در بازار ارز چه می گذرد؟

[ad_1]

در رفتن به گفته کارشناسان اقتصادی، افزایش نرخ تورم که طبق آمار رسمی حدود 45 درصد است، مسیر رشد نرخ ارز را نیز در پیش گرفته است، بنابراین تا زمانی که با افزایش تورم و به عبارتی با افزایش قیمت مواجه هستیم، نرخ ارز کاهش نخواهد یافت. حتی اگر بورژوازی بهبود پیدا کند، انتظار کاهش شدید ارزش دلار را نداریم، ممکن است بازار یک شوک کوتاه مدت موقتی را تجربه کند، اما در صورت عدم بهبود شرایط بنیادی، نرخ ارز ثابت خواهد ماند. صعود کردن. اراده.

به گفته تحلیلگران بازار ارز، اگر دلار بالای خط 30 هزار تومان بماند، احتمال افزایش بیشتر قیمت ها در بازار ارز وجود دارد. این در حالی است که بسیاری دیگر از فعالان بر این باورند که بازار پس از مذاکرات با فراز و نشیب های احساسی مواجه شده و با آرام شدن بازار، اسکناس آمریکا به سطح زیر 30 هزار تومان بازخواهد گشت.

آیا دلار در کانال 30 هزار تومان تثبیت می شود؟افزایش قیمت دلار در سایه ابهام برجام
وحید شقاقی کارشناس اقتصاد شهری است گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه این روزها عوامل بنیادی تاثیرگذار بر ارز تغییر نکرده است، گفت: در هفته های اخیر اتفاق خاصی در اقتصاد کلان رخ نداده است که بتوانیم انتظار افزایش قیمت دلار را داشته باشیم اما تحت تاثیر، انتظار افزایش نااطمینانی و افزایش تورم است. .

وی افزود: به عبارتی اتفاقات مذاکرات برجام و همچنین انتشار اخبار منفی دلیل اصلی افزایش نرخ دلار است و از سوی دیگر همه شواهد حاکی از آن است که مذاکرات به نتیجه خواهد رسید. 4 تا 5 ماه طول بکشد.بنابراین احتمال دارد دلار نوسان بیشتری داشته باشد.

شکاکی با بیان اینکه بانک مرکزی باید این کار را انجام دهد، گفت: اگر بازار بخواهد آن را به حال خود رها کند، قطعا این وضعیت هیجانی ادامه خواهد داشت که منجر به افزایش بیشتر قیمت ها می شود، بنابراین بانک مرکزی باید بتواند این کار را انجام دهد. تمرین خویشتن داری مدیریت موثر بازار ارز. مدیریت انتظارات تورمی برای کنترل بازار، حالا که دلار مقاومت ذهنی 30 هزار تومانی را شکسته است، این رقم مبنا قرار گرفته است، بنابراین رساندن ارزش دلار به زیر 30 هزار تومان کار بسیار سختی است. .

این کارشناس اقتصادی افزود: در حال حاضر اقتصاد ایران و اقتصاد بین الملل، قیمت جهانی نفت، صادرات نفت و مشتقات نفتی، صادرات غیرنفتی، مدیریت انتظارات تورمی و انتصاب بورژوازی عواملی هستند که بر آینده نرخ تاثیرگذار هستند. از سوی دیگر تامین نیازهای مدیریت بانک مرکزی و ارز نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مهمترین مسئله حاکمیت آرامش بازار است که کنترل انتظارات تورمی را می طلبد زیرا اگر این انتظارات بالا برود شکستن افزایش قیمت دلار بسیار سخت خواهد بود. حذف شد تا دلار افزایش یابد.

آیا دلار در کانال 30 هزار تومان تثبیت می شود؟دلایل مختلف افزایش قیمت دلار
ساسان شاهویسی، اقتصاددان گفتگوی فرعون وی گفت: اولاً اگر به منحنی تقاضای دلار در روزهای منتهی به دی ماه نگاه کنیم، به دلیل مسافرت و انقضای دلار، داخلی و خارجی را می بینیم. در نتیجه تقاضا برای دلار به صورت اسکناس افزایش می یابد و در نتیجه تقاضا افزایش می یابد و به تبع آن قیمت نیز افزایش می یابد، موضوعی که طی سالیان متمادی بارها تکرار شده است.

وی افزود: ثانیاً ارزش جهانی دلار طی چند روز اخیر چالش برانگیز بوده که این امر در کاهش قیمت طلا و ارز دیجیتال نمود پیدا کرده است.

وی گفت: بر اساس برنامه پنج ساله چهارم و پنجم توسعه، نرخ ارز باید به عنوان مدیریت نرخ ارز شناور تعیین شود. بعد از چند سال با انقباض بهار ارز، نرخ ارز بالا رفت. دلار در کوتاه مدت در سال ۹۷ افزایش یافت، بنابراین به هیچ وجه نباید نرخ ارز را سرکوب کرد، بلکه بانک مرکزی باید بازار را مدیریت و کنترل کند.

این کارشناس اقتصادی افزود: از سوی دیگر بین مفهوم کنترل ارز و موضوع سرکوب نرخ ارز تفاوت زیادی وجود دارد، بنابراین نرخ ارز باید بر اساس مفاد، بر مبنای مدیریت ارز مدیریت شود، برنامه های توسعه ای کشور.” برخی انتظار دارند دولت به طور کامل در بازار ارز مداخله کند که این امر باعث تثبیت نرخ ارز و بهره مندی از مزایای آن در سطوح خرد و کلان می شود که باعث افزایش نرخ ارز نیز می شود.

وی افزود: همچنین باید توجه داشت که بخشی از وضعیت بازار ارز در اختیار بانک مرکزی و حتی دولت نیست چرا که نابسامانی های ماه های اخیر در افغانستان منجر به افزایش جریان بازار شده است. در عراق نیز مشابه است، جایی که تقاضا برای اسکناس دلار از افغانستان افزایش یافته و بازار به خروج ارز تبدیل شده است. نخست وزیر عراق گفته است که نیازهای ارزی عراق افزایش یافته است. .

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما