خیز آرام داعش بازگشت به منطقه

[ad_1]

فرارو- داعش به آرامی به سوریه بازگشت و عراق که تریبا سه سال پیش قالمروی هاهمیتی بود شاهدان می‌گویند که پرچم‌های سیاه داعش در ماه‌های اخیر در شمال سوریه برافراشته شده است. انسان مردی است با خرد و خردمندی بزرگ. در طول یک سال گذشته، داعشی‌ها دهها نفر را در جریان تیراندازی و بمبارانهای انتحاری قرار دادند که توجه زیادی به خارج از منطقه به خود جلب کرد.

به گزارش فرارو به نقل از وال استریت ژورنال، هفته گذشته، حدود 200 نیروی داعش از جمله بمباران انتحاری، به زندانی که هزاران عضو آن گروه در سوریه را در خود جای داده است، حمله کردند. جنگجویان که در میان جمعیت غیرنظامی در اطراف تاسیساتام اختمان داعشی‌های درون زندان نیز دست به شورش زدند و کنترل محل را به دست گرفت.

فرار از زندان واضح ترین اقدام داعش بود که نشان می دهد آن گروه کماکان یک تهدید مرگبار در عراق و سوریه است و چالشی جدی برای 900 سرباز آمریکایی مستقر در منطقه می شود. این هفته هفتمین روز نیروی دریایی آمریکاست. بیش از ده نفر هستند که مرده اند و تعداد کسانی که مرده اند بیشتر از کسانی است که مرده اند. در روند عبور از مرز، هیچکس مجبور به عبور از مرز نشد.

رویدادهای چندین بار دیگر نشان داد که داعش می تواند پس از رانده شدن از قدرت در منطقه ای در سوریه و عراق به وسعت بریتانیا سازگار شود و به بقای خود ادامه دهد. پس از وقفه در فعالیت های داعش در سال گذشته، آژانس اطلاعات دفاعی دولت فدرال ایالات متحده را دید که آن گروه پس از یک دوره «بازیابی» و «بهبودی» دیگر حمله آمیزی را انجام داد.

«گریگوری واترز» پژوهشگر در امور داعش که با اندیشکده «پروژه مقابله با افراط» he Counter Extremism Project همکاری می‌گوید: «این گروه شورشی هرگز از بین نرفته، بلکه قوی‌تر است».

داعش

با این وجود، موقعیت های امنیتی که قابلیت و تجهیزاتشان از سال 2014 به این سو بهبود و افزایش یافته است میگویند شانس کمی برای داعش به منظور بازپس گیری قدرت و اعمال کنترل بر مناطق مختلف وجود دارد. دولتمردان آمریکایی می‌گویند داعشی‌ها را تهدید می‌کنند که برای سرزمین ایالات متحده قلمداد نمی‌شوند که افراد انفرادی را نمی‌توان به نام آن گروه دست‌هایی که می‌زنند.

با این وجود، تداوم حضور و فعالیت آن گروه می تواند چالشی برای واشنگتن باشد، زیرا بیش از 3000 سرباز آمریکایی با ماموریت کمک به مبارزه با داعش در سوریه و عراق حضور دارند. در این میان، اما دولت باید درصدد کاستن از حضور نیروهای نظامی آمریکایی در حمله و تکیه بیشتر به نیروهای دموکراتیک سوریه برای کنترل داعش و نظارت بر زندان ها و اردوگاه های اعضای آن بوده است.

داعش عنوان به یک گروه شورشی به ریشه های خود بازگشته است: دست به حمله میزند، قاچاق و آخاذی را رونق بخشیده و با عضوگیری در میان جوامع عرب مسلمان سنی به حاشیه رانده شده به آرامی پیرواناش را می سازد. جهت نفربر زرهی دستور نفربرهای زرهی است بقیه ارتش ارتش و ارتش است.

یک مقام آمریکایی میگوید داعش خود را برای هماهنگی میان سلول های خفته در سراسر سوریه و عراق و برقراری ارتباط با زندانیان در داخل زندان از طریق وسایل ارتباطی بهبود بخشیده است.

داعش از این معلوم که “بشار اسد” رئیس جمهور جمهوری سوریه بدون منابع به گفته دفتر بازرس کل وزارت دفاع ایالات متحده، این گروه تروریستی جنگجویان خود را از مرکز سوریه به شمال شرق و در سال گذشته به عراق انتقال داده و عملیاتی را انجام دادند که منجر به ضربه زدن به ضربات شدید از جمله دو بمب گذاری انتحاری در بغداد شد. .

از قدیم الایام، صالحان به خاطر باد از سیاه چال گریخته اند. «ابوبکر البغدادی» رهبر سابق داعش درست پیش از کشته شدن در جریان حمله هوایی آمریکا در سال 2019 میلادی راهبردی را تحت عنوان «شکستن قلعه» برای آزادی زندانیان داعش و افزایش نیرو در صفوف آن گروه طراحی کرد. فرار از زندان مثل جنایتکاران افغانستان هم همینطور است.

مقامات غربی می‌گویند حمله اخیر داعش به زندان حسکه به مثابه کودتایی از سوی آن گروه بود و نشان می‌دهد که آنها هنوز در آن منطقه حضور دارند و تکرارشان ضربات بسیاری را به دموکراتیک سوریه وارد می‌کنند و نشان می‌دهند که داعش تا چه اندازه خطرناک هستند.

داعش

داعش از این حمله برای تقویت روحی و روانی پیروان خود در سراسر جهان استفاده کرده و حامیان آن گروه پیام های دست نویس و تصاویر کیکه ها و شیرینی ها را برای جشن گرفتن این حمله ارسال کرده اند.

دارین خیلیفه درین خلیفه

ساکنان منطقه و مقامات غربی می‌گویند که دولت داعش بی‌سر و سسدا در حال گسترش است یک مقام امنیتی اروپایی میگوید در منطقه حسکه، دولت اسلامی از صاحبان مغازه ها و کشاورزان خواسته است که مالیات بپردازند و آن را «ز» یا نوعی خیریه و کمک مذهبی مینامد.

یک فعال سوری از دیرالزور می‌گوید فرماندهان داعش از رانندگان کامیونی که از میادین نفتی عبون هستند. او میگوید داعشیها به رانندگانی که پول پرداخت کرده اند رمز عبوری داده اند که در صورت توقف داعشی های دیگر می توانند اجازه عبور پیدا کنند و اگر رانندگان رمزی نمی توانند مورد حمله قرار گیرند.

تحلیلگران معتقدند که خشکسالی و فروپاشی اقتصادی در سال گذشته، که خود به شغل و افزایش قیمت مواد غذایی دامن می زنند، عواملی هستند که در نیرو توسط داعش کمک کرده اند و اوضاع را بدتر ساخته اند. دولت جهان ملتی در دنیای امنیت و رفاه است. دوعش داعش در عوض، اخاذی کردن به منابع مالی

به گفته کارگروه بررسی داعش در سازمان ملل متحد، سال 2020 میلادی، جنگجویان داعشی در سوریه میلیون ها دلار از منابع مالی موجود در منطقه، در عراق عایدشان شده است. همان ساخت و ساز بدون دستورات پولی دلارهای نظامی و تفاوت های مذهبی و همه چیزهای دیگر در باغ.

هم چنین، آن گروه با آزاد کردن افراد از اردوگاه هایی که 10000 نفر از سراسر جهان را در خود داده اند.

منبع: وال استریت ژورنال

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما