ماجرای خرید خدمت سربازی به کجا رسید؟

[ad_1]

فارو- کمیسیون تلفیق بودجه 1401 اخیراً طرحی را برای خرید خدمت سربازی برای اتباع خارجی بالای 5 سال با اولویت افراد متاهل بالای 35 سال تصویب کرد. اما مخالفت ها و واکنش ها طرح تدارکات نظامی را از دستور کار کمیسیون خارج کردند.

به گزارش فرارو، دهنوی، نایب رئیس کمیسیون، اخطار نظامی را دلیل حذف طرح تدارکات نظامی از دستور کار دانست. به گفته وی، اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 1401 دو صورت قانون اساسی را پیشنهاد کردند که در تضاد با عدالت و شامل اصل 110 قانون اساسی بود.

تحقیقات نشان می دهد که اولین اشکال این طرح موضوع ورشکستگی را مطرح کرده است. زیرا نرخ تدارکات نظامی از 250 میلیون تومان برای دانشیاران و کمتر تا 600 میلیون تومان برای مقاطع پزشکی عمومی و دکتری تخصصی و در تمامی رشته ها متغیر است. بنابراین اکثر افراد جامعه توانایی پرداخت این مبالغ را ندارند.

موضوع دوم که به اصل 110 قانون اساسی اشاره دارد، مربوط به وظایف و اختیارات رهبری است. اکنون نمایندگان مجلس می گویند طرح این بخش نیز خلاف قانون اساسی است.

شهریار حیدری همچنین به موضوع مهمی که منجر به کنار گذاشته شدن طرح خرید خدمت سربازی شد، توجه می کند. او گفت که ستاد کل مایل به خرید خدمت سربازی نیست و حتی موافقت نمی کند.

جایگزین طرح تدارکات نظامی چه بود؟

پس از لغو طرح تدارکات نظامی، اعضای کمیسیون مشترک بار دیگر گرد هم آمدند و این بار گزینه دیگری را پیشنهاد کردند. رحیم زارع، سخنگوی این کمیسیون گفت: مشمولانی که در سن 30 سالگی ازدواج کرده و دارای دو فرزند باشند، کارت معافیت رایگان دریافت خواهند کرد.

اما بر اساس اصل 90، رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی جوگورکو کنش هشدار داد که اگر این مصوبه بدون مشورت با ستاد کل نیروهای مسلح تصویب شود، باز هم مغایر قانون اساسی بوده و از سوی شورای نگهبان رد خواهد شد. .

هزریان پیش بینی کرد این مصوبه بیش از یک هفته در کمیسیون دوام نیاورد و اجرایی نشود.

تخصص حرفه ای او نشان می دهد که مخالف اصلی طرح تدارکات نظامی، ستاد کل نیروهای مسلح است. وی پیشنهاد کرد اصلاحات حکومت نظامی در گام اول خارج از لایحه قانون بودجه، در گام دوم با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و در گام سوم در حوزه امنیت ملی بررسی شود. و کمیسیون سیاست خارجی

ما مخالف خرید خدمت سربازی هستیم

ماجرای خرید خدمت سربازی به کجا رسید؟سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی به فراروگا گفت: ما مخالف خرید خدمت سربازی هستیم. زیرا می تواند منجر به غیبت شود. از سوی دیگر این طرح ها موجب تبعیض در جامعه می شود.

وی همچنین درباره اخذ کارت امتیازی رایگان برای سربازان متاهل بالای 30 سال و متاهل دارای دو فرزند اظهار کرد: این موضوع مربوط به ستاد کل نیروهای مسلح است اما ما نیروی انتظامی هستیم و این تصمیم به مرحله نهایی رسیده است، سپس ما مطلع شدیم، نحوه اجرای قانون را توضیح می دهیم.

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما