ترس و انتظار در بازار

[ad_1]

در رفتن با افت شدید بورس در این روزها، بسیاری از فعالان بورس انتظار حمایت یک میلیون و 240 هزار واحدی را دارند تا از این مرحله شاهد بازدهی بازار باشند، اما به گفته برخی کارشناسان بورسی، در صورت بازدهی این مشکل به وجود می آید. به طور موقت و فقط در محدوده فراز و نشیب بمانید و وضعیت موجود باعث سقوط مجدد بورس خواهد شد.

به گزارش فرارو، حمید میر معینی، کارشناس بورس با اشاره به اینکه علیرغم همه جذابیت های این روزهای بورس، خریداران تمایلی به ورود به بازار ندارند، اظهار داشت: این روزها با وجود همه جذابیت های موجود در بورس، خریداران تمایلی به ورود به بازار ندارند. در رفتن وی گفت: مهمترین دلیل این امر ابهام ایجاد شده در توافق احتمالی برجام است چرا که در حال حاضر وضعیت برجام نامشخص است و بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند تا زمان نهایی شدن توافق در بازار حضور نداشته باشند.

وی افزود: به عبارتی بسیاری از مردم ترجیح می دهند سالم به بازار بازگردند، زیرا در صورت عدم توافق، عواقب برهم زدن این موضوع بسیار زیاد بوده و بازارهای مالی می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. بنابراین بسیاری از افراد باید در عوض برخی از سودهای بالقوه خود را در فضای پس از قرارداد از دست بدهند، اما به جای انجام این کار در یک محیط پرخطر، با یک ذهن جمعی در بازار حضور داشته باشند.

جهنم بازار سهام؛  چرا بورس در حال سقوط است؟چرا بورس در این روز سقوط کرد؟
احسان رجاپور کارشناس بازار سهام در گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی افت امروز بورس، بلاتکلیفی فعالان بورس و سرمایه گذاران است، افزود: و در عمل اتفاقاتی به معنای واقعی کلمه در حال رخ دادن است و بورس می تواند با حمایت خود به سمت ثبات و بهبود حرکت کند.

وی در ادامه گفت: این صحبت های حمایتی بازار به نوعی جنبه نمایشی دارد و در این زمینه اگرچه بازار سرمایه اولویت اصلی مسئولان مالی است، اما این موضوع صحت ندارد و اولویت های دولت موضوعات دیگری است. برای تمرکز باید در جهت تقویت بازار سرمایه گام برداشت، یعنی بازار را به عنوان مکانی که نقدینگی نوسان در آن جریان دارد شناسایی کرد.

رضاپور در ادامه گفت: بازار سهام را باید به عنوان جذاب ترین بازار در بین تمامی بازارهای سرمایه شناخت، زیرا رکود اخیر این بازار را به خرید خوبی تبدیل کرده است، اما با توجه به این موضوع، اولویت مسئولان مالی حمایت از سهام است. بله، اما از درون هیچ اقدامی انجام نمی شود.» خیر، از سوی دیگر، کاری که انجام می شود نوعی کارشکنی در بازار سرمایه و برخلاف منافع بورس است، بنابراین نمی توان انتظار داشت که رکود بورس به زودی پایان یابد.

وی گفت: در چنین سناریویی، سرمایه گذاران احساس می کنند که هرچه محافظه کارتر باشند، ضرر و زیان کمتری خواهند داشت. اکنون بسیاری از فعالان نظاره گر هستند و شرکت هایی که در موقعیت سودآوری قرار دارند، به دلیل اقداماتی که انجام داده اند و تصمیماتی که گرفته اند، اکنون تکرار سود خود را زیر سوال می برند. و تا زمانی که این ابهامات برطرف نشود، وضعیت بورس تغییر چندانی نخواهد داشت. در این زمینه، تصمیمات کلان اقتصادی باید منافع 45 میلیون ذینفع را در نظر بگیرد.

رضاپور با اشاره به اینکه چند موضوع در ایجاد این ابهام و بی اعتمادی بسیار موثر بوده است، خاطرنشان کرد: اول لغو آزادسازی قیمت خودرو که اعتماد ذینفعان را متزلزل کرد و دوم دسترسی به برخی محصولات بورسی. مبادله کالا. این مشکل با تاثیرگذار بودن حاشیه ها در روند بورس نیز مواجه بود. ثالثاً، تعیین نوع نرخ خوراک پتروشیمی ها و سایر نرخ های مربوط به شرکت های بورسی غیرمنتظره و برخلاف برآوردها می باشد. .

وی گفت: اگرچه در این زمینه ممکن است برخی از موارد ارائه شده در بودجه عملیاتی نباشد و شایعه باشد، اما این موضوع بر عملکرد شرکت ها تاثیر می گذارد، ابهام در مورد شرکت های درج شده در بودجه سال آینده یکی است. از آنها مهم ترین ریسک ها در بازار و اینکه بودجه در مورد این مسائل چه خواهد کرد، باید دید.

وی گفت: در نهایت نوسانات نرخ دلار از دیگر مواردی است که باعث افت شدید بورس شده است، در حال حاضر بازار ارز با توجه به شرایط مذاکرات وین در حالت انتظار است. از طرفی انتظارات به بورس و سرمایه گذاران منتقل شده است، بنابراین تا زمانی که روند مذاکرات و نرخ ارز به طور کامل مشخص نشود، وضعیت مورد انتظار بازار سهام ثابت می ماند که در این صورت شرایط بازار جهانی نیز بر عملکرد تاثیرگذار است. از شرکت ها

این کارشناس بازار سهام تصریح کرد: با توجه به این ابهام و بی اعتمادی به بازار سهام، بورس به شدت سقوط کرده، کف های حمایتی آن یکی پس از دیگری شکسته و سقوط کرده است، از طرفی قیمت سهام با آن مواجه است، امروز به شدت کاهش یافته است. غیر منصفانه و بسیار ارزشمند دلیل این بی اعتمادی و ابهام ذکر شده این است که بورس همچنان در حال نزول است.

رضاپور در ادامه گفت: بنابراین اگر می‌خواهید در این فضای متورم و بی‌اعتماد شاهد رونق دوباره اعتماد و شفافیت باشید، حمایت‌های بورس باید هر چه سریع‌تر عملی شود تا بورس از این وضعیت خارج شود. “

این فعال بازار سهام با تاکید بر اینکه قیمت های بورس معمولا پس از رکود هیجانی جذاب است، افزود: این امر باعث افزایش تقاضا در بازار می شود که می تواند بازار را دچار نوسان کند، اما تا زمانی که اقدامات کافی وجود داشته باشد، از بازار حمایت نمی شود. بازار رشد می کند، عرضه نیز رشد می کند.

وی افزود: بنابراین برای تداوم رشد بازار، ابتدا باید اعتماد را بازگرداند تا تحت تاثیر آن، با ورود نقدینگی به بازار، حجم و ارزش معاملات افزایش و افزایش یابد. بازار سهام تضمین خواهد شد.» از سوی دیگر، اگر وضعیت فعلی به همین منوال پیش برود، رویکرد محافظه کارانه سهامداران که منجر به خروج نقدینگی از بورس می شود، ممکن است به دلیل افت شدید قیمت ها افزایش یابد. شاخص کل، اما این صورت مقطعی و نوسانی خواهد بود.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما