بزرگترین اشتباه بایدن در سیاست خارجی

[ad_1]

بزرگترین اشتباه بایدن در سیاست خارجی، عدم بازگشت آمریکا به برجام است.  ترجمه اعتضاد.در رفتن استفان والت، ۶۶ ساله، محقق برجسته دانشکده رئالیسم در روابط بین الملل است. در سال 2018، او کتابی با عنوان “جهنم نیت خوب” منتشر کرد که در آن استدلال کرد که “سلطه لیبرال” در سه دهه گذشته ایالات متحده را به دنبال سیاست ایجاد یک اقتصاد بازار آزاد، دموکراسی لیبرال و انسان سوق داده است. حقوق. در سراسر جهان. باید با یک سیاست “خارج از محدوده” جایگزین شود.

به گزارش فرارو، او در سال اول ریاست جمهوری خود با روزنامه کره ای هانکی اورلا درباره سیاست خارجی بایدن مصاحبه کرد. می توانید پاسخ ها را در زیر بخوانید:

بایدن یک سال از ریاست جمهوری خود را به پایان رسانده و در شرایط سخت عملکرد نسبتاً خوبی داشته است. او وارث جنگ فرسایشی در افغانستان بود و خروج نیروهای آمریکایی از آن کشور تصمیم درستی بود. هیچ شانسی برای پیروزی در افغانستان وجود نداشت و خروج نیروهای آمریکایی از آن کشور می توانست بر موضوعات کلیدی مانند چین و تغییرات آب و هوایی متمرکز شود.

بایدن همچنین گام های مثبتی برای ترمیم آسیب هایی که ترامپ به اتحاد آمریکا با کشورهای اروپایی و آسیایی وارد کرده است، برداشته است. البته عملکرد او بی نقص نبوده است، اما پیشرفت واضح و بهتری نسبت به سلف خود داشته است.

موفقیت کلیدی بایدن در سیاست خارجی در سال گذشته ارسال پیامی به شرکای کلیدی ایالات متحده مبنی بر اینکه ایالات متحده می خواهد با آنها برای دستیابی به اهداف مشابه همکاری کند، بوده است. توافقنامه به رسمیت شناختن و خنثی سازی بهشت ​​های مالیاتی که بهشت ​​فرارهای مالیاتی است، نمونه ای از آن است، و همچنین نقش اتحادیه اروپا در برابر روسیه.

بزرگترین اشتباه بایدن در سال گذشته، امتناع وی از بازگشت به توافق هسته ای با ایران بوده است. اکنون در مرحله ای هستیم که احیای بورژوازی دشوارتر خواهد بود. با توجه به خروج از افغانستان، مقصر دانستن بایدن برای هرج و مرج و هرج و مرج در خروج نیروهای آمریکایی نامناسب است. در واقع حکومت افغانستان مانند یک خانه خالی فرو ریخت. هیچ راهی برای پایان دادن به حضور آمریکا در افغانستان به صورت منظم و بدون دردسر وجود نداشت.

بایدن در آینده باید تقویت اتحاد آسیایی را برای جلوگیری از سلطه چین در دستور کار قرار دهد. ایالات متحده باید آن را در اولویت قرار دهد و در مسائل دیگر حواسش پرت نشود. این تنها موضوع سیاست خارجی نیست که به ایالات متحده مربوط می شود. مسائل دیگری به خصوص تغییرات آب و هوایی وجود دارد که دولت بایدن باید با چین روی آنها کار کند.

در درازمدت، بزرگ‌ترین چالش سیاست خارجی این خواهد بود که واشنگتن و پکن چگونه رقابت شدید خود را در برخی زمینه‌ها مدیریت می‌کنند و چگونه با یکدیگر در موضوعات دیگر و در مسیر جنگی که به هر دو کشور و سایرین آسیب می‌زند، کار کنند. وارد

اگر قرار است توازن قوا در آسیا برقرار شود، کشورهای آسیایی باید خواسته های چین را در برخی مسائل رعایت کنند و پکن را آزار ندهند. اگر کره جنوبی می خواهد استقلال سیاست خارجی و رشد اقتصادی خود را حفظ کند، باید قدرت خود را در شرق آسیا متعادل کند، روابط با ایالات متحده را حفظ کند و به دنبال بهبود روابط با دیگر قدرت های آسیایی از جمله ژاپن باشد. این بهترین راه برای کره جنوبی است.

در سیاست خارجی بایدن در مورد حقوق بشر، ارزش‌های لیبرال هنوز عمیقاً ریشه دارند، به ویژه در سطوح بالای سیاست خارجی ما. با این حال، اگر بایدن تلاش کند که این مهم ترین عنصر سیاست خارجی خود باشد، احتمالاً شکست خواهد خورد. برای اینکه الگوی خوبی برای بقیه جهان باشد، باید بر رفع نقص های دموکراسی در ایالات متحده تمرکز کند، که سایر جوامع را تشویق می کند تا در این مسیر حرکت کنند.

با توجه به احتمال وقوع بحران روسیه و اوکراین، حل آن دشوار است. بهترین نتیجه این است که اوکراین به طور رسمی بی طرف بماند، اما ایالات متحده و ناتو نمی خواهند به مسکو امتیازی بدهند. بهترین کار این است که به مردم اوکراین بفهمانیم که در صورت وقوع جنگ بیشترین آسیب را خواهند دید، آنها باید بگویند که با آمریکا و روسیه دوست نخواهند بود.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما