باقری: نمی خواستیم مذاکرات را متوقف کنیم

[ad_1]

مذاکره‌کننده ارشد ما گفت: در این مرحله ایران نمی‌خواست مذاکرات را متوقف کند، اما از ابتدا توافق کردیم که پس از دستیابی به پیش‌نویس توافق باید استراحت کنیم.

به گزارش ایسنا، علی باقری گفت: سه کشور اروپایی روز جمعه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که برهم خوردن مذاکرات وین درخواست ایران بوده است.

معاون وزیر امور خارجه افزود: ایران از ابتدا بر ادامه مذاکرات برای دستیابی به پیش نویس توافقی تاکید کرده است. مذاکره کننده ارشد کشورمان گفت: اگر طرف مقابل دیدگاه ها و موضع منطقی جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد، دور جدید مذاکرات می تواند آخرین دور مذاکرات باشد و در اسرع وقت به توافق خواهم رسید.

وی خاطرنشان کرد: سرعت رسیدن به توافق به طرف مقابل بستگی دارد.

رئیس تیم مذاکره کننده ایران در پایان دور مذاکرات به خبرنگاران گفت: هفته گذشته در جریان لغو تحریم ها و مذاکرات هسته ای به دو سند رسیدیم که دیگر اسناد دریافتی در 20 خرداد است. بحث وین 6) نه دو سند جدید که مبنای بحثی باشد که در آینده نزدیک بر اساس موقعیت ایران در وین آغاز شود.

باقری گفت: با توجه به اینکه دولت جدیدی در ایران روی کار آمده و تیم جدیدی برای مذاکرات تعیین شده است، این دور از مذاکرات نقش و ایده های دولت جدید را به وین آورده است. در 6 دور قبلی و در پیش نویس آن بحث ها، نقش و دیدگاه های تیم ایران را در نظر گرفتیم و در اسناد مذاکره گنجانده و به طرف مقابل ارائه کردیم. دو سند برای مذاکرات مهم بود، یکی مربوط به رفع تحریم ها بود که اولویت اول و دستور کار اصلی تیم مذاکره کننده ایرانی بود. محدودیت های.

در بیانیه ای از وال استریت ژورنال به نقل از سه کشور اروپایی آمده است: «ما از تصمیم باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران برای بازگشت به تهران برای رایزنی استقبال می کنیم، اگرچه این امر منجر به وقفه ناامیدکننده ای در مذاکرات خواهد شد». ما آماده ادامه مذاکرات با شرکای چینی، روسی و آمریکایی خود هستیم.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما