ایالات متحده در حال آماده شدن برای تبدیل شدن به “مادر همه تحریم ها” علیه روسیه است

[ad_1]

فارو- به نظر می رسد درگیری نظامی مستقیم بین ایالات متحده و روسیه بر سر بحران اوکراین پایان یافته است. این هفته، ایالات متحده و بریتانیا متعهد به اقدام بی سابقه ای شدند. باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، بسته تحریمی را “مادر همه تحریم ها” توصیف کرد.

به گزارش فرارو به نقل از اکونومیست، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته است که ولادیمیر پوتین، همتای روس او با تحریم های بی سابقه ای روبرو خواهد شد. اما برای اینکه تحریم‌ها موثر واقع شوند، متحدان غربی باید همبستگی خود را نشان دهند و برای مقاومت در برابر مشکلات اقتصادی در نتیجه آماده باشند. تاریخ نشان داده است که این ممکن است بزرگترین مشکل آنها باشد.

انتظار می رود سنای آمریکا به زودی بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب کند. منندز گفت که برخی از تحریم ها می تواند در پاسخ به اقدامات قبلی روسیه اعمال شود، از جمله حملات سایبری و انتشار اطلاعات نادرست برای بی ثبات کردن امور داخلی اوکراین که منجر به تهاجمات مختلف روسیه می شود. مقامات آمریکایی می گویند که تحریم ها دولت روسیه و همچنین افراد و نهادهای نزدیک یا نزدیک به پوتین و همچنین بستگان آنها را که توسط مقامات روسی به عنوان افراد برای انتقال دارایی ها مورد استفاده قرار گرفته اند، هدف قرار می دهد. گفته می شود که این گروه از گروهی که پس از الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 توسط روسیه هدف تحریم های غرب قرار گرفت، گسترده تر و به پوتین نزدیک تر است. هدف این است که آنها را از سیستم مالی بین‌المللی محروم کنیم و دسترسی به سرمایه‌گذاری و پس‌انداز در غرب و انجام تجارت را برای آنها دشوارتر کنیم.

انگلیس بیشترین همکاری را با آمریکا دارد. در 31 ژانویه، لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا رسما قانون تحریم های جدید را اعلام کرد که امیدوار است تا 10 فوریه اجرایی شود. هدف اصلی تحریم ها افزایش مجازات الیگارش های روسی و دوستان پوتین است. از سال 2015، بریتانیا 180 فرد و 48 سازمان روسی را به دلیل مداخله در اوکراین، عمدتاً پس از الحاق کریمه به روسیه، تحریم کرده است. تراس قول داد که تحریم‌های جدید به هر کسی که به طور استراتژیک از رژیم پوتین حمایت می‌کند صدمه خواهد زد. او می گوید که اهداف بالقوه پوتین برای افزایش آسیب زیست محیطی علنی نشده است.

موقعیت بریتانیا به دقت رصد می شود، زیرا ثروتمندان روسیه روابط مالی و اجتماعی قوی با این کشور دارند. روس ها کاخ ها و باشگاه های فوتبال بزرگی در بریتانیا دارند و فرزندان خود را به مدارس نخبه بریتانیایی فرستاده اند. لندن یک جمع آوری کمک مالی بزرگ برای الیگارش ها و شرکت های روسی است. سخنگوی پوتین گفت که اظهارات وزیر خارجه بریتانیا “غیرقابل پیش بینی بودن لندن” را نشان می دهد و “جذابیت سرمایه گذاری” این کشور را تضعیف می کند. انتظار می‌رود در صورت بروز درگیری‌های بیشتر، اقدامات علیه سطوح بالای اقتصاد روسیه بخشی از یک بسته تحریمی گسترده‌تر با هدف مالی، انرژی و فناوری باشد. ایالات متحده به دنبال هدف قرار دادن بانک های بزرگ مرتبط با روسیه، از جمله بزرگترین بانک روسیه، Sberbank، و بانک توسعه VEB است که پوتین برای تامین مالی پروژه های مورد علاقه خود از آنها استفاده می کند.

دولت بایدن همچنین می‌خواهد امکان حذف بانک‌های روسی از سوئیفت یا سیستم اطلاع‌رسانی بین بانکی مورد استفاده برای نقل و انتقالات بین‌المللی را باز نگه دارد. برخی از کشورهای اروپایی با استفاده از این گزینه مخالفت کرده اند. محدود کردن تجارت دوم دولت روسیه یکی دیگر از گزینه های روی میز بایدن است. در بخش انرژی، مذاکرات واشنگتن با هدف گسترش تحریم ها به منظور هدف قرار دادن نه تنها تولید روسیه، بلکه سرمایه گذاری در این بخش انجام می شود. یکی از راه ها محدود کردن جذب سرمایه توسط غول های نفت و گاز روسیه در مراکزی مانند نیویورک و لندن است. ایالات متحده همچنین تهدید کرده است که از افتتاح خط لوله جدید رولینگ استریم که گاز روسیه را به اروپای غربی می رساند، جلوگیری خواهد کرد.

فناوری بدون شک قوی ترین اهرم فشار ایالات متحده بر روسیه است. این کشور صادرات هرگونه فناوری و تجهیزات پیشرفته ای را که می تواند برای ساخت سلاح مورد استفاده قرار گیرد، محدود کرده است. تحریم های جدید می تواند علاوه بر وزارت خارجه روسیه، این بار صادرات و صادرات تجهیزات پیشرفته متعلق به وزارت خزانه داری آمریکا را ممنوع کند. این امر نه تنها دسترسی به ریزتراشه‌ها و سایر محصولات مورد استفاده در بخش دفاعی و هوانوردی روسیه را محدود می‌کند، بلکه دسترسی به قطعات مورد استفاده در بسیاری از تلفن‌ها و لوازم خانگی را نیز محدود می‌کند که نه تنها تولیدکنندگان اسلحه روسی را ناراحت می‌کند، بلکه مصرف‌کنندگان را نیز آزار می‌دهد. در روسیه باشید.

آخرین اقتصادی که با تحریم های گسترده مواجه شد ایران بود که در سال 2018 به عنوان “فشار حداکثری” توسط تحریم های آمریکا بر سر برنامه هسته ای اش هدف قرار گرفت. مجازات روسیه کار بسیار سخت تری است زیرا اقتصاد این کشور در سطح بین المللی یکپارچه تر از ایران است. برای تاثیرگذاری تحریم ها، غرب نیز باید برای چالش ها و آسیب های ناشی از آن آماده شود.

آشکارترین ضرر غرب در بخش انرژی خواهد بود. اروپا بیش از یک سوم واردات گاز طبیعی خود را از روسیه تامین می کند. بنا بر گزارش‌ها، ایالات متحده و برخی از متحدان اروپایی آن در حال مذاکره با قطر و سایر تامین‌کنندگان گاز طبیعی مایع هستند که در صورت اعمال تحریم‌ها و قطع عرضه گاز روسیه، روسیه می‌تواند به جبران این کمبود کمک کند. برخی از بزرگترین طلبکاران اروپا نیز روابط نزدیکی با روسیه دارند. از جمله مؤسسات مالی اروپایی که بیشترین روابط را با روسیه دارند می‌توان به Societe Generale فرانسه، Unity Credit ایتالیا و Raiffeisen اتریش اشاره کرد. گزارش ها حاکی از آن است که بانک مرکزی اروپا (ECB) از بانک های ۱۱۵ منطقه بزرگ منطقه یورو خود خواسته است تا اطلاعاتی در مورد نحوه اجرای سناریوهای مختلف تحریم ارائه کنند.

نگرانی دیگر، اقدامات تلافی جویانه و حملات سایبری «نامتقارن» روسیه است. کارشناسان سایبری دولت ایالات متحده اخیراً از کسانی که وظیفه حفاظت از زیرساخت های حیاتی کشور، از انرژی گرفته تا سیستم های آب و حمل و نقل را بر عهده دارند، خواسته اند که مراقب حملات مورد حمایت روسیه باشند.

این تهدیدها برای برخی از متحدان اروپایی آمریکا نگران کننده است. آلمان روابط اقتصادی نزدیک تری با روسیه نسبت به هر قدرت غربی دیگری دارد و بنابراین در برابر تحریم های شدیدتر آسیب پذیرتر است. این کشور بیش از نیمی از واردات گاز خود را از روسیه دریافت می کند و نسبت به تحریم سهام نورد استریم 2 تردید دارد (اگرچه بسیاری بر این باورند که در نهایت موافقت خواهد کرد). آلمان نیز با ایده اخراج روسیه از سوئیفت مخالفت کرد.

حتی تعهد بریتانیا نیز نامشخص است. دولت های بعدی بریتانیا شکست تاریخی خود را در انطباق لفاظی های خود با اقدامات عملی برای مهار تحریم های مالی و پول های کثیف الیگارشی های روسی نشان دادند. برای سال‌های متمادی، کمپین‌های مختلف از دولت‌های بریتانیا خواسته‌اند تا از اهرم‌های خود به‌عنوان یک مرکز بزرگ مالی به‌طور مؤثرتری استفاده کنند. تحریم‌های مربوط به الحاق کریمه به فدراسیون روسیه در سال‌های 2014 و 2015 شامل محدودیت‌های کوچکی برای برخی شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران روسی بود که سرمایه خود را از طریق بانک‌ها و بازارهای مستقر در لندن افزایش دادند. بریتانیا همچنین از پیروی از ایالات متحده در تحریم قدرتمندترین شخصیت های تجاری و مالی در حلقه داخلی پوتین، از جمله ایگور سچین، مدیر عامل شرکت نفت و گاز روسی روسی، خودداری کرده است.

سوال مهم دیگر این است که حتی اگر تحریم ها شدید باشد، اقتصاد روسیه چقدر آسیب خواهد دید. ذخایر بانک مرکزی روسیه از 600 میلیارد دلار فراتر رفته است. سهم دلار در ذخایر بانک مرکزی روسیه در سال های اخیر به طور پیوسته در حال کاهش بوده و به 16 درصد رسیده است. تنها یک پنجم اوراق قرضه دولتی روسیه متعلق به خارجی ها است و این کشور به دنبال حفظ اموال داخلی این کشور بوده است. صندوق ثروت ملی روسیه که مازاد نفت و گاز را ذخیره کرده است، اکنون حدود 180 میلیارد دلار دارد که بیش از دو برابر موجودی پنج سال پیش آن است.

با این حال، منزوی کردن کامل اقتصاد روسیه غیرممکن است. مقامات روسیه افتخار می کنند که به راحتی تحریم های کریمه را لغو کرده اند. با این حال، مطالعه‌ای که توسط آندرس آسلوند، اقتصاددان سوئدی، عضو شورای آتلانتیک انجام شد، نشان داد که تحریم‌ها میانگین رشد تولید ناخالص داخلی روسیه را از زمان شروع آن تا 2.5 درصد کاهش داده است. بنابراین، تحریم هایی که بایدن در نظر دارد علیه روسیه اعمال کند، اگر بتواند متحدان آمریکایی را وارد جاده کند، می تواند غم بزرگی را برای آن کشور به همراه داشته باشد.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما