(تصویر) کلید معمای “منزجر کننده” چارلز داروین را پیدا کنید!

[ad_1]

در رفتن در یک کشف جالب، دیرینه شناسان قدیمی ترین جوانه گل را که در یک فسیل یافت شده است، پیدا کردند. اما جنبه جالب‌تر این کشف این است که بسیاری از دانشمندان بر این باورند که این کشف ممکن است پاسخی به معمایی باشد که به نام «» شناخته می‌شود.چندش آورچارلز داروین باش

به گزارش فرارو، “راز نفرت انگیز” چارلز داروین تقریباً نمادی از همه جنبه های پیدایش و رشد اولیه گیاهان گلدار است. با این حال، آنچه داروین آن را یک راز وحشتناک می نامید، هرگز به تفصیل تجزیه و تحلیل نشده است. برخلاف تصور رایج، معمای نفرت انگیز داروین هیچ ربطی به درک تاریخچه تکاملی گیاهان گلدار نداشت. برای او همیشه این سوال مطرح بوده است که اگر قدیمی‌ترین گل فسیلی واقعاً 130 میلیون سال قدمت دارد، 20 تا 30 میلیون سال بعد چگونه آنژیوسپرم‌ها شروع به تسلط بر اکوسیستم کردند؟ چگونه آنها به این سرعت چنین تنوع عظیمی را ایجاد کردند؟ این معمایی بود که داروین را بسیار آزار می داد، اما او هرگز به پاسخ هایی که می خواست نرسید.

اما اکنون یافته های دیرینه شناسی در حال یافتن قطعات جدیدی از پازل هستند. در سال 2016، دانشمندان چینی از کشف “گل کامل” مربوط به دوره ژوراسیک، 145 میلیون سال پیش خبر دادند. این گیاه فسیلی است یوانتوس گفته می‌شود که نه تنها گلبرگ‌ها، بلکه نهال‌ها (جوانه‌های برگ در پایه جوانه) و تخمدان‌های مدرن گل مانند با قسمت‌های زایشی نر و ماده وجود داشت.

در سال 2018 فسیل دیگری گل نامیده می شود نانجینگانت در چین یافت شده و حدود 174 میلیون سال قدمت دارد. دانه های این گل نیز مانند گیاه گلدار امروزی به طور کامل در تخمدان محصور شده بود. با این حال، همه گیاه شناسان متقاعد نشده اند که اینها آنژیوپروم واقعی هستند. برخی استدلال می کنند که این گیاهان به قدری ابتدایی هستند که نمی توان آنها را گل در نظر گرفت، در حالی که برخی دیگر فکر می کنند که ساختار آنها برای ژیمنوسپروم ها، گیاهان قدیمی با دانه های بسته و بدون گل های مخروطی مانند بسیار پیچیده است.

جوانه های گل فسیلی جدید که در چین نیز یافت شده است Florigerminis jurassica همانطور که گفته شد، می تواند نشان دهنده وضعیت انتقالی باشد که محققان به دنبال آن هستند. این گل 164 میلیون سال پیش در یک فسیل پیدا شد و هنوز در شرایط عالی است. ساقه این گیاه نه تنها به جوانه گل بلکه به شاخه های میوه و برگ نیز چسبیده است، سه داده که تاکنون بسیار نادر بوده است. در زیر، فلش به جوانه گل اشاره دارد، در حالی که سمت راست بالا قسمت اصلی میوه و تصویر پایین سمت راست جوانه را نشان می دهد.

از چارلز داروین

به دلیل بافت ظریف گل، یافتن آن در فسیل های پیش از کرتاسه بسیار دشوار است. تلاش‌های قبلی برای ردیابی منشاء گیاهان گلدار به عنوان “رکوردهای شکست ناپذیر” توصیف شده است. F. jurassica یک کشف منحصر به فرد است، زیرا مانند نانجینگانتوس به یک گل ختم نمی شود بلکه با یک میوه نیز به پایان می رسد. میوه F. jurassica بیشتر از این ایده حمایت می کند که در واقع یک آنژیوسپرم اولیه است و نه یک ژیمنوسپرم. بدون شک، برخی از کارشناسان با نتایج این کشف جدید مخالف خواهند بود، اما نویسندگان احساس می کنند که نتایج تحقیقات آنها نیاز به “بازبینی تکامل آنژیوسپرم” را تایید می کند. اکنون مشخص شده است که آنژیوسپرم ها 130 میلیون سال پیش در این سیاره وجود داشته اند، اما برای مدت طولانی وجود داشته اند و در حال تکامل بوده اند. این بدان معناست که تکامل این گیاهان به آن سرعتی که قبلا تصور می شد نبوده است. این مطالعه در مجله منتشر شده است انجمن زمین شناسی منتشر شده است.

آنژیوسپرم ها گیاهان آوندی با ساقه، ریشه و برگ هستند. بر خلاف ژیمنوسپرم ها مانند مخروط ها و سیکادها، آنژیوسپرم ها در گل های دانه یافت می شوند. تخم های آنژیوسپرم بارور می شوند و دانه ها در تخمدان که معمولاً در گل است تشکیل می شوند.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما