تبادل در کما؛ بورس چه زمانی افزایش می یابد؟

[ad_1]

در رفتن بسیاری از سهامداران با توجه به افزایش قیمت دلار انتظار رشد بازار سهام را داشتند اما با توجه به مسائل مختلف بازار سهام این امر محقق نشد. اجازه بازار را نمی دهند. گذراندن یک دوره پایدار

تبادل در کما؛  بورس چه زمانی افزایش می یابد؟چرا بورس دیگر رونق ندارد؟
حمید میر معینی کارشناس بورس گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه این روزها حال و روز خوشی ندارد، گفت: نحوه تامین کسری بودجه دولت و نحوه فروش اوراق بهادار با توجه به عوامل اساسی و اقتصادی از جمله ادامه تحریم ها، وضعیت بورژوازی و احیای آن است. سرمایه برای تامین مالی مخارج دولت، فروش بالای اوراق قرضه و افزایش نرخ بهره بین بانکی بیش از 20 درصد، بازار سهام همچنان رو به کاهش است. از سوی دیگر، علاوه بر این کاهش، حجم معاملات بورس به کمترین میزان خود در 6 ماه گذشته رسیده است.

وی با بیان اینکه بورس در شرایط بسیار حساسی قرار دارد، در این شرایط هیچ حمایتی از سوی دولتمردان نداریم، گفت: با وجود ارزش بالای نمادهای بورسی، همچنان بسیاری از سهامداران ترجیح می دهند نظاره گر معاملات باشند. ما نظارت نداریم، بنابراین فقط قول و تضمینی در مورد اداره بورس می دهند و اقدام عملی نمی کنند.

میرمعینی در ادامه گفت: اعلام افت اجباری قیمت در صنعت خودرو و لغو آن تاثیر بسیار منفی بر بازار داشت. از سوی دیگر به دلیل این ابهام در قیمت خودرو، تابلوی خودروها نزدیک به یک ماه است که بسته شده است. در نهایت قیمت های اجباری در صنایع مختلف از جمله خودرو کاهش می یابد و یا این وضعیت ادامه خواهد داشت.

کارشناسان بورس اضافه کردند: همچنین در مورد قطعی گاز صنعتی در حین تولید، این مورد دیگری است که ریسک معاملات در بورس را افزایش داده است، زیرا بسیاری از سهامداران ثبات در تولید بورس و فرابورس را فرض کرده اند. ” اما وقتی کشور با کمبود گاز مواجه می شود، نمی تواند دیواری کوچکتر از تولید و بورس پیدا کند، زیرا صنعت اولین جایی است که تصمیم به قطع گاز یا برق گرفته می شود. تصمیمات تأثیرات گسترده ای بر معاملات و وضعیت کلی بازار سهام دارند.

وی با تاکید بر اینکه نقدینگی هوشمند اکنون مخاطب بازار شده است، افزود: تا زمانی که بازار جذاب نشود و به اصطلاح معاملات احیا نشود، بسیاری از مردم به آنچه که دنبال آن هستند ادامه می دهند. از این رو، یک تغییر قابل توجه است. باید روند بازار وجود داشته باشد تا نقدینگی مجدد به بورس تزریق شود.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که قیمت ها در بورس بسیار ارزشمند است چرا که بسیاری از بورس ها و تابلوهای فرابورس در سال گذشته بسیار فراتر از محدوده قیمتی خود رفته اند اما تا زمانی که ریسک بازار و نقدینگی در بازار وجود داشته باشد. بازار به روند خود ادامه خواهد داد و نباید انتظار روند نزولی زیادی داشت.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما