بیانیه وزارت کشور درباره اختلاف انتخاب استاندار کرمانشاه

[ad_1]

در رفتن سردار بهمن امیری مقدم روز گذشته در جلسه هیئت دولت به عنوان استاندار کرمانشاه معرفی شد. امیری مقدم یکی از نظامیانی است که تاکنون به عنوان استاندار منصوب شده است.

از میان سوابق مدیریتی و اجرایی، امیری مقدم احتمالاً دبیر ستاد پشتیبانی جنگ در دوران دفاع مقدس، فرماندهی سپاه پاسداران در کنگا و جانشین فرماندهی خراسان رضوی، رئیس ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است. کرمانشاه. فرمانده و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان. وی عضویت در شورای فرهنگی استان های خراسان رضوی و کرمانشاه، گیلان و خراسان رضوی را برشمرد.

این انتخاب مورد انتقاد قرار گرفت.

در همین راستا مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت کشور امروز با هدف حساس سازی افکار عمومی نسبت به روند انتخاب استانداران اطلاعیه ای صادر کرد.

متن اطلاعیه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت کشور به شرح زیر است:

توسعه کشور مستلزم حضور مدیران شایسته، متخصص و مرتبط است تا ابتدا سیاست ها و راهبردهای کلان سیاسی کشور را هدایت کنند. اساساً رمز تغییر و انتقال قدرت به تعبیری دمیدن جانی در بدنه سیاسی و ادامه راه انقلاب اسلامی در مرحله دوم انقلاب اسلامی با محوریت مردم است. فرمانداران در سراسر کشور یکی از مناصب مورد توجه در چهار دهه اخیر بوده اند.

حضرت آیت الله رئیسی که از طریق گفتمان مردمی به قدرت رسیدند از همان ابتدا ضرورت تسریع در حرکت اقتصادی کشور و تزریق انرژی جدید به بدنه حاکمیت کشور را بیان کردند. بر اساس روند انجام شده، استانداران بیش از 29 استان کشور منصوب شدند و با تایید هیات حاکمه، انتخاب بهمن امیری مقدم در مراحل پایانی مدیریت سیاسی استان کرمانشاه قرار دارد.

با توجه به حاشیه رسانه ای ایجاد شده در انتخاب استاندار جدید کرمانشاه، موضوعاتی برای تنویر افکار عمومی و رسانه ها ایجاد شده است:

– فرآیند انتخاب استانداران به صورت کاملا تخصصی و علمی در قالب مصاحبه، بررسی سوابق علمی و اجرایی و دانش مدیریتی گزینه ها در 30 استان کشور به صورت مطلوب و موثر انجام شده است. .

– رویکرد وزارت کشور در انتخاب استانداران بر اساس محبوبیت، کارآمدی، بومی گرایی و جهادی بودن، انقلابی است و تاکنون این معیار محور کار وزارت کشور در انتخاب 30 استاندار بوده است. او بدون توجه به جریان رسانه ای، استانداران را در یک پروسه کاملا قانونی و ویژه انتخاب کرده است.

در فرآیند استخدام مدیران ارشد، انتظار می‌رود مدیران و شخصیت‌های کلیدی سیاسی برای انواع گزینه‌های مدیریتی در نظر گرفته شوند و در نهایت با بررسی‌های انجام شده، حوزه خاص و حوزه مورد علاقه انتخاب شوند. وضعیت

اما انتخاب استاندار جدید استان کرمانشاه در ادامه همین روند مشخص و تمرکز بر ویژگی های مطلوب و اعلامی وزارت کشور و دولت است. این در حالی است که با حضور وی در اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی، زمان انتخاب استاندار جدید استان کرمانشاه همزمان با انجام جمع بندی نهایی فرا رسیده است.

به عبارت دیگر آقای امیری مقدم از همان ابتدا با توجه به معیارها و ویژگی های وزارت کشور مانند بومی بودن، مهارت بالا در مسائل استانی و شناخت عمیق چالش ها و فرصت های توسعه استان کرمانشاه و از همه مهمتر سابقه درخشان. . مدیریت آنها در مسائل مرزی شامل استان کرمانشاه (بازار صومر، خسروی، پرویزخان، شیخ صالح، شوشمی و تیله کوه) به همراه 6 بازارچه مهم مرزی است که مانع توسعه اقتصادی و معیشتی مردم استان است. این مهم ترین گزینه و مورد توافق همه گروه ها شده است، از این رو انتظار می رود رسانه ها از غفلت پرهیز کنند و دولت را برای حل مشکلات معیشتی مردم یاری کنند.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما