برجام خان هفتم چه خواهد شد؟

[ad_1]

فارو- گزارشی که در 48 ساعت گذشته منتشر شد نشان می دهد که مذاکرات هسته ای وین به مرحله نهایی رسیده است. دیپلمات‌ها جمعه شب اعلام کردند که مذاکرات با هدف «بازگشت به پایتخت‌ها و گرفتن دستورالعمل‌ها از مقامات سیاسی» را متوقف کرده‌اند.

برجام خان هفتم  چه خواهد شد؟همه نشانه ها حاکی از احیا شدن برجام است
علی بیگدلی کارشناس مسائل بین الملل است مصاحبه با فرارو وی با اشاره به اینکه احتمال توافق در مذاکرات وین زیاد است، تصریح کرد: با توجه به اظهارات رابرت مالی، همواره موضع قاطعانه ای علیه برجام اتخاذ کرده و از مذاکرات راضی بوده است. و انریکه مورا در عین حال گفت که مذاکرات به جایی رسیده است که هر دو طرف برای رایزنی های سیاسی به پایتخت ها بازگشته اند.

وی افزود: بنابراین نشانه ها حاکی از آن است که در مذاکرات پیشرفت هایی حاصل شده و ممکن است راه پیش رو با تولد دوباره برجام به پایان برسد. ایالات متحده در حال حاضر با چالش‌های زیادی مواجه است که محبوبیت جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن به پایین‌ترین حد خود یعنی حدود 32 درصد رسیده است که به عنوان یک مزیت منفی برای بایدن تلقی می‌شود.

بیگدلی خاطرنشان کرد: برای دموکرات ها که کمتر از یک سال به انتخابات میان دوره ای مانده اند، مانند زنگی است که به دنبال گرفتن کارت از برجام هستند. از سوی دیگر با توجه به مشکلات اقتصادی که طی دو سال گذشته در کشورمان به وجود آمده، ایران در شرایط بسیار سختی قرار دارد، بنابراین چاره ای جز لغو تحریم ها برای بهبود وضعیت اقتصادی وجود ندارد.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که قرار است چه توافقی بین دو طرف امضا شود، گفت: با توجه به اینکه دو طرف از توافق موقت صرف نظر کرده اند، باید به توافق جامع دست یابند که بسیار سخت است، زیرا اگر ایران به توافق پایبند باشد، به توافق رسیده است. نرخ غنی سازی را به 60 و 20 درصد افزایش می دهد.» باید از 3 درصد به 3.67 درصد کاهش یابد و سانتریفیوژهای IR6 در منطقه کرج را کنار بگذارند، زیرا ایران مجاز به استفاده از سانتریفیوژهای BRJAM.IR1 است.

وی افزود: آمریکا همچنین گفته است که ایران باید تمامی تاسیسات هسته ای خود را خارج کند و کارشناسان آژانس باید با توجه به هزینه های ایران در برنامه های غنی سازی و توسعه، به کنترل دقیق خود ادامه دهند. وی تصریح کرد: اساساً این مسائل نیازمند تصمیمات سخت از جمله تعهد آمریکا، لغو تمامی تحریم ها بر اساس برجام و بازگشت به سال 2015 است، بنابراین دو طرف باید تصمیمات سیاسی بسیار سختی اتخاذ کنند.

برجام خان هفتم  چه خواهد شد؟شانس معامله اندک است
فررو والدنر کارشناس امور بین الملل است مصاحبه با فرارو وی گفت: در حال حاضر به احیای برجام خوشبین نیستم. به صفر بازگشت.

وی افزود: در یک سال پس از روی کار آمدن بایدن، مذاکرات هم در دولت روحانی و هم در ریاست جمهوری ادامه داشت، اما با رسیدن مذاکرات به نقطه حساسی تبدیل به چیزی شده است که همه را تهدید می کند. وسط رودخانه. و اگر هر دو طرف بخواهند به نقطه شروع برگردند، فکر می کنم نشانه ها ممکن است نشان دهنده توافق طرفین باشد، اما شاید یک اتفاق غیرمنتظره دیگر در دقیقه 90 باعث شود که صفحه بلافاصله بازگردد.

وی گفت: امیدوارم مذاکرات به صورت فرسایشی و بدون هیچ نتیجه مشخصی ادامه یابد، زیرا دو طرف به دلیل اختلافات عمیق نتوانند بر سر متن کلی به توافق برسند.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما