جزئیات موشک های جدید کره شمالی منتشر شده است

[ad_1]

در رفتن کره شمالی سال جدید را با آزمایش موشک پیشرفته خود آغاز کرد. با این حال، تحلیلگران می گویند که پیونگ یانگ آزمایش های تسلیحاتی خود را در شرایط کنونی کاهش خواهد داد تا با فشارهای بین المللی بیشتر مواجه نشود.

رژیم کیم جونگ اون تاکنون آزمایش های تسلیحاتی انجام داده است و استدلال می کند که حق دفاع از خود را دارد.

کره شمالی در اولین آزمایش تسلیحاتی خود از پاییز 2021، سال جدید را با ادعای ادعای نوع جدیدی از “موشک مافوق صوت” آغاز کرد.

این کشور تنها در شرق آسیا به توسعه سیستم های تسلیحاتی پیشرفته ادامه داده و در برخی آزمایشات در ماه های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است. در عین حال، برخی از موشک ها نشان دهنده دگرگونی فناوری موجود کشور هستند.

یکی از دلایل نگرانی جامعه جهانی از توسعه سامانه موشکی مافوق صوت کره شمالی (HGV) سامانه تسلیحاتی پیشرفته آن است که توسط ارتش های بزرگی در سراسر جهان ساخته شده است.

پرتابه‌های اولتراسونیک شامل پرتاب‌هایی هستند که حداقل پنج برابر سریع‌تر از سرعت صوت به سمت تقویت‌کننده موشک شلیک می‌شوند و پیچیدگی بیشتری نسبت به آن دارند که بتوان آنها را شناسایی و رهگیری کرد.

کره شمالی

اگرچه اکثر موشک‌های بالستیک می‌توانند با سرعت مافوق صوت حرکت کنند، اما تحلیلگران معتقدند توانایی موشک‌های مافوق صوت برای رسیدن به ارتفاعات پایین و تاکتیک‌های پروازی آنها را خطرناک‌تر کرده است.

به گفته جفری لوئیس، کارشناس اسلحه در موسسه مطالعات بین المللی میدلبری در ایالات متحده، به نظر می رسد پرتابه مافوق صوت پرتاب شده در این هفته یک گلایدر اولتراسونیک مخروطی شکل است که MARV نیز نامیده می شود. سامانه‌های MARV در موشک‌های بالستیک دارای کلاهک‌هایی هستند که می‌توانند به‌طور خودکار اهداف روی زمین را ردیابی کنند.

سیستم تسلیحاتی کره شمالی که اخیراً آزمایش شده است، در مجموع 700 کیلومتر پرواز کرد و تاکتیک های کنار هم حدود 120 کیلومتر را طی کرد.

با این حال، MaRV نوع جدیدی از سلاح نیست و کره شمالی قبلاً سیستم‌های مشابهی را روی تقویت‌کننده‌های کم قدرت آزمایش کرده است، مانند پرتاب MaRV در سال 2017 روی موشک کوتاه‌برد اسکاد.

به گفته آنکیت پاندا، یکی از همکاران ارشد در برنامه سیاست هسته ای بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی، موشک این هفته برای اولین بار در نمایشگاه دفاع شخصی 2021 در پیونگ یانگ در اکتبر 2021 به نمایش گذاشته شد.

در اواخر سپتامبر، کره شمالی با اعلام اینکه در حال آزمایش اولین موشک مافوق صوت خود است، جهان را شگفت زده کرد. رسانه دولتی کره شمالی این سامانه را سامانه موشکی هواسونگ-8 نامیده است. هواسونگ نامی است که توسط یک سری موشک به کره شمالی داده شده است.

کره شمالی

ایالت واشنگتن. بر اساس عکس پرتاب ماه سپتامبر که توسط مرکز سی و هشتم در اینجا گرفته شده است، این تیر به سمت یک موشک بالستیک میان برد (IRBM) که فعالیت های کره شمالی را تجزیه و تحلیل و نظارت می کند، نشانه رفته است. که همان آمپلی فایر نسخه کوچکتر بود. موشک بالستیک هواسونگ-12.

پوسته گلایدر مافوق صوت که در ماه سپتامبر به فضا پرتاب شد، با گلایدر مخروطی شکلی که هفته گذشته پرتاب شد متفاوت بود.

تقویت‌کننده‌های موشکی مورد استفاده در موشک‌ها از نوع متحرک‌تری از پیشرانه‌های ذخیره‌سازی مایع از پیش بارگذاری شده به نام «آمپول‌های سوخت موشک» استفاده می‌کردند.

ایان ویلیامز، معاون پروژه دفاع موشکی در مرکز مطالعات فناوری بین‌المللی و استراتژیک گفت: «فناوری گلایدر اولتراسونیک به مواد و تکنیک‌های صنعتی بسیار پیشرفته نیاز دارد، تا جایی که فکر می‌کنم کره شمالی از کمک‌های خارجی بهره می‌برد. .

علاوه بر این، تایید ادعای کره شمالی مبنی بر پرتاب موفقیت آمیز بدون اطلاعات مستقیم در مورد محل پرتاب موشک یا اهداف دشوار است.

کره شمالی

پرتاب موشک از زیردریایی

کره شمالی در حال توسعه یک سیستم تسلیحاتی پیشرفته دیگر است: موشک های بالستیک زیردریایی (SLBM).

کره شمالی پس از اولین آزمایش مافوق صوت مدعی شد که در ماه اکتبر از یک زیردریایی موشک شلیک کرده است. ویلیامز گفت: «این موشکی است که قبلاً ندیده بودیم. این موشک کوچکتر از موشک های زیردریایی است که پیونگ یانگ در رژه نظامی اخیر نشان داد و شبیه موشک زمین به هوا KN-23 است.

KN-23 که با نام SRBM شناخته می شود، بردی معادل 450 کیلومتر دارد و این بدان معناست که زیردریایی باید از نظر تئوری به هدف خود بسیار نزدیک شود تا بتواند مؤثر واقع شود. این امر باعث می شود زیردریایی ها در برابر سیستم های تشخیص پیشرفته آسیب پذیرتر شوند.

همچنین در ماه سپتامبر، کره شمالی یک موشک کروز دوربرد شلیک کرد که ادعا می شد یک سلاح استراتژیک مهم است. کره شمالی همچنین یک پرتابگر ماهواره به نام Taipodong-2 را آزمایش کرده است که می تواند محموله های 1000 کیلوگرمی را تا 10000 کیلومتر حمل کند، از جمله حامل هایی که قادر به ورود مجدد به جو هستند.

پیونگ یانگ همچنین سلاح های هسته ای تولید کرده است و تحلیلگران تصاویر ماهواره ای را در مرکز تحقیقات اتمی یونگ بیون بررسی کرده اند که نشان می دهد این برنامه می تواند پیشرفت کند. کره شمالی شش آزمایش هسته ای انجام داده است که آخرین آن در سال 2017 انجام شد.

ویلیامز گفت: «توسعه سیستم موشکی مستلزم آزمایش پرواز نیست، اما برای طراحی و ساخت مهندسان کره شمالی زمان می برد». فقدان شفافیت در آزمایش‌های پروازی به این معنا نیست که کره شمالی توانایی‌های موشکی خود را توسعه نمی‌دهد.»

چرا کره شمالی اکنون در حال آزمایش است؟

تحریم های بین المللی کره شمالی را از آزمایش موشک های بالستیک و سلاح های هسته ای منع کرده است. با این حال، دولت کره شمالی در حال آزمایش دفاع از خود است. ایالات متحده و متحدانش از جمله ژاپن و کره جنوبی آزمایش های موشکی کره شمالی را به عنوان تهدیدی برای ثبات منطقه محکوم کرده اند. مذاکرات بین ایالات متحده و کره شمالی برای محدود کردن توسعه تسلیحاتی در ازای لغو تحریم ها در سال 2019 متوقف شده است.

با توجه به مشکلات اقتصادی کنونی که کره شمالی با آن مواجه است، گمانه زنی ها در مورد نوع آزمایش های تسلیحاتی بالقوه ای که کره شمالی می تواند بدون تحریک جامعه بین المللی انجام دهد، وجود دارد.

بر خلاف سال 2017، کره شمالی اکنون احتمالا آزمایش های تسلیحاتی خود را کاهش خواهد داد. به نظر می رسد پیونگ یانگ آماده است تا روابط خارجی خود را در آن زمان برای رسیدن به سطح معینی از موفقیت تسلیحاتی کنار بگذارد. بهبود کوتاه مدت اقتصادی مستلزم سطحی از روابط خارجی و حمایت است.

منبع: دویچه وله

ترجمه: فرارو

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما