بولتون: تهدید ایران برای ایران پایان یافته است

[ad_1]

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» از سیاست دولت فعلی این کشور علیه ایران انتقاد کرده و تهدیدهای نظامی علیه تهران را «تو خالی» توصیف کرده است.

به گزارش فارس، بولتون در مصاحبه‌ای با مجله «نیوزویک» که روز سه‌شنبه (19 بهمن / 8 فوریه) منتشر شد گفته است که تلاش جو بایدن برای ورود مجدد به توافق وجود دارد برجام برداشت‌ها در دنیا از قاطعیت آمریکا را تضعیف می‌کنند.

بولتون که یکی از براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است و چند سال پیش پیشبینی کرده انقلاب ایران 40 را نمی بیند دولت باید مدعی شود به دلیل شهوتی که برای موفقیت در نهایت بر سر ورود به برجام به توافق دست پیدا خواهد کرد.

ایشان فرمودند: «دولت نباید مثل فرق این دو و آن دو باشد. این مهمترین بخش زندگی شماست.

بولتون در زمان حضور در کاخ سفید به عنوان مشاور منلی قهرمان یکی از سرسخت‌ترین طرفداران این سیاست به گفته‌های بسیاری از تحلیلگران و مقام‌های دولت فعلی آمریکا را شکست داده و در هدف اصلی‌اش برای مقابله با ایران به غیر از توافق برجام ناکام مانده است.

دولت فعلی آمریکا به ریاست «جو بایدن» ادعا کرده است قصد دارد از طریق مذاکره و آمریکا را به برجام برگرداند اما عملا هنوز از اجرای سیاست عقب‌نشینی بر آمریکای نشینی نیست. ایالت هند مهمترین چیز در جهان است.

باید از تهدید نظامی آمریکا انتقاد کرد. او گفت: من به این سوال اعتقادی ندارم [گزینه نظامی] واقعاً روی صفحه رادار آنها باشند. به نظرم، این [تهدید نظامی] این یک تهدید متفاوت است… من از اول وقت هیچ نظری در مورد زیبایی ایران ندارم. نیازی به ترس از چنین تهدیدی نیست.»

یک سکنگوی وزارت خورجه آمریکا در گفت‌وگو با نیوزویک در واکنش به اخبار بولتون از ششست سیاست او گفت: هر چه هدایت پیامبر صلی الله علیه وسلم است.

او گفت: «برنامه اسلامی چه فرقی با برنامه اسلامی دارد؟ شنیدیم که فشاری باعث تسلیم ایران و نایبانش شد. در واقع، هر دوی آنها جسورتر شده‌اند. قفل الفشر الهاشمی توسط دولت اسلامی و متحدانش در خاورمیانه فراخوانده شده است. بعد از سال شهادت این فرق بین حق و باطل است.»

او کرد: «شنیدیم که توافق بهتری در کار خواهد بود، اما دولت قبل نه تنها به توافق بهتر نزدیک نشد اما ایالات متحده را از بقیه دنیا جدا کرد و توافق بهتر را عملا غیرممکن کرد.»

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما