بورس هم یلدا شد

[ad_1]

بورس تهران در حال حاضر با سهامداران خردتر اختلاف دارد. شاخص کل در روز یکشنبه با کاهش محسوس و در روز دوشنبه کاملا افت کرد و در پایان معاملات با افت 25 هزار و 249 واحدی به رقم یک میلیون و 295 هزار و 527 واحد رسید و در واقع کانال یک با افت 3 میلیون واحدی وارد کانال پایین شد.

به گزارش آفتاب یزد، بورس تهران در حال حاضر با سهامداران کوچکتر دچار اختلاف است. شاخص کل در روز یکشنبه با کاهش محسوس و در روز دوشنبه کاملا افت کرد و در پایان معاملات با افت 25 هزار و 249 واحدی به رقم یک میلیون و 295 هزار و 527 واحد رسید و در واقع کانال یک با افت 3 میلیون واحدی وارد کانال پایین شد.

همچنین شاخص کل با همین وزن با 6 هزار و 419 واحد افت به رقم 349 هزار و 197 واحد رسید. ارزش بازار بورس تهران بیش از 5 میلیون و 177 هزار میلیارد تومان است. پس از ارائه لایحه بودجه سال 1401 در مجلس که با افزایش 100 درصدی نرخ خوراک پتروشیمی ها همراه بود، شاخص کل بورس به ویژه سهام شرکت ها روند نزولی را طی می کند.
اتمام در حال کاهش است.

ارزش معاملات فرابورس نیز به بیش از 56 هزار و 670 میلیارد تومان رسید که در آن اوراق دولتی به کمک معاملات بازار ثانویه در قالب عملیات بازار آزاد بین بانک ها مبادله شد، اما ارزش معاملات فرابورس درج شد، اما ارزش معاملات فرابورس. خود به 862 رسید. به هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران فرابورس بیش از 2 میلیارد سهم حق تقدم و اوراق بهادار را در قالب 176 هزار فقره به ارزش 67 هزار و 770 میلیارد تومان داد و ستد کردند که عمدتا ناشی از بازار آزاد و اوراق دولتی در بانک ها بود. در کل همه نماگرهای بورس قرمز هستند انگار یک بورس قرمز برای شب یلدا آماده می شود! از این رو بسیاری این بورس را بورس یلدایی می نامند.

بازار همیشه در این موقعیت باقی نمی ماند

اما رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار روز یکشنبه گفت: علیرغم اینکه: تثبیت کنید. وی در پاسخ به سوالی درباره ظرفیت های بازار سرمایه و عملیاتی شدن این سازمان گفت: در حال حاضر شرکت های زیادی در بورس حضور دارند. اما نکته مهم این است که میزان و گستره فعالیت آنها چقدر است؟

وی افزود: بورس و فرابورس صنایع متفاوتی هستند و با بررسی سهم صنایع در بورس از نظر کل بورس، به تعداد قابل توجهی از سهام نسبت به سهام صنایع مختلف در بورس برمی خوریم. بورس.” وی با بیان اینکه در حال حاضر مقدمات دسترسی به شرکت های فناوری محور فراهم شده است، گفت: اکثر شرکت های بزرگ صنعتی در بورس هستند. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به واگذاری دارایی های اضافی دولت گفت: عملیات اصلی مربوط به املاک مازاد توسط سازمان های خصوصی سازی و وزارت دارایی در حال پیگیری است.

در بورس نیز دارایی های عرضه شده در بورس کالا در حال پیگیری است. عشقی در ادامه گفت: بورس کالا با زیرساخت های لازم در این بخش مشکلی ندارد و با وزارت دارایی مشورت شده و دارایی هایی که در بورس قابل پذیرش است وارد بورس کالا می شود. وی افزود: اکنون که با عدم تعادل بازار مواجه هستیم و تصمیمات مقطعی در بازار موثر است، اگر به طور کلی بزرگی نوسانات را همانطور که گفتم از بین ببریم، مشکلات بیشتر می شود. عشقی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر نحوه تامین مالی فروش دارایی ها و سهام در بورس توسط دولت به دلیل عدم استقبال از سوی سهامداران، گفت: سود شرکت ها بسیار خوب است. مطمئنا بازار همیشه به همین شکل باقی نمی ماند.

دولت همچنین در بازارهایی که تقاضا وجود دارد سهام عرضه خواهد کرد. با توجه به شرایط فعلی، امسال عرضه اولیه کمی نداریم. دولت به دنبال کشش بازار برای عرضه سهام خود است. شرایط بازار در ماه های آینده بهبود خواهد یافت.

بازخورد کاربر

حالا رکود بورس و رنگ قرمز یلدای آن توجه کاربران شبکه های اجتماعی را به خود جلب کرده و واکنش های آنها را برانگیخته است.
یکی از کاربران نوشته است: “هر روز پول در بورس از دست می رود، سرمایه و نتیجه مردم در دسترس است! حمایت بورس چه شد؟ آیا این فقط یک اعلامیه انتخاباتی بود؟ اتفاقا حمایت پولشویی نیست!” ایمان برگشت! “

کاربر دیگری گفت: آیا همه حمایت ها را داشتید که بورس را قرمز کنید؟

دیگری نوشت: «بیشتر مالباختگان بورس کسانی هستند که به توصیه مسئولان وارد بورس شده اند و اکنون شرمنده زن و فرزندمان هستیم. ما واقعاً نمی دانیم الان باید چه کار کنیم. اگر کسی راه حلی دارد باید به ما بگوید که چگونه اعتراض خود را به مقامات گزارش کنیم.»

کاربر دیگری می نویسد: «با نزدیک شدن به شب یلدا، بورس هم با آن راه پیدا کرده است!» بورس هم یلدا شده است.

کاربران دیگر نوشته اند: «فکر می کنم در این شرایط تا چند روز دیگر به سازمان بورس بدهکار می شوم»، «دو نوع سرمایه گذاری وجود دارد که سود کمتری نسبت به سوزاندن پول دارد: ۱- سرمایه گذاری در بورس ایران ۲- سرمایه گذاری در ترکیه.”

ما تمام زندگی خود را هدر دادیم “، صد کرور با سوزاندن آن پس انداز کردم “، بورسیه ها تمام شد و هیچکس کاری نکرد. “ایمان از بین رفته است و به این راحتی باز نخواهد گشت.”

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما