دفاع اصلی از لایحه بودجه، بدون افشای ارقام

[ad_1]

رئیسی در جزئیات دفاعی و اقتصادی خود تنها چهار بار به ارقام اشاره می کند که دو مورد از آنها تکراری است و دو مورد دیگر «نگاه به گذشته» است و کمکی به شکل گیری چشم انداز آینده رئیسی برای بودجه نمی کند.

به گزارش خبرآنلاین، ابراهیم رئیسی اولین رئیس جمهور انقلابی است که برای دفاع از اولین لایحه خود به بحرین سفر کرده است و کشورها و مردم ایران مدعی بدترین شرایط معیشتی، مالی، تحریم ها و اعمال جراحی بزرگ اقتصادی از سوی دولت هستند. وی در لایحه بودجه سال 1401 به ارقام و ارقامی اشاره نکرد و عجیب تر از آن اینکه مورد انتقاد هیچ نماینده ای قرار نگرفت و رئیس جمهور خواستار آن شد که واقعیت ها را در آینه روشن آمار بنگرد و قول بدهد، نه کلمات به حروف اعداد و ارقام را برای رای کارشناسان بیشتر دریافت کنید.

با تحلیل محتوای سخنان روسای جمهور سابق (هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی) در دوران دفاع از اولین لایحه بودجه، تفاوت های اصلی روسای جمهور پیشین آشکارتر و آشکارتر می شود:

دفاع اصلی از لایحه بودجه، بدون افشای ارقام

این تفاوت به این دلیل است که به دلیل تصویب و برخی ضعف‌های مدیریتی، اقتصاد تحت فشارهای معیشتی روزافزون به مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش برای مردم تبدیل شده و مسئولان امر به‌ویژه دولت‌ها اصرار دارند که پیامدهای آن را کاملاً درک کنند. بحران های مالی در زندگی روزمره مردم. و مصمم هستند که تمام امکانات خود را برای مهار بحران بسیج کنند.

ویژگی لایحه بودجه سال آینده پولی بودن آن است و برخی از پیشنهادات آن از جمله حذف ارز ترجیحی و افزایش احتمالی قیمت بنزین چند هفته ای است که بحث برانگیز بوده و انتظار می رفت از سوی رئیس اجرایی و بودجه ارائه شود. ارائه دهنده پاسخ به اعداد، شبهات و ابهامات و شفاف سازی اهداف خود در قالب اعداد و ارقام.

رئیسی اما با توجه به دفاعیات مفصل و گزارش جامع خود از «پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری» در اقتصاد، تنها چهار بار و سه بار در بخشی از سخنان خود به ارقام اشاره کرد و گفت: «هدف دولت دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی است. ما مشکلات جدی داشتیم، افزایش کمتر از یک درصدی، اما این میزان با همگرایی و همکاری مجلس امکان پذیر است تا در سایه مشکل بیکاری به طور جدی کاهش یابد. 8 درصد افزایش یافته است.»

دو رقم از چهار رقمی که رئیس جمهور اعلام کرده تکراری است و به «رشد 8 درصدی» اقتصاد اشاره دارد که پیش از این نیز بارها تکرار شده و رقم جدیدی نیست. “رشد بسیار پایین. کمتر از یک درصد.” اما از ابتدای دولت تا کنون چیزی از آن مقدار باقی نمانده است و در 3-4 ماه گذشته روابط اقتصادی با برخی کشورهای منطقه سه برابر شده است، همچنین به نگاه به گذشته و شکل دادن به آینده کمک می کند. نمی کند.

رئیسی اما در سخنان خود بارها به مواردی اشاره کرد که بدون ذکر و افشای مستندات و آمار قابل درک نیست. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

دفاع اصلی از لایحه بودجه، بدون افشای ارقام

اینکه سوابق منفی دفاع از لایحه بودجه بدون ارقام منتشر شده به نام رئیس دولت سیزدهم وجود دارد، ناشی از عدم تجربه کاری رئیس جمهور یا انتخاب راهبردی مشاوران وی است. اجتناب از چالش ها یا حوادث جدی بیشتر. نکته حائز اهمیت این است که دفاع از لایحه بودجه مبتنی بر اقتصاد، بدون ذکر آمار، این نگرانی را ایجاد می کند که بدون توجه به واقعیت های آماری، «متن لایحه» درج شده است. ، در واقع نوشتن خلاقانه و رویایی. و نه تنها شانس دستیابی به اهداف بزرگتر را کاهش می دهند، بلکه تهدیدی جدی برای اقتصاد و معیشت مردم هستند.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما