حذف ارز ترجیجی و افزایش یارانه ۸۰۰ هزار تومانی به کجا رسید؟

[ad_1]

فرارو- کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ سموسیون گفت: رحیم زارع افزود: «با توجه به روشن نبودن طرح و عدم ارائه طرح قابل استناد، بررسی تلفیق تصویب کرد که 9 میلیارد دلار با قیمت ارز برای تامین دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای اساسی در سال 1401 اختصاص داده شده است.»

به گزارش فرارو موضوع، آرزوی رسیدن به زمان تقدیم لایحه بودجه 1401، یکی از نقاط اختلاف میان دولت و مجلس بود و تصمیم بررسی تلفیق نشان می دهد که دولت مجلسی ها را با خواسته خود مبنی بر توقف سیاست آرزوی همراه کند. در این صورت، دولت باید بیانیه ای بدهد و دولت باید بیانیه ای بدهد و توافق را در تاریخ ورود بپذیرد.

این کمیسیون، خود را با توقف سیاست حذف می‌خواهد به ارائه برنامه مشخصی از سوی دولت ازجمله پرداخت یارانه از محل منابع دریافتی از دلار 4200 تومانی، منوط کرده بود، شرطی که به باور کمیسیون تلفیق، دولت نمی‌تواند آن را عملیاتی کند. . میسوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر اختصاص میلیارد دلار زرد برای تامین دورو، جاسی ک ا ک ک ک.

مجلس در حالی که در مقابل تصمیم دولت برای حذف آرزوی مقاومت می کند که در سال های گذشته، دولت روحانی را به حذف درخواستی در نیم سال دوم سال 1400 مکلف کرده و بر اساس همین شرط هم، به مطالبه با کلیات لایحه بودجه 1400 تن داده شده است. .

حالا با تاسمیم کمیسیون تلفیق ، دیگر خبری از ایران جدید که قار بود از محل حذف آرزویی به مد پیش از این جعفر قادری عضو کمیسیون تلفیق، مبلغ یارانه جدید را 110 هزار تومان به ازای هر نفر اعلام کرده و گفته بود: پس از حذف آرزوی انتخابی، مجموع یارانه برای خانواده 4 نفره شامل یارانه های «نقدی» و «معیشتی» و نیز « یارانه جدید 110 هزار تومانی »، حدود 800 هزار تومان خواهد بود.

کمیسیون مخالفتلفیق با حذف ارز ۴۲۰۰ .  در مورد مصدومیت بیشتر بخوانیدتبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی
مسعود دانشمند دبیرکل اسبق خانه اقتصاد ایران در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه دولت سالیانه 16 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی برای واردات کالای اساسی و داروی اختصاصی می دهد، گفت: با توجه به مباحثی که پیرامون 4200 تومانی در اقتصاد ایران وجود دارد، یکی دو سالی که دولت های مختلف برای حذف یارانه آرزو می کند، دارد. می‌کنند برنامه‌ریزی، اما در سال جاری نیست علیرغم کش و قوس‌های فروان می‌روند

وی افزود: حذف ارزی دارای 2 اثر مهم است، اولا ارزی که برای واردات کالاهای اساسی استفاده می شود از 4200 تومان به 23 هزار تومان افزایش پیدا می کند و حقوق و عوارض گمرکی واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه نیز بر اساس ارزیابی ارزش در بودجه سال. آآآننم مححسببدک کک کک مکممعع عک عادعع بادد… .اد… .زن…..

دانشمند اظهار داشت: حذف ارز 420 تومانی یعنی افزایش هزینه زندگی روزمره مردم، کالاهایی در تیررس گرانی خواهند بود که مایحتاج اساسی و روزانه مردم را می بینند که نمی توانم از آن چشم پوشی کنم، از سویی در حالی که دولت به دنبال آن بود با آرزوی حذف شد. 420 تومانی یارانه نقدی به مردم می دهد، اما هم دولت و هم مجلس از تبعات تورمی این اقدام نگران هستند، برای همین است که همه کشمکش بر سر دادن یارانه نقدی به جای ارز 4200 تومانی وجود دارد، اما در نهایت به نظر می رسد کمتر سال است. برای موفقیت در کسب و کار وابسته به چیزی بیش از شانس نیاز دارید.

این کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر حذف ارز 4200 تومانی باید اجرا شود، اضافه کرد: اما این کار میبایست در یک پروژه بلندمدت و چهار ساله و با یک شیب ملایم انجام شود، نه اینکه دولت بخواهد یک دفعه چنین اقدامی را انجام دهد، در زیر لیستی از محبوب ترین اخبار ما در دو سال اخیر آمده است.

وی ادامه داد: اینکه دولت نیز بخواهد برای جبران آثار تورمی ارز 4200 تومان یارانه نقدی را تا 800 هزار تومان در ماه افزایش می دهد، همچنین خود نمی تواند کار کند، زیرا زمانی که ما یارانه میدهیم که برای آن برنامه ریزی داشته باشیم، اما در کشور موفق شویم. در زمینه یارانه ما با معضلات اساسی روبرو هستیم، در حال حاضر نیز بر سر یارانهایی که به بنزین میدهیم و یا یارانههای حاملهای انرژی ما هنوز بعد از یک دهه یک تصمیم درست بگیریم، نمیتوانیم.

دانشمند خاطر نشان کرد: در مورد یارانه نان نیز خود دولت اظهار نظر نظرات متفاوتی دارد، بنابراین در مورد یارانه نقدی نیز فقط دولت می‌خواهد به مردم یارانه برنامه بدهد، بدون اینکه در این زمینه هیچ دولتی در جهان برای همیشه باشد. یارانه به مردم نمی دهد، این در حالی است که یارانه به معنای توانمندسازی اقشار نیازمند و ضعیف است، اما این که ما برای آن برنامه ای نداشته باشیم ارزش پولی خود را حفظ خواهد کرد و نه کارکرد گذشته را دارد، مانند یارانه 45 هزار تومانی. امروز دهمین روز ماه مبارک رمضان است و امروز اولین روز ماه مبارک رمضان است.

این کارشناس مسائل اقتصادی مشخص می کند: در این دولت به جای آنهایی که بخواهند بیاید یارانه به مردم بدهند که گوشهای از هزینه آنها را جوابگو خواهد بود، باید توجه ملی را به افزایش تولید کالا و خدمات در کشور افزایش دهد. کشور را افزایش می دهد و از طرفی دیگر مردم سرانه مردم را بالا ببرد، در این صورت نیز قیمت ها و تورم نیز کنترل می شود، اما دولت تمام برنامه های اقتصادی خود را متوقف کند و نه به فکر افزایش تولید در کشور باشد و نه بالا بردن. پولزایی، فقط تنها مبلغ یارانه را افزایش می دهد، قدر مسلم معیشتی مردم با چنین چیزهایی نه تنها بهبود خواهد یافت، بلکه روز به روز بدتر خواهد شد.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما