جزئیات ممنوعیت واردات واکسن خارجی کرونا

[ad_1]

در رفتن ممنوعیت واردات واکسن های خارجی اولین بار توسط بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو اعلام شد. او گفته بود که ما هیچ واکسنی از خارج وارد نمی کنیم و اکنون به واکسن های ایرانی وابسته هستیم. بنابراین تولید خانگی با دوز سوم واکسن کرونا پاسخگوی نیاز ما خواهد بود.

به گزارش فرارو، به گفته مقامات وزارت بهداشت، از این پس تنها واکسن برکات و پاستوکوووک تزریق خواهد شد. وی بررسی شواهد علمی را زمان بر خواند و ابراز امیدواری کرد که واکسن های داخلی به زودی به رسمیت شناخته شوند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تولیدکنندگان داخلی واکسن مانند برکات و پاستور برای تامین نیاز داخلی ماهانه 15 میلیون دوز واکسن کرونا تولید خواهند کرد.

وزیر بهداشت همچنین امیدوار است تا یک ماه آینده واکسن نورا به سبد واکسیناسیون ایران اضافه شود.

با این حال، برخی از افرادی که دوز دوم واکسن‌های سینوفارم و آسترازنکا را دریافت کرده‌اند، اکنون در مورد اینکه در صورت ممنوعیت واکسن خارجی، کدام واکسن را برای نوبت سوم مصرف کنند، سردرگم هستند. برخی از فعالان رسانه ای اظهارات سازمان غذا و دارو درباره ممنوعیت واردات واکسن را به صورت مبهم تشریح کرده اند.

ممنوعیت واردات واکسن خارجی در ستاد ملی کرونا تصویب شد

واردات واکسن های خارجی ممنوع شددکتر. کمال حیدری در گفتگو با فرارو معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تایید خبر ممنوعیت واردات واکسن گفت: حضور ندهید.

وی با بیان اینکه ممنوعیت واردات واکسن های خارجی به تصویب ستاد ملی کرونا رسیده است، افزود: این تصمیم برای حمایت از تولیدات و تولیدات داخلی اتخاذ شده و اکنون در قالب مصوبه ستاد ملی کرونا اجرایی می شود.

معاون وزیر بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: تا زمانی که موجودی داشته باشیم از واکسن های خارجی مانند سینوفرم و سایر واکسن هایی که قبلا وارد کشور شده اند و برای دوز دوم و سوم استفاده خواهیم کرد. اما اگر واکسن های خارجی تمام شود دیگر وارد نمی شود و جای خود را به واکسن های داخلی می دهد.

حدری همچنین درباره نوبت سوم کرونا و جایگزین واکسن آسترازینکا گفت: افرادی که برای نوبت اول و دوم واکسن آسترازنکا تزریق شده اند، می توانند برای سومین بار از واکسن پاستوکوف استفاده کنند.

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما