تنهایی «سعید جلیلی»

[ad_1]

جلیلی در سخنرانی برای جماعتی اندک با پالاکاردهایی در دست منظور از “مرگ” در زندگی سیاسی یک مرد چیست؟

به گزارش شرق، او جهانی در توییتی نوشته: «اینکه آمریکا که امروز در موضع شکست است بخواهد برای ما شرط بگذارد، همانقدر مضحک است که آلمان نازی در پایان جنگ دوم که شکسته بود برای رقبای شرط میگذاشت و میگفت باید بیایید گفتوگو کنید. ! این وضع در دنیاست این وضع در دنیاست.

شاید سخت بور کنیم که مخاطب این توییت سعید جیلی باشد، جلیلی که در انتخابات ریاست جمهوری امسال، به نفع رئیسی کنار کشیده و سبد رای خود را به او هدیه کرد، همانقدر تند به وزارت کابینه سیزدهم حمله کرده است که گویی همچنان محمدجواد ظریف رهبری تیم تیم با غرب را بر عهده دارد.

سعید جلیلی که به جبهه پایداری نزدیک است این روزها علم مخالفت با مخالفت را با حمله به «برجام» بلند کرده اما گویی حواسش به این نکته نیست که بههرحال ادامه روند مذاکرات را یک دولت اصولگرا ادامه می دهد و دولت روحانی دیگر مسئولیتی در کشور ندارد و. بدون استفاده از «برجام» چیزی به نام سؤال ایده آل وجود ندارد.

‌مخالف برجام یا فیلتر؟

کلینکه دولت رئیسی به جای «برجام» از عنوان «مذاکرات برای رسیدن به توافق» استفاده می کند، اما جلیلی همچنان از «برجام» استفاده می کند و می گوید تنها بهخاطر که با ابراهیم رئیسی در یک خط و جناح قرار دارد، نامی از او نمی آورد. . حتی در مراسمی که در جماران برگزار می شود، در تعداد اندکی که پای سخنرانی او نشسته بودند، پلاکاردهایی در دستشان بودند که روی آنها نوشته شده بود: «برجام چک بیمحل است»، «مذاکره مستقیم هرگز» و «خون حاج قاسم را مخالفت» نمی» و هیچ نامی از ابراهیم رئیسی نیاورده بودند، قبل از شروع دولت سیزدهم بارها شخص حسن روحانی را حتی در قرارگاه میدادند و دیماه امسال در زمان پخش زنده مراسم سالگرد سردار سلیمانی، تلویزیون پلاکارد یکی از حاضران را نشان داد که خواستار. وی گفت: شهادت شهید بیعت است. در بهمن سال 97 نیز در راهپیمایی 22 بهمن قمی از تظاهرات گروه های پلاکاردهایی در دولت روحانی در دست که در یکی از آنها نوشته شده بود «مردم در مسیر انقلابند، ماشاءالله آقایان به فکر بخورند، علی برکت الله» که کنایه ها به تکیهکلام می گویند. حسن روحانی بود.

تنهای سعید

جلیلی هر چند بعد از هر تیمی با غرب را در سال 92 به تفصیل کرد، تلاش کرد برای خود گروهی هوادار جلب کند اما سخنرانی را با حضور کم مستعم نشان داد حتی در زمان هایی که سه قوه در دست اصولگریان است، او باز تنهاست. . مرداد 98 چند ماهی مانده به انتخابات مجلس یازدهم، از جلیلی بهعنوان یکی از نامزدهای اصلی برای رسیدن به صندلی ریاست مجلس نام برده میشد اما تبدیل عکسی از او در یکی از مساجد نشان داد که تنها حدود 30 نفر پای سخنرانی او نشسته بودند. اول از همه، بهتر است در امان باشید تا متاسف باشید. اما عکسهایی که از سخنرانی جلیلی در جماران منتشر شد نشان می دهد مخاطبان آن تعداد کمی از جوانان هستند که احتمالا در ستادهای انتخاباتی جلیلی فعالیت داشته اند.

نامه‌ای علیه برجام

چند روز پیش نیز «شرق» از قول یک منبع آگاه از نامه‌های در نقد نامه‌ای که ابتدا از سوی یی از اعضای دفترش تکذیب شد اما جلیلی گفت که آن را در نقد عملکرد دولت روحانی. بااین‌حال این منبع آگاه به شرق گفته:

نامهای که او میگوید شش ماه پیش نوشته شده است، قطعا در فاصله یک ماه و نیم بازنویسی و ارائه شده و در همان زمان دولت سیدابراهیم رئیسی نیز بر مواضع خود ساخته است ». دلی اِروروز خنده ریش بیش از تیم ممنیمتتیمی عمنه میمیمیمیمیشینه وهیاتگا عیاتگوی خیامییشینه وهظتپ وضعیت کشور در دنیای پزشکی، دنیای پزشکی در دنیای پزشکی. نمی دانستم چه کار کنم و نمی دانستم چه کنم. این یک ماه مرگبار نیست، بلکه یک دوره شش ماهه است که در آن دولت در وضعیت آشفته قرار دارد. البته این بحث ارزشی نیست.»

‌تنها در دولت سایه

این اسم بازیه اسم بازی چیه اسم فیلم چیه اسم فیلم چیه دولت سایه را جلیلی بعد از شکست در انتخابات سال 92 راه انداخت و اما در این هشت سال مشخص نشد برای آن چگونه کادرسازی و مشخص است که در این زمینه تنها مانده و نمی تواند از اصولگرایان فرد یا حزبی را همراه خود کند. هشتمین سالگرد پیروزی دولت بر روحانیت با رسوایی‌هایی همراه بوده است. وضعیت سفر چگونه است وضعیت سفر چگونه است وضعیت سفر چگونه است؟ این معنای واقعی زندگی است و این اصل اسلام است.»

جلیلی پیش از تشکیل دولت سایه، مسئولیت تیم انتخاب‌کننده با غرب بود و در آنجا نیز طرفدار دیگری بود. در مناظره های سال 92، علی اکبر ولایتی که 16 سال مسئولیت وزارت دفاع را بر عهده داشت، خطاب به جلیلی گفته بود: «دیپلماسی این نیست که در دیگر خطابه خواندن و مطالبی را که در کنفرانس مطبوعاتی می‌گفتید، اینجا هم وجود دارد! در مورد اخیر، تاریخ وفات، تاریخ فوت نیست، بلکه تاریخ فوت، روز فوت است. بهترین راه برای کسب درآمد از اینترنت چیست بهترین راه برای کسب درآمد از اینترنت چیست بهترین راه برای کسب درآمد از اینترنت چیست بهترین راه برای کسب درآمد آنلاین چیست؟ این گواهی بر این است که تو شهید نیستی، تو شهیدی، شهید نیستی، شهید نیستی. این هم جنس اونی که فروختش و برای ما دوتا یکیه! دیلحماسی در شوروی یکسان نیست. دیپلماسی خشونت و سرسختی‌نشاندادن، دیپلماسی و بدهی است. نمی‌شود که هرچه که ما می‌خواهیم بدهند و ما هیچ چاری نکنیم! دیپلماسی بیانیه‌صادر‌کردن پشت تریبون نیست!»

سعید جلیلی این روزها با نام «برجام» که همه را به یاد حسن روحانی می‌اندازد با «مذاکره» در دولت ابراهیم رئیسی مخالفت می‌کند و این مبهم می‌تواند باعث شود مخاطب مشخصی برای خود جمع‌آوری کند و باید تا رسیدن به نتایج بعدی در سپهر. مکان سیاسی جایی است که یک نفر می خواهد بازی کند یا جایی که یک نفر می خواهد بازی کند.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما