جزئیات پرداخت یارانه جدید با برداشت ارز 4200 تومانی

[ad_1]

در رفتن رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت حق قانونی برای استفاده از ارز انتخابی در اواخر سال جاری و مجوزی برای ادامه در سال آینده ندارد. حدود پنج دهک افزایش می یابد، اما دهک های پربازده هزینه بیشتری خواهند داشت.

امروز دوشنبه یک روز پس از طرح لایحه سنتی بودجه در مجلس، سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری با حضور رئیس سازمان و برخی مدیران، ابعاد بودجه را تشریح کرد.

بودجه 1401 پاسخگو است

در ابتدای این نشست مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به وضعیت منابع غنی ایران گفت: با وجود همه این امکانات، وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست و برخی دهک ها خوب نیستند. هدف غیر واقعی یا دو رقمی است در صورتی که هدف غیر واقعی باشد.

وی گفت: وقتی اهداف کلان محقق نمی شود، نمی دانم از چه کسی بپرسم یا سوال کنم، بنابراین بودجه باید پاسخگو باشد و اهداف باید پوشش داده شود، بنابراین جهت بودجه 1401 این است که به اداره کل برود. “

رئیس سازمان برنامه و بودجه پس از پایان جلسه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

ارز 4200 نابرابری است

میرکاظمی در پاسخ به سوالی درباره روند برداشت 4200 ارز در سال آینده و نحوه هزینه کرد منابع با حداقل 200 هزار میلیارد تومان آن توضیح داد و گفت: دولت در حال حاضر ظرفیت استفاده از 4200 ارز را دارد. 4200 تومان. این اتفاق افتاد و تمام شد و بعداً در سال امکان استفاده از آن وجود نداشت، اما همچنان ادامه دارد تا تحت هیچ شرایطی به مردم فشار نیاید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر می خواهید اقتصاد کشوری را نابود کنید کافی است نابرابری را اضافه کنید. سال در حال بررسی است و سال آینده شفاف خواهد بود.

نیاز به 4200 چالن به 1818 میلیارد رسیده است

وی با بیان اینکه زمانی که دولت را تحویل گرفتیم برخی از سهام سیاستی 30 تا 70 درصد کمتر از حداکثر بود، اضافه کرد: بر این اساس باید این سهام تکمیل می شد اما در مجموع با دو مشکل مواجه هستیم، کاهش و افزایش شدید دیگر. در قیمت های بازار جهانی از جمله افزایش دو برابری قیمت برخی کالاها مانند نفت، ارز 4200 دلاری را از 8 میلیارد دلار به 18 میلیارد دلار افزایش می دهد و واردات را افزایش می دهد، چین انجام نداده و نباید انجام دهد.

گرانی رایج است

احتمال افزایش تورم و قیمت کالاها پس از حذف ارز 4200 را نمی توان منتفی دانست. آنها مستقیماً از ارز 4200 استفاده می کنند. وی گفت: با نرخ اولویت مطابقت ندارد و دلیلی برای حفظ ارز نداریم. در بازار و دلالان و واسطه ها از آن سوء استفاده می کنند.

مبلغ جدید کمک هزینه چقدر است؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه خاطرنشان کرد: حدود 100 هزار میلیارد برای جبران حذف 4200 چالان و حمایت از دهک پایین پیش‌بینی شده است و مبلغ پرداختی برای حذف 4200 چالان نیز ممکن است بین 90 تا 100 متغیر باشد. تا 120000 تومان در دهک پایین. .

به گفته میرکاظمی، جریان به گونه ای خواهد بود که قدرت خرید حدود پنج دسی بل کمتر افزایش می یابد و با مصرف سرانه بالاتر، هزینه بیشتری نیز به همراه خواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر 85 میلیارد دلار یارانه پنهان عمدتاً توسط اقشار پردرآمد پرداخت می شود که هیچ اعتراضی ندارد، اما دولت در تلاش است تا آن را تغییر دهد.

پرداخت یارانه معیشتی و نقدی در حال انجام است

میرکاظمی همچنین گفت: یارانه نقدی و معیشتی در سال آینده ارائه می شود اما با این کار یارانه پردرآمدها حذف و به سمت کم درآمدها می رود.

ماهانه 50 هزار میلیارد برای حقوق کارمندان هزینه می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش 10 درصدی حقوق کارکنان در سال آینده و مغایرت آن با تورم گفت: نقدینگی 4000 میلیارد تومانی که در اقتصاد وجود دارد بخش مهمی از این امر است. این نتیجه پرداخت حقوق است. دولت قبل ابتدا 89 هزار میلیارد تومان داشت اما در سال گذشته به بیش از یک میلیون و 200 هزار میلیارد تومان رشد کرد که حداقل 650 هزار میلیارد تومان آن در سال مربوط به پرداخت حقوق بود که بیشتر آن تولید شد. پول درآوردن.

وی در ادامه افزود: ادامه این روند با پرداخت حقوق به قشر محدود و تحمیل تورم هنگفت به عموم مردم امکان پذیر نیست.

به گفته وی، جریان حقوق ها به سمتی رفته است که هزینه های جاری همواره افزایش و بودجه عمرانی کاهش یافته است.

روحانی وزرای خود را هم معطل کرد/ سفره های استانی گران است

در ادامه جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که افزایش چشمگیری نداشته و حداکثر 15 درصد بوده است. مانند ستاد مبارزه با قاچاق در معاونت حقوقی، اداره امور زنان.

وی گفت: آقای روحانی در دولت قبل گاهی وزرای خود را معطل می کردند و راه به جایی نمی بردند اما رئیس جمهور ما در استان ها زیاد رفت و آمد می کند و هزینه ها زیاد است. شاید یک برنامه توسعه وجود داشته باشد و مردم برای حل مشکلات به منابع نیاز داشته باشند.

تا 900000 میلیارد پتانسیل مالیاتی دارد

میرکاظمی در خصوص افزایش چشمگیر درآمد مالیاتی و فشار مودیان توضیح داد: ظرفیت مالیاتی کشور با توجه به فرارهای مالیاتی فراوان موجود بسیار بالاست. این در حالی است که امسال می توان بیش از 20220000 میلیارد به دست آورد. از سوی دیگر برخی محاسبات نشان می دهد که پتانسیل مالیاتی بین 700 تا 900 هزار میلیارد تولید ناخالص داخلی است.

وی گفت: درآمد مالیاتی در بودجه سال آینده نسبت به عملکرد امسال حدود 44 درصد افزایش یافته است. در عین حال، ما حمایت مالیاتی را برای مناطق تولیدی یا مناطق آسیب‌دیده کرونا فراهم کرده‌ایم.

واگذاری نفت به نیروهای مسلح فرآیند عجیبی نیست

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برآورد خوش بینانه ای نداریم که قیمت فعلی جهانی نفت بالای 60 دلار در هر بشکه و بالاتر از حد انتظار باشد، اما قیمت نفت را پایین یا بالا در نظر گرفته ایم. صادرات از 1.2 میلیون تا 1.5 میلیون بشکه در روز متغیر بود، اما باز هم فقط 1.2 میلیون بشکه که ممکن است کمتر از نرخ واقعی برای کاهش خطر کسری بودجه باشد.

وی در خصوص فروش نفت به نیروهای مسلح یادآور شد: در این راستا بودجه ای را برای آنها افزایش نداده ایم تا صیانت از ارقام واقعی تقویت شود، بلکه نفت منتقل می شود که در سال های گذشته وجود داشت و اکنون نیز تکرار می شود. .

ما هیچ نظر منفی در مورد مقالات نداریم

در لایحه بودجه سال آینده از رئیس سازمان برنامه و بودجه پرسیده شد که آیا دولت از واگذاری اوراق بهادار انتقاد می کند و چرا این کاهش ها به دلیل کاهش نقل و انتقال دارایی های مالی بوده است؟ با این حال، ما گزینه‌ای را در نظر گرفته‌ایم که برای زمانی مستند شده است که ممکن است برخی از منابع برآورد شده برآورده نشوند.

وی افزود: بر این اساس در مورد اوراق نظر منفی نداریم و در مواقعی که به درآمدهای نفتی، مالیات یا سایر حوزه ها توجه نمی شود از صدور مجوز برای انتشار اوراق استفاده می کنیم اما باید در نظر داشته باشیم که در سال آینده 175 هزار اوراق خواهیم داشت. ” یک میلیارد تومان برای اوراق تسویه کنیم که 25 هزار میلیارد برای بازپرداخت بدهی اضافه می شود که 200 هزار میلیارد تومان می شود. همچنین 200 هزار میلیارد تومان برای تامین اعتبار که در این صورت 400 هزار میلیارد تومان از 1372 هزار میلیارد تومان منابع پیش بینی شده ضروری است.

وی در خصوص عرضه سهام شرکت های دولتی نیز گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده در سال جاری عملکرد تاکنون نزدیک به صفر بوده است اما با این وجود در مذاکرات با وزارت دارایی تا حد امکان اجرایی خواهد شد.

دلایل افزایش سن بازنشستگی

افزایش دو ساله سن بازنشستگی از دیگر سوالات میرکاظمی بود که گفت: زمانی که فردی بازنشسته می شود علاوه بر پاداش بازنشستگی باید از صندوق نیز حقوق دریافت کند. در حال حاضر بیش از 92 درصد وجوه توسط دولت پرداخت می شود.

وی افزود: به عنوان مثال در مورد معلمان، فردی که دو سال سربازی بوده و چهار سال دانشجو بوده و 24 سال فعالیت عملی داشته است، وقتی نتیجه گرفت باید بازنشسته شود. تصمیم گرفته شد تا بتواند جریان را لغو کند و روند صندوق بازنشستگی را بررسی کند.

هزینه خروج چند برابر نشده است

در لایحه بودجه میزان دقیق عوارض خروج از کشور مشخص نشده است اما درآمد حاصل از آن از 110 میلیارد تومان به 1500 میلیارد تومان رسیده است که اعداد متفاوتی را برای عوارض خروج از کشور اعلام کرده است.

اما رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اینطور نیست و پیشنهاداتی در دولت در خصوص عوارض خروج از کشور از جمله تعیین درصد بهای بلیت وجود دارد اما هنوز این پیشنهاد بررسی و تصویب نشده است.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما