تاثیر حضور چین در بازار خودرو ایران

[ad_1]

در رفتن اجرای توافق 25 ساله ایران و چین بر بازار و صنعت خودرو تاثیر می گذارد. پس از این توافق، بررسی رابطه خودروسازان ایرانی و چینی منجر به چینی شدن صنعت خودروسازی ایران خواهد شد.

به گزارش فرارو، همکاری شرکت‌های خودروسازی دو کشور برای انتقال فناوری و تولید مشترک برای عرضه در بازار دو کشور و کشورهای ثالث، مشارکت شرکت‌های خودروسازی چینی با دو خودروساز ایرانی از جمله به اشتراک‌گذاری دانش فنی در ساخت است. پلت فرم ترکیبی و در نهایت طراحی شهری. سند 25 ساله ایران و چین بر استفاده از فناوری های انرژی های تجدیدپذیر در صنعت خودروسازی و صنایع وابسته تمرکز دارد.

به گفته بسیاری از کارشناسان، اگر این مفاد در بلندمدت اجرایی شود، در صورت تضمین اجرای قوی توافقنامه، می تواند مزایای بسیاری برای صنعت خودروسازی ایران داشته باشد. این در شرایطی بود که برای بسیاری از کشورها کمی سخت بود. مصرف کنندگانی که از محصولات اروپایی به ویژه فرانسوی (صرف نظر از کیفیت و کمیت) برای تحمل ورود چینی های جدید به صنعت خودرو استفاده کرده اند.

در هر صورت چینی ها نه تنها در بازار ایران بلکه در بسیاری دیگر از بازارهای جهانی به سرعت رشد کرده اند و با مشارکت خود با غول های مطرح خودروسازی جهان، جای پای خود را در صنعت خودرو به دست آورده اند. قیمت های مناسب به سرعت جایی برای مشتریان داخلی پیدا کرد. با این حال، با محدودیت‌های ثانویه، خودروسازان چینی مجبور به ترک ایران شدند و تنها تعداد انگشت شماری از آنها در بازار کشورشان فعال بودند.

اتوماسیون صنعت چین!تاثیر حضور چین در بازار خودرو ایران
سعید مدنی کارشناس صنعت خودرو گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی چین یک صنعت کپی برداری است، گفت: به نوعی تمام تولیدات شرکت های غربی را زیر و رو کرده اند و کپی برداری محسوب می شوند و در نتیجه خودروسازی چین صنعت جدیدی است و امکان آن وجود ندارد، کمک می کند. .

وی افزود: بنابراین پس از انعقاد قرارداد راهبردی 25 ساله ایران و چین قطعا نمی توان انتظار داشت که از دانش چینی استفاده کامل داشته باشیم چرا که دانش چینی نیز توسط خودروسازان به عاریت و کپی برداری شده است. امروز غربی ها می توانند به اینجا برسند، فقط می توان از کارشناسان چینی غربی استفاده کرد.

مدنی گفت: شرکت های اروپایی که با چین شریک هستند در داخل کشور متخصصانی دارند که بدون توجه به محدودیت هایی که در صنعت خودروسازی کشور وجود دارد می توانند با مشورت به کشورمان بیایند تا از آنها برای تحقیق، توسعه محصول و رشد استفاده شود. انجام داد.

مدیرعامل اسبق سایپا تاکید کرد که تجربه تلخ گذشته تکرار نشود و خودروسازی به دست چینی ها سپرده شود حضور او را همه باید رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه برای همکاری گسترده تر با چین باید سه شرط در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: ابتدا باید به متخصصان ایرانی اجازه استفاده از متخصصان غربی در چین را بدهند که از طریق آن امکان انتقال دانش و فناوری فراهم شود، نه اینکه فقط به بازار عرضه شود و همچنان با هم کار کنند. دوم، چین باید اطمینان حاصل کند که ایران به مرکز تولید خودروهای چینی در خاورمیانه تبدیل شده و حداقل 40 تا 50 درصد از مجموع تولید خود را صادر می کند.

مدنی تصریح کرد: به نوعی باید شرط کنند که تیراژ بالا باشد زیرا اگر تولید کمتر از 3 میلیون دستگاه در سال باشد فایده ای ندارد زیرا سالانه 1.5 میلیون نیاز داخلی است. 1.5 میلیون دستگاه باید صادر شود. در چنین مواردی می توان از شکر استفاده کرد.

وی گفت: ثالثاً چینی ها باید درصد مشخصی از سهم بازار را داشته باشند، در گذشته به دلیل تجربه طراحی فرانسوی ها این تجربه را داشتیم، تنها 40 درصد از سهم بازار باید در اختیار مردم چین باشد. اگر دوباره مشکل پیش بیاید و بخواهند از ایران بروند، دیگر تجربه قبلی تکرار نمی شود. پلتفرم ها و محصولات، بنابراین این تجربه را نباید از دست داد.

مدیرعامل اسبق خودروسازان خاطرنشان کرد: در عوض باید با قدرت نهضت داخلی سازی کشور ادامه یابد و از سوی دیگر حضور چینی ها در داخل کشور می تواند رقابت خوبی ایجاد کند و صنعت خودرو را رقابتی کند.

وی افزود: ما نباید دست خود را در مقابل مردم چین خالی کنیم، اگر در چنین زمانی در مقابل آنها حضور داشته باشیم، قطعاً قدرت چانه زنی ما کاهش می یابد و نمی توانیم به نتایج خوبی برسیم، بنابراین وزارتخانه باید برنامه ریزی کند. مدنی گفت: صلح. و دولت باید همه این اقدامات را با دقت انجام دهد تا بتوانیم در بلندمدت همکاری خودرویی مناسبی را با شرکای خارجی خودروساز آغاز کنیم.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما