاده از Super Device Monitor، با حرکت بین دستگاه‌های موجود در پیکربندی، می‌توانید فقط از ماوس، صفحه کلید و چاپگر استفاده کنید و محتویات دستگاه‌های دیگر را روی یک صفحه نمایشگر بزرگ (تلویزیون) مشاهده کنید و به کار خود ادامه دهید. انجام شده.

البته تمامی موارد فوق ویژگی های سطحی نیستند و عملکرد آن در شرایط مختلف قابل اعمال است که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

موقعیت هایی که می توان در آنها اجرا کرد دستگاه فوق العاده

همانطور که گفته شد، برای اعمال شرایط مختلف به این پلت فرم، تجهیزات نیاز به اتصال دارند. این ارتباط از طریق سیم و بی سیم صورت می گیرد. در واقع برای این اتصال، یک دستگاه می تواند به عنوان میزبان ارتباطی عمل کند و دستگاه های دیگر به آن متصل شده و موقعیت های مختلف را اجرا کنند.

شرایط محیط کار هوشمند

در این حالت سه دستگاه شامل لپ تاپ، مانیتور و گوشی هوشمند به یکدیگر متصل می شوند. در این حالت، مانیتور MateView هواوی اجازه می دهد تا محتوای دستگاه های دیگر در صفحه نمایش بزرگ تری نمایش داده شود. دو دستگاه دیگر در این شرایط از دو سیستم عامل متفاوت استفاده می کنند اما مشکلی نیست زیرا با کمک قابلیت Super Device هواوی امکان ارتباط مستقیم با این دستگاه ها، انتقال فایل ها و انجام بسیاری از فعالیت ها وجود دارد.

اولین تعریف درست از یکپارچگی دستگاه

به عنوان مثال، می توانید مانیتور Huawei MateView را دستگاه مرکزی دستگاه فوق العاده و یک دستگاه (مثلا لپ تاپ MateBook X Pro) با اتصال سیمی و دیگری (تبلت MatePad 12.6 Pro) بدون اتصال سیمی در نظر بگیرید. که

در این حالت می توانید به راحتی به منوی Super Devices دسترسی داشته باشید و با استفاده از نوار لمسی در پایین صفحه نمایش Met View بین دو دستگاه خود جابجا شوید. در قسمت قبل به اشتراک منابع اشاره شد که در اینجا با اشتراک گذاری موس و کیبورد هوآوی که به صورت بی سیم نیز به مانیتور متصل می شوند و در هر دو محیط بدون محدودیت عملکرد آن در ترکیب خود دستگاه قابل استفاده است. رابط لمسی و رابط دست نخورده ایجاد شده توسط ماوس و صفحه کلید.

نحوه پیاده سازی و استفاده دستگاه فوق العاده

پس از توضیحات بالا و لیستی از ویژگی ها و قابلیت های Super Device، شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که این قابلیت چگونه پیاده سازی شده و چه ابزارهایی برای آن مورد نیاز است؟ پاسخ این است که برای راه اندازی این ویژگی فقط باید بستر ارتباطی آنها را فراهم کنید.

در واقع، اگر دستگاه ها قابلیت اتصال بی سیم دارند، آنها را فقط از طریق Wi-Fi یا NFC به یکدیگر متصل کنید. در غیر این صورت با استفاده از کابل ارتباطی و اتصال یک دستگاه در شبکه به دستگاه دیگر، شرایط ادغام آن در محدوده Super Device موجود فراهم می شود.

برای مثال، در تلفن‌ها یا تبلت‌های دارای سیستم عامل HarmonyOS 2.0 و بالاتر، کافی است یکی از دو نقطه را به سمت پایین نوار اعلان در بالا سمت راست یا چپ بکشید. در این صورت در پایین صفحه منوی Super Device ظاهر می شود و قسمت Smart Collaboration را مشاهده می کنید.

در این بخش، تمامی دستگاه‌ها در پلتفرم دستگاه هوشمند قابل مشاهده هستند و می‌توانید با کلیک بر روی هر یک، آن‌ها را به شبکه دستگاه هوشمند خود اضافه کنید.

در این قسمت به راحتی می توانید خروجی مورد نظر را برای قسمت صدا و تصویر دستگاه خود انتخاب کرده و شرایط ارتباط با دستگاه ها را فراهم کنید.

البته در صورت وجود نمایشگر هوشمند در دستگاه مرکزی، می توانید با لمس نوار پایین پنل MateView با دو انگشت وارد این قسمت شوید که امکان جابجایی بین دستگاه های مختلف را فراهم می کند.

این بدان معنا نیست که شما می توانید دستگاه ها را در موقعیت های مختلف تغییر دهید و اگر هر دستگاه با شرایط شما سازگار است، می توان آن را به راحتی از موقعیت اضافه یا حذف کرد.

نتیجه

همانطور که گفته شد Super Device یک فناوری و قابلیت بسیار مهم و دوراندیش است که هواوی در محصولات خود گنجانده است و می تواند نیازهای افراد را در اهداف و موقعیت های مختلف برآورده کند.

این ویژگی به دستگاه ها اجازه می دهد تا به روش های مختلف با هم ارتباط برقرار کنند و به آنها اجازه می دهد منابعی مانند خروجی صدا و تصویر و کنترل ها را به اشتراک بگذارند. هر دستگاه در SuperDevice می تواند نقش متفاوتی در برقراری ارتباط موثر با سایر دستگاه ها قبل از ورود به شبکه داشته باشد که در عرض چند ثانیه به کاربر خدمت می کند و بسیاری از نیازهای او را برآورده می کند.

هواوی به سرعت در حال گسترش برنامه‌ها و قابلیت‌های Super Device است و این فناوری را می‌توان به همراه پلتفرم 1 + 8 + n آن مورد استفاده قرار داد و امکان ادغام همه دستگاه‌های هوشمند را در یک محیط زندگی فراهم می‌کند. Word، یک پلت فرم هوشمند و کاربردی می تواند برای همه نیازها ایجاد شود.

تجهیزات تهویه مطبوع هوشمند هواوی به تازگی با گارانتی رسمی از شرکت مادر در بازار ایران عرضه شده است که برای مشاهده و خرید می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما