جزئیات توافق احتمالی ایران و آمریکا بر سر احیای برجام

[ad_1]

در رفتن مذاکره کننده ارشد ایران در آخرین ارزیابی خود از روند مذاکره برای لغو تحریم ها گفت که مناقشه موسوم به قوس باز در حال فروکش است. علی باقری کنی نیز تایید کرد که بحث پیش می رود.

به گزارش فرارو، اکثر کشورهای شرکت کننده در مذاکرات نیز به پیشرفت های حاصل شده در روند مذاکرات اذعان دارند و از این رو می توانند با احتیاط ادعا کنند که روند مذاکرات با وجود مسیر پیچیده و دشوار در حال پیشرفت است.

اولیانوف، مذاکره کننده ارشد روسیه نیز فضای گفتگو را مثبت و جدی توصیف کرد. او در توییتی نوشت که بحث در حال پیشروی است. به گفته وی، سایر طرف های مذاکره کننده نیز ارزیابی مشابهی از روند مذاکرات دارند.

جزئیات توافق احتمالی ایران و آمریکا بر سر احیای برجاممعامله به زودی در دسترس نخواهد بود
حسن بهشتی پور کارشناس مسائل بین الملل است گفتگوی فرعون وی با بیان اینکه به نظر می رسد برجام بالاخره احیا می شود، افزود: اما خوش بینی هایی که در چند روز گذشته در رسانه ها نسبت به اظهارات ایرانی و غربی مطرح شده به نظر نمی رسد ریشه دوانده و به عبارتی نباید. بیان خوش بینی افراطی یا بدبینی افراطی به عنوان معیار تحلیل مورد استفاده قرار گرفت، اما تحلیل فضا باید بر اساس واقعیت های موجود باشد.

وی با تاکید بر اینکه هر دو طرف به دنبال توافق هستند، گفت: شروطی که ایران در ابتدا اعلام کرد، این است که همه تحریم ها چه دائمی و چه غیر نهایی باید لغو و راستی آزمایی شود و آمریکا تضمین های لازم را بدهد. به نظر می رسد کشور ما از این وضعیت عقب نشینی کرده و دیگر مثل گذشته سخت گیری نکرده و تنها خواهان رفع تحریم های برجام 2015 است.

بهشتی پور با اشاره به جزئیات احتمالی توافقنامه احیای برجام بین ایران و آمریکا گفت: در وهله اول به نظر می رسد ایران ذخایر ارزی کره جنوبی و عراق را نگه داشته است و 15 میلیارد دلار آزاد می شود. به صورت نقدی در اختیار ایران قرار می گیرد، آیا به صورت غذا و دارو به ایران ارسال می شود؟ اینها موضوعاتی است که هنوز در مورد آنها توافقی حاصل نشده است و ایران چگونه در آینده برای دسترسی به دارایی های مسدود شده خود مذاکره خواهد کرد؟

کارشناسان امور بین الملل در ادامه گفتند: از سوی دیگر، ایران غنی سازی 60 درصدی را تعلیق می کند، این دو موضوعی است که تاکنون دو طرف بر آن توافق کرده اند، اما بورژوازی در کوتاه مدت و به زودی تکمیل می شود. ، انجام می دهد. همانطور که مشخص است، در حال حاضر یکسری مسائل پیچیده بین دو طرف وجود دارد که هنوز حل نشده است و هنوز اختلافات جدی در چندین پرانتز وجود دارد، اما در هر صورت مذاکرات مثبت است و رو به جلو است، اما توافقی نمی تواند باشد. به زودی از هر دو طرف انتظار می رود.

جزئیات توافق احتمالی ایران و آمریکا بر سر احیای برجامفضای مذاکره تغییر کرده است
فردوس مجلسی کارشناس مسائل بین الملل است گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه مذاکرات برجام در نهایت در حال تبدیل شدن به توافق است، گفت: با توجه به موضع سختی که ایران در بسیاری از دور مذاکرات اتخاذ کرده است، مذاکرات به خوبی پیش نرفته است اما به نظر می رسد ایران در حال تغییر است. افزایش خواسته ها به معنای توافق بر سر آنچه تیم قبلی ایجاد کرده است.

وی افزود: به نوعی بازگشت ایران و آمریکا به وضعیت موجود قبل از خروج ایران و آمریکا از برجام می تواند راهی برای احیای توافق هسته ای باشد، اما اکنون در موقعیتی قرار گرفته اند که می توانند به مشکلات نزدیک شوند. و مشکلات مذاکره

مجلسی گفت: در آن صورت می‌خواهند تغییراتی را که به وضوح قابل مشاهده است، روی کاغذ بیاورند، همان توافقی که تیم‌های عراقی و ظریف در ۶ دور مذاکره با طرف غربی به آن دست یافتند.

این دیپلمات سابق با اشاره به اینکه شرایط وخیم اقتصادی کشور در تغییر فضای مذاکره بسیار موثر بوده است، گفت: به نظر می رسد با گرفتن امتیاز برای توافق بر سر یک اصل کلی امتیاز داده می شود. در این صورت اگر تجربیات گذشته تکرار شود، برجام به هیچ وجه نمی تواند به ثمر بنشیند.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما