رئیسی: ایرانیان خارج از کشور سفیران ما هستند

[ad_1]

رئیس جمهور با تاکید بر کاهش موانع مجوزهای صادراتی، گفت: قطعاً می توان سهم ما از بازار روسیه را ارتقا داد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در ادامه برنامه های سفر خود به مسکو با جمعی از ایرانیان مقیم روسیه دیدار و از دیدار با ایرانیان خارج از کشور استقبال کرد. ، آسیب شناسی خیلی خوب بود، اما باید از شر آن خلاص شویم. تلفات و مشکلات را برطرف کنید.

رئیس جمهور با اشاره به دیدار امروز خود با ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد:

رئیسی افزود: بخشی از این نشست به مشکلات مشترک دو کشور در حوزه اقتصادی و توسعه روابط اختصاص داشت، اما بخشی دیگر به نقش پررنگ ایران و روسیه در منطقه و مسائل بین المللی اختصاص داشت. این دیدار و گفت وگو این احساس را ایجاد کرد که مقامات دو کشور به دنبال حل و فصل مسائل و توسعه روابط هستند.

وی با تاکید بر تلاش اعضای دولت برای رسیدگی به مسائل صادراتی گفت: تولید و صادرات باید قابل پیش بینی باشد و صادرکنندگان و تولیدکنندگان بتوانند در این زمینه فعالیت کنند. ریسک کردن درست است اما باید تا حدودی اقتصاد را پیش بینی کرد تا مزاحم هنرمندان این عرصه نشود.

رئیس جمهور با تاکید بر تسهیل صادرات گفت: برخی اقدامات برای بهبود نظام اقتصادی در ابتدای راه است که بخشی از آن در بودجه 1401 منعکس می شود.

رئیسی با اشاره به امکان ایجاد بستر مناسب برای کالاهای ایرانی در بازار روسیه گفت: رئیس جمهور روسیه نیز گفت که قطعاً می توان سهم ایران در بازار روسیه را ارتقا داد.

رئیس جمهور با اشاره به افزایش روابط با برخی کشورها در ماه های اخیر گفت: آمارها نشان می دهد که با تلاش تجار و مسئولان کشورمان صادرات افزایش یافته است.

وی در خصوص رفع مشکلات دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لازم است برای رفع مشکلات این دانشجویان اقدامات لازم را انجام دهند. همه ایرانیان جهان باید شاهد رشد و توسعه ایران باشند و تمام تلاش خود را برای این امر به کار گیرند.

رئیسی با اشاره به اینکه نسل ما باید با فرهنگ، زبان و آداب و رسوم ایرانی آشنا باشد، تاکید کرد: تحصیل و کسب و کار در خارج از کشور حرام نیست بلکه باید متعلق به کشور باشد.

وی گفت: ایرانیان خارج از کشور سفیران کشور ما هستند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: در کشور افرادی داریم که زمان و تاریخ را رقم زدند. من امروز در دیدار با رئیس جمهور روسیه گفتم که اگر قرار است قهرمان جنگ با تروریسم برای جهانیان شناخته شود، او قهرمان شهید حاج قاسم سلیمانی است.

رئیسی با اشاره به برخی از مصوبات شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: سفر به خارج از کشور باید برای ایرانیان آسان شود و مشکلات دانشجویان خارج از کشور کاهش یابد.

رئیس جمهور با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر توسعه روابط با همسایگان و کشورهای منطقه گفت:

وی در پایان با تاکید بر اینکه سیاست ما از منظر جهانی متوازن است، گفت: ایران و روسیه خواهان فعال کردن توانمندی های دو کشور هستند.

دیدار با زنان خانواده های ایرانی مقیم مسکو

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه در دیدار با بانوان ایرانی مقیم مسکو به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و روز زن، به مقام شامخ حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اشاره کرد. زهرا (س): هویت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اسوه و سرمایه است.

رئیسی در ادامه با تبیین برخی از فضایل حضرت زهرا(س) گفت: در دنیایی که زن ابزار شده است، هویت مکتب حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) ضروری و واجب است تا بانوان بتوانند آن را انجام دهند. راه درست رسیدن به قدرت را پیدا کنید.

رئیس جمهور با اشاره به درخواست برخی بانوان از بازگشت دانشجویان برای ادامه تحصیل در کشور، تاکید کرد: این موضوع قطعا با کمک وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت پیگیری می شود.

در این بازدید چند تن از بانوان با رئیس جمهور در مورد مشکلات و مسائل جامعه ایرانی خارج از کشور گفتگو کردند.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما