جنجال بر سر حمله توئیتری اولیانف به ظریف

[ad_1]

در رفتن میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین در واکنش به یک کاربر ایرانی به صفحه توئیتر محمدجواد ظریف حمله کرد. البته این توییت شدید در صفحه او دوام چندانی نداشت و با افزایش واکنش ها، اولیانوف آن را حذف کرد.

به گزارش فرارو، یکی از کاربران ایرانی توئیتر ظاهرا در توئیتی خطاب به اولیانوف نوشت: دکتر ظریف در مورد نقش منفی روسیه در مذاکرات برجام حق داشت.

منظور کاربر ایرانی فایل صوتی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم درباره نقش روسیه در مذاکرات برجام بود. وی گفت: روسیه در هفته آخر مذاکرات برجام تمام تلاش خود را کرد تا برجام به نتیجه نرسد و در آن عکس معروف می بینید که وزیر خارجه روسیه وجود ندارد، مردم روسیه فکر نمی کردند برجام موفق شود. “

در پی این توئیت، رئیس تیم مذاکره کننده روسیه به صحبت درباره احیای شورای امنیت سازمان ملل در وین واکنش تندی نشان داد.

او نوشت: “شما آزادید که بر اساس نظرات افراد مبتلا به دندان درد، سردرد یا چیزهای دیگر تصمیم بگیرید؛ خودتان را گمراه کنید. افراد جدی اهمیتی نمی دهند که گفته می شود نتیجه دندان درد یا سردرد چیست.”

جنجال بر سر حمله توئیتری اولیانف به ظریف

البته طولی نکشید که اولیانوف توییت جنجالی خود را حذف کرد. اما این توییت همچنان در بین کاربران دست به دست می شود.

واکنش به توییت اولیانوف

به دنبال توئیت تند نماینده روسیه در مذاکرات وین، تعدادی از رسانه ها، فعالان سیاسی و کارشناسان امور بین الملل به این موضوع واکنش نشان دادند. منتقدان اولیانوف را به معرفی نادرست خود به عنوان یک دیپلمات ارشد متهم کرده اند.

رحمان قهرمان پور، کارشناس مسائل بین الملل در همین رابطه نوشت: سخنان اولیانف درباره ظریف بی شک دیپلماتی است که باید در سخت ترین بحران هم خونسردی خود را حفظ کند و از حوزه عقلانیت خارج نشود. “نفرت ظریف نباید باعث عشق یا حتی سکوت در چهره یک خارجی خارج از حرفه سیاسی او شود.”

برخی از منتقدان معتقدند که میخائیل اولیانوف از واقعیت ناراحت است.

از سوی دیگر، به گفته برخی فعالان سیاسی و رسانه‌های تندرو، همزمان با سفر ابراهیم رئیسی به روسیه، عده‌ای در حال بدتر شدن روابط و گشودن موضوعات مختلف در رابطه با روابط ایران و روسیه هستند.

مجتبی امانی، سفیر سابق ایران در مصر، یکی از این افراد است. او می گوید انتشار فایل های صوتی قدیمی ظریف و حذف توییت پاک شده توسط یک مقام روسی علیه او است.

در همین حال، محمدجواد ظریف به درخواست اظهارنظر درباره حماقت روسیه در مذاکرات وین پاسخی نداد. او البته در توییتی از تیم مذاکره کننده ایران حمایت کرد.

او در این توئیت از تلاش‌های تیم ایرانی برای تضمین اجرای کامل بورژوازی حمایت کرد و گفت این کار باید توسط طرفی انجام شود که منطقاً از توافق خارج شود. ظریف همچنین تاکید کرد که احیای برجام یک موفقیت جهانی و پیروزی منطق و دیپلماسی بر تعصب و تفکر جمع صفر است که به نفع ایران و جهان است.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما