(فیلم) امیرعبداللهیان: پوتین برای اقامه نماز 10 دقیقه مکث کرد

[ad_1]

وزیر امور خارجه با اشاره به پیش پا افتاده بودن سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: البته در فضای مجازی امروز با توجه به تحرکات موجود سعی در ایجاد حاشیه برای این سفر دارند چرا که گاهی حواشی بر متن حاکم است.

حسین امیرعبداللهیان در ادامه گفت: دیپلمات‌ها، اندیشمندان و اندیشمندان عزیز به اطلاع شما عزیزان می‌رسانم که موفقیت در این سفر کاملاً به نفع منافع ملی کشور است. ما بارها سعی کرده‌ایم توضیح دهیم که هیچ اقدامی که به تصمیم سیاسی و اعلام استقلال سیاسی دیرینه جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند، نه در شرق، نه در غرب، نه از دیدگاه ما به چین و نه در مال ما نگرش. به روسیه.

امیرعبداللهیان گفت: ما به صراحت اعلام می کنیم که در روابط خارجی هم با شرق و هم با غرب کار می کنیم، اما در حوزه استقلال، سیاست شرق یا غرب در جایگاه مناسبی با قدرت نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: دکتر. وی به مناسبت سفر رئیسی نحوه سفره آرایی و نحوه استقبال از رئیس جمهور را متفاوت از سایر روسای جمهور دانست. چند روز قبل از سفرمان به روسیه، به ما گفتند که وضعیت کرون در روسیه بسیار بد است. روزی که ما آنجا بودیم، 700 مورد مرگ رسمی و 34000 مورد آزمایش PCR در روسیه وجود داشت.

وی افزود: با توجه به این محدودیت ها و شرایط کرونری در محل نشستن و چیدمان توافق کردیم که پروتکل ها به طور کامل رعایت شود و فاصله لازم رعایت شود. برای ما بسیار مهم است که رئیس جمهور کشورمان در سفر خارجی خود در کشور درگیر با کرونا همه پروتکل ها را به دقت رعایت کند.

امیرعبداللهیان یادآور شد: آقای پوتین برای استقبال از آقای رئیسی دقایقی پیش در اتاق پذیرایی کرملین قدم می زد و منتظر بود و با ورود آقای رئیسی به سرعت به سمت رئیس جمهور رفت. .

وی افزود: به ما گفته شد که از ساعت دو تا پنج بعد از ظهر آقای پوتین گفت که آماده گفت و گو است، تا جایی که ممکن است فضا برای گفت وگو باشد. قبلاً گفته بودیم که به دلیل طولانی شدن مذاکرات، هیئت ایرانی و رئیس جمهور باید نماز خود را در اذان مغرب بخوانند. در ساعت 5:12 صبح، درست به وقت اذان مغرب، آقای پوتین به آقای رئیسی دستور داد. می دانم که وقت نماز شما فرا رسیده است و منتظر شما هستم. ادامه دهید و برگردید.

وزیر امور خارجه در ادامه تصریح کرد: در فرودگاه پذیرایی از آقای رئیسی رسمی بود و بدون در نظر گرفتن محدودیت های کرونری، تمام شئونات و پروتکل ها رعایت شد و نکات پیش بینی شده بود.

امیرعبدالله افزود: در رابطه با روسیه، دیداری با رئیس جمهور صورت گرفت و روز بعد روسای جمهور دو کشور موضوع را با وزرای امور خارجه در میان گذاشتند و در سطح وزیران امور خارجه درباره اجرای توافق گفت وگوی مفصل داشتند. و در مورد نقشه راه و کلیات آن و سایر نکات پیگیری توافق کردند.

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما