بار مالیاتی دولت باید کجا بیفتد؟

[ad_1]

در رفتن داوود منظور، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: افزایش درآمد مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده با شناسایی واسطه ها و دلالان در بخش های مختلف از طریق اطلاعات مراکز مختلف مانند گمرک، بانک، سامانه ثبت اسناد. طرح. برای شناسایی فرار مالیاتی و گرفتن مالیات از آنها از سیستم حمل و نقل و غیره استفاده می کنیم. جمع آوری می کند.

به گزارش فرارو، رئیس انجمن معاملات مالیاتی درباره اخذ مالیات از خانه های خالی گفت: طبق قانون مالیات باید بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه های املاک و مسکن باشد. جاهای خالی را پر کنید. به محض تکمیل این اطلاعات، وزارت راه و شهرسازی اطلاعات خانه های خالی را ارسال می کند.

وی در ادامه گفت: تا مهلت قانونی تعیین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل اطلاعات پست های خالی، اطلاعات ارائه شده به وزارت دارایی و سازمان امور مالیاتی نمی تواند به عنوان اطلاعات نهایی تلقی شود. انجام داد.

رئیس سازمان امور مالیاتی درباره مالیات منازل و خودروهای لوکس نیز گفت: برای مالیات بر خودرو باید آیین نامه های دولت تصویب شود.

فشار مالیاتی دولت؛  آغاز عملیات مالیاتی در مقیاس بزرگخیرمردم و تولیدکنندگان باید مالیات بگیرند

سیاوش گهیبی پور، کارشناس مالیات گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت در حال بررسی افزایش درآمدهای مالیاتی است، گفت: با توجه به افزایش 61 درصدی درآمدهای مالیاتی، دولت مصمم است با توجه به کمبود ظرفیت در ایران، کسری بودجه خود را از طریق مالیات تامین کند. برای رشد درآمد مالیات وجود دارد، اما اگر قرار باشد این مالیات از بخش تولیدی و حقوق بگیران گرفته شود، طبیعتا جامعه تحت فشار مالیاتی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: از سوی دیگر دولت مبانی مالیاتی مانند خانه های خالی، بیش از 10 میلیارد تومان ملک و بیش از یک میلیارد تومان خودرو را در این بخش لحاظ کرده است و باید دید این ردیف ها تا چه حد خواهد بود. به قانون نیز تبدیل شده و به صورت جداگانه ابلاغ شده است.در این راستا وزارت راه و شهرسازی تاکنون در دو مرحله از طریق املاک و مسکن ملی به سازمان امور مالیاتی ابلاغ کرده است که آیا بستگی به بسیاری دارد یا خیر. عوامل.

غیبی پور گفت: در این زمینه با استفاده از قبوض آب و برق به مدت 6 ماه می توان صحت اطلاعات خانه های خالی را بررسی کرد و از سوی دیگر صدور فرم مالیات اجاره نیز راهکار دیگری است که می توان در این زمینه استفاده می شود.” ، از آنجایی که مالکان خانه سالانه باید در تیرماه هر سال مالیات بر درآمد اجاره را پرداخت کنند، از سوی دیگر باید توجه داشت که سازوکار اخذ مسکن تا حد زیادی فراهم شده است. با این حال، باید توجه داشت که یک، دو سال آینده نمی تواند مقدار زیادی از این نوع درآمد مالیاتی را به خود اختصاص دهد.

دو گروهی که هنوز مالیات نپرداخته اند

این استاد دانشگاه افزود: چون اجرای این پایه مالیاتی زمان بر است، زیرا باید زمان صرف شود، بنابراین در سال آینده انتظار زیادی نداشته باشید، همیشه دو گروه بزرگ در اقتصاد ایران هستند که هنوز پرداخت نکرده اند، مجبورند مالیات بپردازند دسته اول یعنی کسانی که به صورت سازماندهی شده از قانون کلاهبرداری کرده اند و مالیات ریالی پرداخت نکرده اند، بستر قانونی لازم را فراهم کرده اند تا با کسانی که از سال آینده انتظار می رود برخورد شود.

وی افزود: اما کسانی که به طور سنتی مالیات پرداخت کرده اند، اگر بار مالیاتی دولت را دوباره به دوش بکشند، درآمد مالیاتی نخواهند داشت چرا که در حال حاضر اقتصاد کشور در شرایط رکود و تاب آوری قرار دارد. چنین چیزی وجود ندارد. اخذ مالیات از بخش تولیدی کشور و همچنین از حقوق بگیران.

غیبی پور خاطرنشان کرد: دسته دوم کسانی هستند که به دلیل خلاء قانونی و نبود ضوابط مالیات پرداخت نمی کنند و سفته بازی و فعالیت های سوداگرانه نیز در این دسته قرار می گیرد، بنابراین نیاز به تدوین قانون در این زمینه بسیار احساس می شود. . به عبارت دیگر در حال حاضر ضعف های جدی در مالیات بر کل اقتصاد وجود دارد که در این زمینه اگر نسبت دریافت مالیات به تولید ناخالص داخلی را در نظر بگیرید این رقم در اقتصاد ایران حدود 7.8 درصد است. اگر همه قابلیت های مالیاتی را در نظر بگیرید این نسبت در اقتصاد ایران به 10 درصد می رسد. در این زمینه باید خیلی تلاش کنید.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما