راهنمای انتخاب بهترین دستگاه جوجه کشی 1400-1401

[ad_1]

تقاضا برای این تخصص در نتیجه رسوایی های اخیر شرکت ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است. چنین بازاری می تواند برای کاربران جدید مشکلات جدی ایجاد کند، زیرا کمبود اطلاعات و تبلیغات مختلف توسط فروشندگان، کاربر را گمراه کرده و انتخاب درست را غیرممکن می کند. در این مقاله قصد داریم نحوه انتخاب بهترین دستگاه جوجه کشی را با رویکرد علمی و دقیق برای شما شرح دهیم.

عوامل انتخاب انکوباتور:

برای کسب بهترین تجربه از خرید دستگاه جوجه کشی باید چند فاکتور را در این خرید در نظر بگیرید و پس از جمع بندی نتایج این عوامل، اقدام به خرید دستگاه نمایید.

-نوع:

ابتدا باید مشخص کنید که دستگاه جوجه کشی برای چیست. اینکه بخواهید پرندگان بومی را پرورش دهید یا پرندگان زینتی بسیار متفاوت است. انتخاب انکوباتور برای جوجه ها ممکن است حساسیت کمتری نسبت به انتخاب دستگاه جوجه کشی برای غاز و بوقلمون داشته باشد. بنابراین قبل از خرید دستگاه، نوع مورد نیاز خود را مشخص کنید.

– ظرفیت تجهیزات:

ظرفیت تجهیزات عامل دیگری است که بسیار مهم است و یکی از عوامل تعیین کننده است. اگر به تجهیزات با ظرفیت بالا نیاز ندارید، حتما تجهیزات کم ظرفیت خریداری کنید. وقتی نمی توانید دستگاه را به طور کامل یا حتی سه چهارم پر کنید، نیازی به خرید ماشین آلات صنعتی بزرگ ندارید.

ظرفیت دستگاه نیز می تواند بر نوع کاربر تأثیر بگذارد. به عنوان مثال تجهیزات پرظرفیت 200 از تجهیزات صنعتی تا نیمه صنعتی در نظر گرفته می شود و انواع پرندگان و حتی اردک ها، غازها a.v. و می تواند جوجه هایی مانند بوقلمون را پرورش دهد.

– بدنه و شاسی دستگاه:

بدنه و فریم دستگاه برای طول عمر دستگاه و همچنین میزان عایق بودن دستگاه بسیار مهم است. بنابراین توصیه می شود تجهیزاتی را خریداری کنید که در معرض زنگ زدگی بر روی بدنه نبوده و باعث ایجاد مشکلاتی مانند شکستگی و … شوند. تجهیزات فلزی که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند، انتخاب اشتباهی هستند، زیرا احتمال خوردگی آن‌ها بسیار بالاست و به دلیل اینکه فلز عایق بسیار ضعیفی است و برای جوجه کشی اولیه چنین تجهیزاتی توصیه می‌شود. نخرید . بدنه های مختلف از جمله بدنه های ABS با فشرده سازی بالا، PVC چند لایه و غیره بهترین گزینه ها هستند.

راهنمای انتخاب بهترین دستگاه جوجه کشی 1400-1401

– برند دستگاه جوجه کشی:

برند یا سازنده دستگاه جوجه کشی نیز عامل مهمی در انتخاب دستگاه است. همانطور که گفته شد، تولیدکنندگان زیادی وارد عرصه تولید دستگاه جوجه کشی شده اند و انتخاب برای کاربران بسیار افزایش یافته است. باید امکان تولید مداوم دستگاه توسط سازنده را در نظر بگیرید. اعتماد به تولیدکنندگانی که به اصطلاح تولید گام به گام را آغاز کرده اند و برنامه ریزی دقیقی برای گسترش کسب و کار خود ندارند، دشوار است. دلیل این مشکل عدم اطمینان نسبت به تولید و تامین قطعات دستگاه در سال های بعد از خرید است. به بیان واضح تر، این گونه شرکت ها خدمات پس از فروش ندارند و کاربر پس از انکوباتور مانده است. پس تجهیزاتی با برندهای معتبر و خدمات پس از فروش انتخاب کنید.

تجهیزات داخلی دستگاه جوجه کشی:

دستگاه جوجه کشی بسته به هدف خریدار و نوع استفاده از قطعات داخلی متنوعی دارد. اجزای داخلی شامل کنترلر، سنسور جوجه کشی، شانه انکوباتور، سیستم رطوبت، سیستم تهویه، سیستم گرمایش و غیره می باشد.

بررسی دقیق این اقلام دشوار است و برای همه خریداران امکان پذیر نیست. اما در این بین اگر فروشنده از ارائه اطلاعات دقیق در مورد قطعات داخلی دستگاه امتناع ورزد، باید برای خرید چنین تجهیزاتی توجه بیشتری شود.

از میان موارد فوق، گزینه های زیر بسیار مهم هستند و باید به دقت مورد توجه قرار گیرند:

– سنسورها: حسگرها بخش بسیار مهمی از انکوباتور هستند. این قسمت باید دما و رطوبت دستگاه جوجه کشی را اندازه گیری کرده و به کنترل کننده اطلاع دهد. موارد اعلام شده توسط کنترلر با موارد وارد شده توسط کاربر برای تخم مرغ مورد نظر مقایسه می شود و در صورت وجود اختلاف، کنترل کننده سیستم گرمایش، سرمایش، رطوبت و تهویه را روشن یا خاموش می کند.

بیش از 90 درصد سیستم عامل دستگاه به سنسورها متکی است و عدم اطلاعات دقیق از طریق سنسورها منجر به کاهش جدی راندمان دستگاه جوجه کشی می شود.

– کنترلر: وظیفه کنترلر کنترل کل سیستم، دریافت و مقایسه دما و رطوبت از سنسور و کاربر و در نتیجه اعمال تغییرات در کل سیستم است. این قطعه دارای تابلو برق می باشد. این برد دارای قسمت های مختلفی می باشد و البته پردازنده ای نیز وجود دارد که قدرت و سرعت این پردازنده به طور مستقیم بر فرآیندهای مختلف در انکوباتور تاثیر می گذارد.

اما پیدا کردن این پردازنده سخت است. تنها نکته ای که در انتخاب دستگاهی با کنترل مناسب باید به آن توجه کنید میزان نویز دستگاه است. در مواردی که دستگاه جوجه کشی به صورت دستی مونتاژ می شود، احتمال ایجاد نویز در دستگاه بسیار افزایش می یابد. این صدا با وجود تلفن همراه در کنار کنترلر به طور کامل تشخیص داده خواهد شد. پس این را در نظر داشته باشید.

هنگامی که کنترلر دارای نویز باشد، کلیه عملیات دستگاه قطع می شود و فرآیند جوجه کشی قطع می شود.

تجهیزات خاص:

علاوه بر موارد فوق، توجه به این نکته ضروری است که برخی از تخمک های بارور شده نیاز به انکوباتور مخصوص دارند. برای مثال تجهیزاتی که برای جوجه کشی شترمرغ استفاده می شود متفاوت است و برای جوجه کشی شترمرغ به تجهیزات خاصی نیاز است. دلیل این امر نیاز به مرطوب کردن تخم شترمرغ است.

نتایج:

نکات مهم مورد نیاز برای جوجه کشی را ذکر کردیم. توجه به این نکات می تواند خرید خوبی را برای شما رقم بزند و بی توجهی به آنها ضررهای مالی زیادی را به دنبال داشته باشد. بنابراین، پیشنهاد می کنیم قبل از خرید دستگاه جوجه کشی، اطلاعات دستگاه جوجه کشی خود را تکمیل کرده و رویکرد انکوباتور خود را گسترش دهید.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما