کیهان: شعارهای چین و روسیه شرقی و غربی نیست

[ad_1]

کیهان می نویسد: همه می دانیم که انقلاب اسلامی با اصول خاصی شکل گرفت که یکی از آنها «نه» «شرق و غرب. نه» بود. اما نکته مهم این است که آیا این اعلامیه به این معناست که دور کشور دیوار بکشیم و با شرق یا غرب ارتباط نداشته باشیم؟!

این نماینده مجلس یازدهم افزود: البته این اعلامیه معنا ندارد و ما در کنار همه کشورهای دنیا هستیم که اولاً نظام و ملت ایران را می شناسند و به آن احترام می گذارند و ثانیاً به منافع کشورمان احترام می گذارند. البته در این زمینه یک استثنا وجود دارد و آن رژیم جعلی صهیونیستی است که بر اساس قوانین درست ایجاد نشده و ایجاد آن بر اساس تجارت است.

حجت الاسلام تقوی افزود: اساسا اعلام «نه شرقی نه غربی» به معنای نفی سلطه و نه نفی تعامل است، باید دید آیا ایران باب گفت وگو با کشورهای دیگر را بسته است یا خیر.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اعلام عدم وجود شرق و غرب و تبیین آن که مسلط نبوده و در مورد نفی دخالت بیگانگان در سرنوشت کشورمان است، اگر بخواهیم در عمل آن را بسنجیم، پس چه می کنیم. ببینید کدام کشورها انقلاب مردم ایران را رد نکرده اند و هنوز هم رد نکرده اند و مداخله غیرواقعی آنها (گاهی در قالب تحریک صدام برای حمله به ایران و سپس طراحی کوپه رنگی و مخملی و سپس برنامه ریزی جنگ های فرهنگی و اقتصادی) آیا رفته اند؟!، کشورهایی که چنین سابقه ای دارند آمریکا، انگلیس، فرانسه و… هستند و ما ندیدیم که هیچ کشوری در شرق صریحاً اعلام کند که می خواهیم سرنگونش کنیم، اما شنیده ایم. بارها از غرب و ما آن را در عمل دیده ایم.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما