کشف تفاوت های جالب بین “حس ششم” زن و مرد!

[ad_1]

در رفتن بسیاری از ما با حواس پنج گانه (لمس، بینایی، شنوایی، بویایی و چشایی) آشنا هستیم، اما همه ما نمی دانیم که یک حس اضافی به نام “شنوایی” داریم. این حس در واقع حالتی از درون بدن است که به ما کمک می کند سیگنال های داخلی تنظیم کننده عملکردهای حیاتی بدنمان مانند حالت تهوع، تشنگی، دمای بدن و ضربان قلب، احساس و تفسیر را تفسیر کنیم.

طبق گزارشات فرارو، با اینکه در فعالیت های روزانه ام زیاد به حس ششم توجه نمی کنم، اما این حس بسیار مهم است، زیرا تضمین می کنم که هر سیستمی در بدن به خوبی کار کند. حس ششم این است که این کار را با این هشدار انجام دهیم که بدن ما ممکن است تعادل نداشته باشد. فرض کنید احساس تشنگی می کنید یا هوا گرم است، همان حس ششم است که می گویید باید آب بخورید یا بهتر است خودتان را خنک کنید تا بازیکن خود را بیاورید.

یافته‌های اخیر ما نشان می‌دهد که حس ششم ما برای سلامت روان ما نیز مهم است، زیرا به توانایی‌های ذهنی ما از جمله تصمیم‌گیری، مهارت‌های اجتماعی و تجربه عاطفی کمک زیادی می‌کند. در واقع، اکنون می دانیم که حتی با وجود مشکلات سلامتی فراوان، افسردگی، اضطراب و اختلالات خوردن در مغز گزارش شده است. در واقع، این مشکل همچنین ممکن است توضیح دهد که چرا علائم مشابه بسیاری با بیماری های روانی مانند اختلالات خواب یا خستگی وجود دارد.

کشف تفاوت های جالب بین

با این حال، توجه به این نکته مهم است که برای همه جنبه‌های سلامت، اطلاعات کافی در مورد اینکه آیا مردان و زنان در درجه دقت سیگنال‌های داخلی بدنشان متفاوت هستند یا اینکه در دسترس هستند، وجود ندارد. با این حال، مطالعاتی که بررسی می‌کنند که آیا مردان و زنان سیگنال‌هایی را از قلب، طحال و معده می‌شنوند یا نه، احساس متفاوتی دارند و آنها را تفسیر می‌کنند و نتایج متفاوت است. شناخت این تفاوت ها مهم است، زیرا می توان تفاوت های خود را درک کرد و سلامت روحی و جسمی خود را بهبود بخشید. برای دستیابی به تصویر واضح‌تر، محققان داده‌های این مطالعه را برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد مردان و زنان ترکیب کردند. محققان بر روی مطالعاتی متمرکز شدند که بر درک نحو سیگنال های افراد از قلب، طحال و معده در طیف گسترده ای از عملکردهای مختلف متمرکز بود.

به عنوان مثال، برخی از شرکت کنندگان در این مطالعه می خواستند ضربان قلب خود را بشمارند، در حالی که برخی از شرکت کنندگان دیگر می خواستند تعیین کنند که آیا چشمان خود را در حین انقباض چشمان خود بررسی می کنند یا خیر. قطعات نیز آزمایش شدند تا ببینند که آیا می توانند تنفس خود را بین دستگاه تنفسی که کار را سخت تر می کند، متمایز کنند. این تحلیلگران اشاره می کنند که بین زن و مرد تفاوت وجود دارد. زنان در مقایسه با مردان به طور قابل توجهی کمتر بر روی وظایف اصلی تمرکز داشتند (و تا حدی کمتر بر روی وظایف متمرکز شدند).

توجه داشته باشید که این تفاوت ها با عواملی مانند مقیاس طول کار شرکت کنندگان، یا تفاوت در عوامل فیزیولوژیکی، مانند وزن بدن یا فشار خون توضیح داده می شود. اگرچه محققان تفاوت های قابل توجهی بین عملکردهای مرتبط با ضربان قلب پیدا کردند، نتایج برای سایر عملکردها کمتر واضح بود. این ممکن است به این دلیل باشد که تنها بخش کوچکی از مطالعه عملکرد معده و معده را درک می کند. بنابراین، ممکن است دشوار باشد که بگوییم آیا مردان و زنان در درک سیگنال‌هایشان متفاوت هستند یا خیر.

یافته‌های این محققان ممکن است برای درک اینکه چرا دانستن بیشتر در مورد مشکلات سلامت رایج (مانند اضطراب و افسردگی) در زنان پس از بلوغ از بسیاری از مردان بسیار مهم است، مفید باشد. با این حال، چندین نظریه برای توضیح این موضوع ارائه شده است، مانند ژنتیک، هورمون ها، شخصیت و وجود استرس یا ناهنجاری ها در دوران نوزادی. اما از آنجایی که اکنون می دانیم که شنوایی برای سلامتی مهم است، تفاوت در شنوایی ممکن است توضیح دهد که چرا زنان بیشتر از مردان از اضطراب و افسردگی رنج می برند.

این ممکن است به این معنی باشد که درمان هایی که برای بهبود یا پیشگیری هدف قرار می گیرند، برای برخی افراد امکان پذیر است که بهتر عمل کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به درمان های دیگری نیاز داشته باشند. این چیزی است که باید در آینده بررسی شود. ما هنوز می دانیم که بین زن و مرد در معنای شش تفاوت وجود دارد، اما هنوز نمی دانیم که چه چیزی باعث آن می شود. برخی از محققان بر این باورند که تمایز تغییرات فیزیولوژیکی و هورمونی که اکثر مردان و زنان تجربه می‌کنند، علت این تفاوت‌ها است و عوامل دیگری به آموزش احساسات یا سیگنال‌های خودآگاهی آنها می‌افزاید. درک بهتر همه عواملی که بر توانایی گوش دادن تأثیر می گذارد ممکن است برای ایجاد درمان های بهتر برای بسیاری از مشکلات سلامتی مهم باشد.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی گرفی-فرارو

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما