اظهارات تند سه کشور اروپایی علیه ایران و واکنش علی باقری

[ad_1]

در رفتن دیپلمات های سه کشور اروپایی در وین با صدور بیانیه ای مشترک از نقش ایران در مذاکرات احیای برجام انتقاد کردند و مدعی شدند ایران پیشنهاداتی را ارائه کرده است که با برجام همخوانی ندارد.

به گزارش فرارو، دیپلمات های فرانسه، آلمان و انگلیس از رویکرد تیم جدید ایران ابراز تاسف کردند و گفتند در این مرحله هنوز امکان مذاکره جدی وجود ندارد.

مقامات سیاسی از سه کشور اروپایی مدعی شده اند که “ما در مذاکرات برای گفتگو درباره وضعیت جدید ایران وقت ارزشمندی را تلف می کنیم.”

به گفته دیپلمات های فرانسوی، آلمانی و انگلیسی، بدون «پیشرفت سریع» در مذاکرات، شورای امنیت سازمان ملل به زودی تنها یک «سپر توخالی» خواهد بود.

مقامات دیپلماتیک سه کشور اروپایی در ادامه درباره وضعیت کنونی مذاکرات اظهار نظر کردند: [سلاح هسته‌ای] پاسخ از تابستان گذشته روشن بوده است.»

وی تاکید کرد: زمان کوتاه است و برجام با توجه به پیشرفت سریع برنامه هسته ای ایران به زودی به پوسته توخالی تبدیل خواهد شد.

نقش تند سه کشور اروپایی از سوی برخی ناظران فضایی در میانه مذاکرات ارزیابی شده است. مذاکرات همچنان ادامه دارد و توضیحات مختلفی در حال انتشار است.

دیپلمات های ترویکای اروپایی در حالی این ادعا را مطرح کرده اند که منابع ایرانی و روسی به پیشرفت مذاکرات اشاره کرده اند و سفیر اتحادیه اروپا تاکید کرده است که تلاش ها برای دستیابی به توافق در حال انجام است.

علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران شب گذشته پس از بیانیه دیپلمات سه کشور اروپایی در توئیتی نوشت: “برخی از بازیگران بر عادت خود به سرزنش تاکید می کنند تا دیپلماسی واقعی. ما به سرعت پاسخ دادیم و سازنده و انعطاف پذیر برای کاهش اختلافات کار کردیم.”

وی گفت: دیپلماسی یک خیابان دو طرفه است، اگر می خواهید جبران کنید، راه رسیدن به یک توافق خوب روشن است.

مذاکرات وین تا پایان هفته ادامه خواهد داشت

مذاکرات وین در پنجمین روز خود قرار دارد و به گفته منابع ایرانی، “مثبت” و “پیشرو” است.

مذاکرات وین از پنجشنبه گذشته ادامه دارد و با ورود هیئت آمریکایی به وین در پایان روز یکشنبه، انتظار می رود مذاکرات با جدیت و سرعت بیشتری پیش برود. انتظار می رود مذاکرات تا آخر هفته ادامه یابد.

گزارش‌های رسانه‌های ایران حاکی از آن است که هر دو طرف «بر سر شناسایی نقاط اختلاف توافق می‌کنند».

با این حساب به نظر می رسد مذاکرات پس از تعطیلات سال نو به دور بعد موکول شود.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما