(تصویر) داستان پیچیده کام مونوریل

[ad_1]

در 26 آگوست 2009، ساخت مونوریل روی رودخانه کوم فرو ریخت.

در روزهای ابتدایی ساخت مونوریل در قم، کارشناسان و مهندسان با این پروژه مخالفت کردند و دلیل اصلی آن را نبود مطالعات ویژه و امکان سنجی دانستند و به اتفاق آرا معتقد بودند که نمی توان مانع از ساخت مونوریل شد. ترافیک شهری باز است و جایی برای ترافیک شهری وجود نخواهد داشت.

اساساً این یکی از دلایلی است که باعث شده این پروژه از جنبه های مختلف فنی، اقتصادی، شهری و ترافیکی برای Cum مضر باشد. بحث جانمایی اشتباه مسیر مونوریل وجود دارد که در صورت تکمیل، مسیر فعلی مسافری نخواهد بود.

برای ساخت مونوریل کائوم تاکنون 220 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن 1200 میلیارد تومان اعتبار لازم است که به گفته شهردار کائوم در این شرایط; درصورتی‌که هزینه‌ها بر عهده شهرداری یا دولت نباشد، طبق ماده 127 باید به بخش خصوصی واگذار شود تا بخش خصوصی بتواند مصارف آن اعم از تفریحی، فرهنگی و گردشگری را تعریف و اجرا کند. استفاده می کند.

اکنون مونتاژ این ابرپروژه کار آسانی نیست و یا شرایط اقتصادی کنونی اجازه نمی دهد دولت با هزینه های هنگفتی آن را به اتمام برساند، بنابراین مسئولان استانی و کشوری پس از 12 سال نتوانستند برای این معضل تصمیم گیری کنند.

اکنون همه ملی پوشان منتظر سفر استانی سید ابراهیم رئیسی هستند تا در این سفر کار این پروژه فرسایشی درست شود.

رئیسی در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از پروژه های نیمه کاره قم نیز صحبت کرد. برخی پروژه ها مانند مونوریل و فرودگاه قم باعث نگرانی مردم شده است که اگر مطالعه با کار شروع شود، ادامه یابد. اما اگر پروژه ای آموزش ندیده کار خود را آغاز کرده باشد، همانقدر که مونوریل تاسف بار است، درصد قابل توجهی از آن به پایان رسیده است و اکنون زمان به تعویق انداختن آن نیست. برنامه ما این است که مونوریل و فرودگاه قم را کامل کنیم و در دسترس مردم قرار دهیم.

عکاس: مهدی بخشی سورکی

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما