برداشت زاکانی در طرح دفاع

[ad_1]

در گزارش مرکز پژوهش های مجلس به رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح حفاظت از فضای مجازی، بخش قابل توجهی از این طرح خلاف قانون اساسی است. او آن را باز کرد.

به گزارش شرق، طرح حفاظت اخیراً به پژوهشگاه ارسال شده و در 9 جلسه با حضور بیش از 100 نماینده بازرگانی، کارشناسان، اتحادیه های صنفی، پژوهشکده ها و بررسی های کارشناسی در دفاتر مرکز و گروه های ویژه ارائه شده است. ، و نمایندگان. نهادهای دولتی و حاکمیتی و اصحاب رسانه تحقیق کردند و دلایل مخالفت خود را نیز بیان کردند. سرانجام سه‌شنبه شب گذشته مرکز پژوهش‌ها در نامه‌ای به رئیس کمیسیون ویژه برنامه‌ریزی دفاعی، مشکلات خود را اعلام کرد و خواستار مهلت بیشتر برای رفع آن شد. قائم مقام مرکز دیروز گفت: اما در دوره ریاست زاکانی چنین روندی صورت نگرفت و او بدون نظر کارشناسی این طرح را به کمیسیون ارسال کرده بود.

عطاءالله رفیعتانی آتانی گفت: با توجه به واگذاری مجدد مسئولیت ها از سوی مجلس، مرکز پژوهش ها طبق روال معمول خود در قالب کارگروهی مشترک با حضور همه، موضوع را در مرکز مورد بحث و بررسی قرار داد. مرکز و دفاتر آنها.”

با توجه به تاکید کلی بر سیاست‌های کلی قانون‌گذاری برای مشارکت ذینفعان و ذینفعان، جلسات متعددی برگزار شد: «بر اساس تحلیل جلسات مربوطه، اکثر کارشناسان مفاد این طرح را ناقص دانستند، اما بر لزوم وجود مبانی قانونی در این زمینه نیز تاکید شد.

«آنچه من دیدم این است که نظر مرکز پژوهش های مجلس در مورد طرح به اصطلاح حفاظتی مانند دوره های قبل بوده است. است “.

رفیعتانی در اینجا به نکته مهمی اشاره می‌کند و می‌گوید: «مجموعه مرکز در گذشته اگرچه اصل نیاز به تنظیم و مدیریت فضای مجازی را می‌دانست؛ درخواست بازنگری و محدودیت زمانی و همچنین اثربخشی و ارتباط مستقیم میان زیر مجموعه فرهنگی و کمیسیون فرهنگی، منجر به بازخورد مناسب از سوی نمایندگان مرکز و سایر دفاتر نشده است.» فرصت بررسی دقیق تر اصل 85 و کمیسیون فرهنگی به کمیسیون تلفیق موکول شد.

وی در ادامه گفت: از سوی دیگر در دور اول بررسی های مرکز هیچ گزارش پژوهشی به روال مرسوم مرکز منتشر نشد که تمام کاستی ها، ضعف ها و نقاط قوت آن ذکر شده باشد و نظرات همه ادارات و معاونت ها می باشد. بر اساس تشریفات کارشناسی و جلسات پرمخاطب که طبیعتاً ممکن است مخالف و موافق یا در مواردی باشد. برخی از دفاتر مانند دفاتر حقوقی موافق هستند.»

معاون مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان گفت: شهرت این مرکز به عنوان یک نهاد مشورتی است و با توجه به فرهنگ مدیریتی مرکز، نظرات بخش‌های ویژه مرکز به مجلس ابلاغ می‌شود. تاکید شده است.

رد پای زاکانی و برادرش

از اظهارات رفیح آتانی حکایت از آن دارد که علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس، قبل از خروج از مجلس توجه چندانی به نظر خبرگان نداشته و علیرغم انتقادات نمایندگان و دفاتر مرکزی، بدون کارشناسی به این طرح ارجاع داده شده است. ارتباط معاونت فرهنگی با کمیسیون فرهنگی.

به ویژه حامد بیدی، مدیر سامانه کمپین که در جلسات کارشناسی پژوهشگاه حضور داشت، به گفتگوی رفیح آتانی در توییتر اشاره کرد و به همسر همسر زاکانی نیز اشاره کرد. وی نوشت: این منبع موثق است: در مرکز تحقیقات در دوره زاکانی نظر کارشناسان مرکز در مورد #پروژه_حفاظت کاملاً نادیده گرفته شد و آقای فیاضی (برادر معاون مرکز و برادر #زاکانی) در قانون.) مخالفان طرح) «تصویب و به مجلس بدهید».

موضوعی که از سوی جلیل محبی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور حقوقی دستگاه های اجرایی ریاست جمهوری نیز تایید شده است. وی در ادامه نوشت: در زمان نگارش این مطلب، مانند گزارش های قبلی، در پژوهشگاه نیستم و مدتی است که به عنوان معاون حقوقی رئیس جمهور منصوب شده ام. فارغ از مضمون، این بار گزارش را همه معاونت ها و دفاتر بر خلاف گزارش های قبلی که قبلا تخلف کرده بودند، نوشته بودند. این مرکز تحقیقاتی یکی از بهترین موسسات تحقیقاتی کشور است. من این را از زمانی که در بخش حقوق بودم به خوبی درک کرده ام.

علیرضا زاکانی یکی از نامزدهای نهایی ریاست جمهوری بود که در نهایت از ابراهیم رئیسی عقب نشینی کرد و از سوی عبدالناصر همتی به عنوان «کاندیدای فوق پوشش» لقب گرفت. زاکانی در نشستی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: رسانه و فضای مجازی برای ما فرصت بسیار خوبی است و باید اینترنت ارزان قیمت، پرسرعت و امن را در اختیار مردم قرار دهیم. او اما توضیح خود را در مورد اینترنت امن این گونه بیان کرد: آقای همتی در بحث گفت اینترنت امن یعنی این که من جواب دادم دختر و پسرم در اینترنت امن هستند، مثل اوباما مشتاق باشید، انگلیسی ها هم قوانینی در اینترنت دارند که از حقوق کودکان و نوجوانان حمایت می کند.

با تشکر از مرکز تحقیقات

در هر صورت رویکرد جدید مرکز پژوهش های مجلس و بررسی طرح های حفاظتی توسط کارشناسان قابل استقبال است. روز گذشته اتحادیه سراسری مشاغل مجازی با صدور اطلاعیه ای در خصوص نامه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این اتحادیه با تاکید بر مغایرت این طرح با بندهای مختلف قانون اساسی، افزود: تایید آنها را نیز در نامه می بینیم. مرکز پژوهش های مجلس».

این اتحادیه در بخشی دیگر از این نامه با بیان اینکه بیش از 3000 کسب و کار در انجمن کسب و کارهای مجازی ثبت شده است، افزود: این تعداد از اعضای اتحادیه هستند.

این اتحادیه از مرکز پژوهش های مجلس برای میزبانی جلسه نخبگان و نامه صریح کارشناسان مبنی بر مشارکت آنها در کسب و کار اینترنتی تشکر کرد:

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما