یارانه نقدی منازل در سال 1401 چقدر است؟

[ad_1]

در رفتن دولت در نظر دارد با حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی از بودجه سال 1401 معادل ریالی آن را به عنوان یارانه جدید به خانه ها بدهد. رئیس سازمان برنامه و بودجه می گوید پس از حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی، متوسط ​​پرداخت یارانه بین 90 تا 120 هزار تومان خواهد بود.

به گزارش فرارو، البته میرکاظمی گفت: رقم نهایی نیست و باید بر اساس شرایط جلسه کارشناسی، مبلغ نهایی کمک هزینه تعیین شود. به نظر می رسد منظور وی حذف نسبت های پردرآمد از فهرست یارانه بگیران است.

به گفته وی، تصمیم نهایی دولت این است که با افزایش قدرت خرید پنج دهک پایین و دهک بالاتر که سرانه مصرف بیشتری دارند، پول بیشتری صرف کند.

البته در حالی که دولت در حال بررسی افزایش یارانه نقدی است، رئیس کمیسیون مالی مجلس پیشنهاد دیگری برای نحوه اعطای آن به مردم دارد.

پور ابراهیمی معتقد است: رقم اختصاص یافته برای ارز ترجیحی باید از طریق کارت اعتباری و سرانه به مردم بازگردانده شود.

وی می گوید حذف ارز ترجیحی تورم را 7 درصد افزایش می دهد، بنابراین این تورم باید با سیاست های جبرانی در نظر گرفته شود. به گفته وی یکی از آن روش ها پرداخت کارت اعتباری و یارانه و روش های دیگری است که باید در بودجه لحاظ شود.

یارانه نقدی منازل در سال 1401 چقدر است؟

یارانه نقدی منازل چیست؟

در حال حاضر هر نفر به ازای هر ۷ دهک درآمدی ۴۵۵۰۰ تومان یارانه ثابت دریافت می کند. بدین ترتیب ماهانه 4 میلیون و 182 هزار تومان برای خانواده به حساب سرپرست واریز می شود. البته علاوه بر یارانه معیشتی یا یارانه بنزین نیز به سرپرست خانوار تعلق می گیرد.

کمک هزینه دوم برای خانواده دو نفره 103 هزار تومان، برای خانواده سه نفره 138 هزار تومان، برای خانواده چهار نفره 172 هزار تومان و برای خانواده پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان است. به این ترتیب هر خانواده 4 نفره ماهانه 354 هزار تومان کمک بلاعوض دریافت می کند.

این در حالی است که جعفر گادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با تسنیم میزان دقیق کمک مالی جدید در سال آینده را اعلام کرد. به هزار تومان می رسد.

در چنین شرایطی خانواده از دهه اول تا چهارم ماهانه 480 تومان کمک نقدی دریافت خواهند کرد. این مبلغ برای یک خانواده مجرد در سه دهک آینده به 360 تومان می رسد.

این در حالی است که مجموع دو کمک بلاعوض دریافتی یک خانواده چهار نفره در دهک اول تا چهارم در سال آینده به 834 هزار تومان در ماه می رسد. این مبلغ برای یک خانواده مجرد در سه دهک آینده 714 هزار تومان خواهد بود.

1401 کدام خانواده ها از لیست کمک هزینه حذف می شوند؟

بررسی لایحه بودجه سال 1401 نشان می دهد که دولت، وزارت کار و سازمان های هدفمندی یارانه ها متعهد شده اند تا خرداد ماه سال آینده برخی از پردرآمدها را حذف کنند. برآورد دولت این است که این کسر بیشتر از سه دهک اول درآمد است.

در حالی که این بخش از لایحه بودجه قرار است به قانون تبدیل شود، دولت پیش از این به نهادهای ذیربط دستور داده بود تا افراد پردرآمد را حذف کنند، اما موفق نشد.

آخرین باری که وزیر دولت سیزدهم آب پاکی را روی کابینه ریخت، سه ماه پیش بود که گفت هنوز بانک اطلاعات مالی اش کامل نشده است.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما