دایناسورها در کدام فصل از سال منقرض شدند؟

[ad_1]

در رفتن موضوع انقراض دایناسورها و علت آن سال هاست که ذهن دانشمندان و دیرینه شناسان را به خود مشغول کرده است، اما در مطالعه اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند که برخورد سیارک با زمین در بهار آنها را نابود کرده یا به زمین برخورد کرده است. اوایل تابستان.

به گزارش فرارو، انقراض دایناسورها در حدود 66 میلیون سال پیش رخ داده است و یکی از فرضیات اصلی در مورد علت این پدیده برخورد یک سیارک بزرگ به زمین و یک انفجار مهیب است که باعث مرگ بیشتر حیوانات آن زمان شد. . با این حال، دانشمندان هنوز اطلاعات زیادی در مورد کیفیت سیارک ها و تأثیرات آنها بر روی زمین ندارند. در واقع، دانشمندان هنوز در حال مطالعه این فاجعه هستند و دائماً در حال بررسی جنبه های جدید این پدیده فاجعه بار هستند. اکنون محققان می گویند که اگر مسیر این سیارک کمی متفاوت بود، از روی زمین می گذشت و پس از بررسی این احتمال، محققان دریافتند که این سیارک در بهار یا اوایل تابستان به شبه جزیره یوکاتان مکزیک برخورد کرده است.

یافته های محققان بر اساس فسیل ماهی های یافت شده در منطقه تنیس داکوتای شمالی در ایالات متحده است. گفته می شود که این زمین لرزه در عرض چند ساعت پس از برخورد سیارک با موج بزرگ آب، تمام موجودات آب شیرین منطقه را کشته است. محققان فسیل های ماهی را در منطقه ای که هنوز خطوط رشد در استخوان هایشان حفظ کرده است، تجزیه و تحلیل کردند. این خطوط رشد مانند بارکدهایی هستند که دیرینه شناسان را قادر می سازند تا جزئیاتی در مورد اینکه آیا در فصل خاصی از زندگی خود ماهی زیادی خورده اند یا نه.

دایناسورها در کدام فصل منقرض شدند؟

طبق مقاله ای در Scientific Reports، رابرت د پالما، دانشجوی دکترا در دانشگاه منچستر و همکارانش دریافتند که استخوان ماهی در بهار و تابستان تیره می شود، در حالی که لایه های روشن تری در پاییز و زمستان تشکیل می شود. پاییز و زمستان آخرین خطوط رشدی بودند که در استخوان‌های فسیلی ماهی تنیس مشاهده شد که بسیار نازک بودند، که نشان‌دهنده اثرات سیارکی در اوایل بهار یا اوایل تابستان است.

دی پالما به ZME Science گفت که آنها اکنون “شواهد معتبر” دارند که طرز فکر ما را در مورد پدیده انقراض کرتاسه- پالئوژن (K-Pg) تغییر می دهد، که به عنوان پنجمین انقراض دسته جمعی نیز شناخته می شود. محققان گفتند این مطالعه می تواند ما را برای خطرات زیست محیطی و زیست محیطی آینده بهتر آماده کند، زیرا حیوانات خاصی در زمان های خاصی از سال آسیب پذیرتر هستند. برخورد یک سیارک در 66 میلیون سال پیش قدرتی معادل 10 میلیارد بمب اتمی مورد استفاده در هیروشیما را آزاد کرد و هزاران تن گوگرد و دی اکسید کربن آزاد کرد که می تواند دمای هوای سطحی را تا 26 درجه سانتیگراد کاهش دهد. این عنصر برای از بین بردن زندگی گیاه و هر آنچه در آن است کافی بود.

دایناسورها در کدام فصل منقرض شدند؟

به دلیل این کشف، به نظر می رسد که فرضیه برخورد یک سیارک با زمین و ارتباط آن با مقاومت دایناسورها همچنان برای دانشمندان در اولویت است، اما برخی دیرینه شناسان دیگر هنوز معتقد نیستند که چنین رویدادی می تواند تمام فرزندان آنها را از بین ببرد. جانوران بزرگ زمین .. اگرچه نفوذ سیارک ها در یوکاتان مکزیک این پدیده را تایید می کند، اما شواهد کافی و قانع کننده ای برای بقیه جهان وجود ندارد. با این حال، به نظر نمی رسد که این اتفاق در بهار یا اوایل تابستان رخ داده است.

منبع: گجت ها

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما