اولین نشانه های سلطه سیستماتیک انسان بر طبیعت را بیابید

[ad_1]

در رفتن از آغاز هزاره، بشر تلاش خود را برای تسخیر طبیعت اطراف خود آغاز کرد و می دانیم که اولین انسان ها کارهایی مانند ساختن ابزار برای آن انجام دادند، اما چه زمانی شروع به تسخیر طبیعت در مقیاس بزرگ به طور جمعی کردند؟ تا همین اواخر هنوز ناشناخته بود. با این حال، یافته های باستان شناسی اخیر نشان می دهد که نئاندرتال ها دست کم 125000 سال پیش چنین عملی را انجام داده اند.

به گزارش فرارو، حدود 125000 سال پیش، ویل روبروکس باستان شناس و همکارانش در دانشگاه لیدن در هلند گزارش دادند که نئاندرتال ها بیشتر این قبایل نزدیک به انسان را که در همسایگی دو دریاچه اروپای مرکزی قرار داشتند، به جنگل تبدیل کردند. این دانشمندان در شماره 15 دسامبر این مجله پیشرفت علم تجزیه و تحلیل گرده، زغال سنگ، فسیل حیوانات و سایر موادی که قبلاً در دو حوضه دریاچه باستانی در آلمان یافت شده بود، اولین شواهد را از تخریب محیط زیست انسانی ارائه می دهد.

منطقه ای که در منطقه نام برده کاوش شده است نیومارک-نورد آنها در آلمان واقع شده اند. به گفته محققان، فعالیت های روزانه نئاندرتال ها که ظاهراً در طول سال ادامه داشته است، تأثیر زیادی بر محیط زیست داشته است. او می گوید تغییراتی که در طول 2000 سال گذشته رخ داده است شامل آتش زدن، ذبح حیوانات، جمع آوری چوب، ساخت ابزار و ساختن پناهگاه می باشد. Robrox می‌گوید: «در این زمینه، ما با گروه‌های متحرک کمتری از نئاندرتال‌ها نسبت به آنچه که معمولاً می‌شناسیم، سروکار داریم. او اضافه می کند؛ این عدم جابجایی ممکن است تا حدی به دلیل گرم شدن هوا و ذوب شدن یخ های منطقه باشد که منابع کافی برای بقای این گونه را فراهم کرده است.

اولین نشانه های سلطه سیستماتیک انسان بر طبیعت را بیابید

البته تیم باستان شناسی هنوز نتوانسته به طور قطع نشان دهد که این تدفین های انسانی با استفاده از آتش موفق به پاکسازی محیط جنگل شده اند. روبروکس می گوید تعداد زیادی از بقایای زمین شناسی وجود آتش سوزی های کوچک را تایید می کند، اما شواهد زیادی از آتش سوزی های بزرگ یافت نشده است. اکنون یافته‌های نیومارک-رولینگ بحث‌هایی را در مورد زمانی که انسان‌ها شروع به تأثیرگذاری قوی بر جهان طبیعی کردند، به راه انداخته است. برخی از دانشمندان این دوره را یک دوره جدید زمین شناسی، آنتروپوسن می دانند، اما مشخص نیست که نوع بشر از چه زمانی آغاز شد و ریشه های آن به عصر حجر برمی گردد.

استفاده منظم از آتش توسط گونه های بشری از حدود 400000 سال پیش آغاز شد. شواهدی از فعالیت های انسانی مرتبط با افزایش آتش سوزی و مهاجرت در حدود 40000 سال پیش در استرالیا در زیستگاه های باز یافت شده است. چنین فعالیت هایی در ارتفاعات گینه نو 45000 سال پیش و در بورنئو 50000 سال پیش وجود داشته است. تجزیه و تحلیل هسته دریاچه و سایت های ابزار سنگی در جنوب آفریقای مرکزی همچنین نشان می دهد که آتش سوزی های دست ساز انسان حدود 85000 سال پیش وجود داشته است، زمانی که شرایط بارانی برای رشد جنگل ها مساعد بود. جسیکا تامپسون، دیرینه شناس و همکار در دانشگاه ییل، در مجله Science Advances در 5 می گزارش داد که آب و هوای آزاد در این بخش از آفریقا حاکم است. تامپسون می‌گوید: «انسان‌ها و خویشاوندان نزدیک مانند نئاندرتال‌ها احتمالاً برای مدت طولانی در اطراف بوده‌اند. [تغییر]”آنها اکوسیستم خود را دارند.”

اولین نشانه های سلطه سیستماتیک انسان بر طبیعت را بیابید

رابروکز و همکاران بیایید بگوییم یافته های جدید آنها نشان می دهد که چنین ابتکاراتی برای تغییر محیط طبیعی در سایت Neumark-Nord برای زندگی بهتر بسیار قدیمی تر است، یعنی 125000 سال. نشانه هایی از سوزاندن ابزارهای سنگی و قطعات استخوان، چوب سوخته، قطعات زغال سنگ و قطعات متراکم ذرات زغال سنگ در زیستگاه نشان می دهد که نئاندرتال ها اغلب در نزدیکی حوضچه های نورد نیومارک آتش می زنند.

بقایای دو مکان دیگر در همان رشته کوه نشان می‌دهد که زمانی که نئاندرتال‌ها در مراتع نومارک-نورد زندگی می‌کردند، این منطقه کاملاً وحشی بود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که نئاندرتال های این دوره در نهایت منطقه Nomark-Nord را که بخشی از یک جنگل بزرگتر بود تغییر دادند و پوشش جنگلی را برای ایجاد محیطی باز برای زیستگاه خود از بین بردند. این رویداد 125000 سال پیش رخ داده است، که ممکن است قدیمی ترین شواهد شناخته شده تا به امروز از تلاش های فعال بشر برای تغییر محیط طبیعی اطرافشان باشد.

منبع: ساینس نیوز

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما